Mn meisje ontwikkeld zich wel heel snel...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bouncytigger, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het ene is ook niet beter dan het andere. Kinderen verschillen onderling gewoon heel sterk, dat is niet te mooi om waar te zijn.

2. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

Ik vroeg me af ..gaat jou dochtertje zelf zitten van lig naar zit zeg maar of zet je haar zittend neer ?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Dat je kindje zo snel is:leuk!
    Maar zo snel al met bijvoeding beginnen is echt een afrader.
    De 4 maanden grens is er niet voor niets, de darmpjes zijn er gewoon nog niet rijp voor...het sabbelen en eten uit de mond kijken horen bij de ontwikkeling.
    Zonder heel onaardig te zijn, maar het is toch gewoon algemeen bekend dat je ECHT niet eerder kan beginnen? Wat cupcake2013 ook schrijft,wellicht merk je er nu niets van maar je weet niet wat de gevolgen later kunnen zijn..

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Het is idd wel snel, ik heb 4 kids, waaronder de jongste ook in een rap tempo gaat. Kon zich al rollen met 2,5 maand, met 5 maanden kruipen, en op handen en voeten staan, en 2 weken later ging ze uit haar zelf zitten. Nu is 6,5 maand geweest en trekt zich nu al op in haar bed en box.

En sinds 3 dagen zegt ze papa en mama :)

Vergeleken met mijn andere kids is dit wel snel ja. Ieder kind heeft zijn eigen tempo, dus maak je niet druk.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier 3 kids die zich zo snel ontwikkelden.

Mijn meisje is nog steeds erg vlot.
    Zat ook met 4 mnd.
    En met 5 mnd viel ze echt niet meer om als haar broer haar een klein beetje duuwde.
    Met 6 maand optrekken tot staan en langslopen langs demeubels.
    Ook kruipen kon ze toen en toen ze eenmaal 8 mnd was losstaan en liep zo los weg :)
    Met 9 mnd kon ze al meer dan 10 woordjes zeggen en cb vond haar veel te snel en erg wijs.
    Ze klom ook al heel snel haar bed uit wat echt minder was.

Ze is nu 19,5 mnd oud,praat nu met 200+ woordjes en zingt liedjes.
    Ze praat in zinnen van 2 tot 6 woorden en ligt volgens haar kinderarts en cb-arts al ruim een jaar voor kwa spraak en zo.

Maar er zullen ook vast wel dingen zijn die ze nog niet goed kan.

Als kinderen naar school gaan zie je echt het verschil niet meer wie vroeg was,op tijd of laat.
    Dan doen ze alles wat de ander ook kan.

Ik vind het zo jammer dat me kids zo snel baby-af waren.
    Ze zijn ook al zo lang waardoor ze snel veel ouder werden geschat :(

Ik hoop bij de laatste beebje dat die toch echt wat langer baby mag zijn.
    En ook niet zo snel groot word als broers en zus lief.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Hier ook een kleine dame van eind april, ietsje te vroeg en klein geboren,.. ze is ook lekker vlot; rolt van buik naar rug en rug naar zij, kan goed haar hoofd stabiel houden, kijkt vanaf dag 1 gericht, lacht sinds de 10e week hardop naar iedereen en brabbelt de oren van je hoofd! Doorslapen doet ze nog niet de hele nacht door maar met 1x borstvoeding tussen 10 en 7 (meestal nu dus ongeveer) klaag ik niet!
    Communicatief dus vooral snel, qua motoriek is dit vrij gemiddeld.. ik vind het heerlijk om zo veel contact en leuks terug te krijgen, maakt het veel meer een klein mensje (dat hele kleine babyachtige is minder mijn ding)

En inderdaad zitten (neergezet of opgetrokken worden dan.. eventjes op schoot of als ze zelf gaat zitten vanuit buiklig geen probleem) en bijvoeden is ze echt nog niet aan toe hoor.. laat haar op dat vlak dan nog maar lekker even baby zijn!

7. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een vlotte, nu helemaal sinds hij buisjes heeft zegt hij 50 woordjes al! Opzich wel fijn omdat hij straks al wat zelfstandiger is, als nummer 2 komt! Heerlijk!

8. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Om twee dingen te beantwoorden.

Echt zitten doet ze op schoot. Als ik haar bij me neem, begin ik zoals het hoort met haar wat achterover geleund tegen me aan. Ze gaat dan zelf recht op dr kont zitten. Soms blijft ze echt zitten zonder hulp en andere keren moet ik mn hand voor sr houden dat ze niet te ver naar voren gaat. Vanuit liggen probeert ze ook te gaan zitten, maar dan komt ze niet verder dan halverwege. Je kan zien dat het haar frustreert dat t niet wil lukken. Als ik haar tegen houd giert en brult ze alles bij elkaar. Dus ik laat dr lekker begaan.

Qua voeding ook een paar dingen. Ze krijgt dagelijks een heel klein beetje fruit. Het zit ergens tussen een halve en een hele eetlepel (afgestreken welteverstaan). Ze vind het heerlijk en reageert er niet raar op. Ook drinkt ze er niet minder melk om. Ik geef kv dus weet precies hoeveel ze drinkt. Tot een week geleden kreeg ze nog gewoon 5 flessen. Maar twee daarvan dronk ze nog nuet eens half leeg. In overleg met het cb en de ka mocht ze dus naar 4 flessen. Dit was overigens al voor ze fruit kreeg. En wat betrefd de schade die een kindje krijgt als ze te vroeg fruit oid krijgt, mn ouders gaven mij al fruit toen ik amper 3 maanden was. Mn broer ook. En beiden zijn we kerngezond. Het zelfde geld voor mn man. Dat het jou toevallig is overkomen betekend niet dat t voor alle babies geldt. Elke ouder maakt voor zichzelf de keuze wanneer je het eerste fruithapje introduceert. Accepteer dat van elkaar en heb er geen commentaar op. Jullie zullen dingen doen waarvan ik mn wenkbrouw optrek, maar ik zou daar nooit zoveel commentaar op geven. Ieder zn eigen ding. En zolang mn meisje tevreden is, veel lacht en goed groeit ben ik blij!

Ps. Bedoel dit niet kwaad naar iemand hoor. Ik vind gewoon dat we elkaar hier wat meer in de waarde moeten laten voor wat betreft de keuzes die we maken.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Natuurlijk moet je lekker doen wat jij wil. Maar als je een post plaatst hier, krijg je reacties. De opmerkingen over bijvoeding zijn dan toch te verwachten?Helemaal omdat het opvalt en echt tegen alle adviezen (WHO), cb) ingaat. Het zou hetzelfde zijn als je in je post vermelden zou dat je bijv nog maar 3 flessen zou geven.Dan krijg je daar ook opmerkingen over.

Vroeger....was roken bij je baby normaal, zaten we met z'n allen los op de achterbank en liet je baby s'nachts doorhuilen.
    Nu weten we heel veel meer over hoe een lijfje werkt.Ook op de langere termijn.
    Maar wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp, je baby gaat zo snel qua ontwikkelin.Dat is best heftig.Waarom dan ook al gaan bijvoeden? Je kan haar wat dat betreft nog wel even baby laten.zijn..

10. Cupcake2013

Cupcake2013 Niet meer actief

+1 !!

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik vind het prima om opmerkingen te krijgen. Het is alleen de toon waarop. Sommigen kunnen heel veroordelend over komen. Dat is wat me het meest tegen de borst stuit. Sommigen moeten dat wat ze typen eers doorlezen voor ze op verstuur klikken. Maar dat zal altijd wel zo blijven ben ik bang.

En waarom nu al bijvoeden?
    Tja, misschien omdat ik t niet echt als bijvoeden zie. Als ik aan bijvoeden denk, denk ik aan je kindje ieta te eten geven en dat hij/zij daar ook echt vol van wordt. Lauren leeft echt op de melk. Het kleine beetje fruit wat ze krijgt is meer wennen aan andere smakeb dan echt bijvoeden. Vooral omdat ze er niet minder melk om drinkt. Tenminste, dit is mijn mening. En het kan altijd erger. Ik ken mensen die hun (toen) 2 maanden oude baby softijs voerden... Dat gaat me echt te ver.

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zo mee eens! Geen probleem met discussies en als je het niet met elkaar eens bent maar de manier waarop hier naar elkaar gekat wordt. Iedereen heeft het beste voor met zijn of haar kind, maar we zijn ook maar mensen, met een mening en de personen die hun kind het beste kennen.
    Dat veroordelende betweterige vingertje helpt in de meeste gevallen ook niet en werkt alleen maar averechts.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alledrie zo snel muv doorslapen helaas ;). Met zelf gaan zitten en kruipen tussen snel en gemiddeld. En met lopen alledrie precies gemiddeld (15m).

Niets om je zorgen over te maken en zegt ook niets over andere grof motorische ontwikkelingen. M was grofmotorisch vrij normaal maar fijn motorisch supersnel.

Baby van schoonzus was vrij langzaam de eerste maanden en kroop met 6 en liep met 11m (direct rennen en met grote voetbal rondlopen).

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind de toon heel netjes trouwens ... heb wel erger gelezen ;)

15. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dat lange slapen doet mijn meisje al sinds ze 3 weken oud was..;) standaard van 's avonds 20:30/21:00 tot 's ochtends 8:00/9:00 en soms 9:30.
    Rollen deed ze ook al vlot en geluiden maken ook.
    Nu blijft ze alleen een beetje steken...;) ze zit zelfstandig en gaat van zitten naar liggen en van liggen naar zitten maar zich rechtop trekken doet ze nog niet.

Dus snel? ja je meisje is snel maar niet overdreven snel hoor:)

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was ie snel met doorslapen, draaien, op schoot zitten maar dat zegt niks over de verdere ontwikkelingen...echt los lopen deed ie bijvoorbeeld 'pas' met 18 maanden en was daar eigenlijk wel blij mee. Ze ontwikkelen zich in hun eigen tempo en volgorde en uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde, geniet van elke ontwikkeling ;)

17. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik ook. Maar het kwam op mij nogal aanvallend over terwijl men ook gewoon kan vragen van "goh, waarom doe je dat zo?". Het is meteen zo'n wijzend vingertje.
    Enneh, nogmaals, ik ben absoluut niet kwaad, bedoel het ook echt niet kwaad. Het kwam gewoon zo op me over...:)

18. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje is ook best snel met zindelijk worden/zijn.
    Ze is vandaag al dag 5 droog en draagt een onderbroekje.
    Elk half uur vraag ik of ze wilt plassen.
    Ze gaat zelf op het potje als ze haar behoefte moet doen :)

Voor de nacht weet ik niet hoe ik het aan gaat pakken.
    Ik doe snachts nog wel de luier om.

Ik weet niet of 19,5 mnd te vroeg is om zindelijk te zijn.
    Maar ben ieder geval erg trots op me meisje dat ze het zo goed doet.
    Ik beloon haar ook,ze vind het zelf erg leuk om complimenten te krijgen. :D

19. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @salapio vind jij het langzaam als een baby met 6 mnd pas kruipt en 11mnd loopt? dat is in mijn ogen mega snel!

@bouncytigger jou dammetje gaat idd erg snel zeg!
    Iedere ouder zijn eigen opvoeding. Ik kijk ook meer naar wat geef mijn dochter aan dan wat zegt het boekje. Ben met haar met 4 mnd met groente begonnen en dat was voor haar te vroeg. Veel krampen op gehad.

20. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    heel normaal meid! geniet van je rappe meid!!!!

hier de eerste was snel 2de traag en nu de derde zit er lekker tussen in!
    doorslapen vanaf dag 1! nog nooit midden in de nacht voeding gegeven
    tot dat ze op geboorte gewicht hebben we ze lekker laten slapen daarvoor zetten we de wekker ivm dan te lage bloedsuikerspiegel dan was 23 uur de laatste en 5 uur de eerste daarna sliepen ze meestal zon 8 uren achterelkaar en dus bijna een week oud ov er nachtvoedingen kan ik niet over mee praten

Deel Deze Pagina