Mn meisje ontwikkeld zich wel heel snel...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bouncytigger, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Thnx! Ik wist dit niet :)
    Ik zet ons meisje sinds een week in de kinderstoel omdat ze graag wil zitten en dit ook al een beetje kan. Maar ze kan echt niet zelf omhoog komen of zonder steun rechtop blijven zitten.
    Dan mag ze dus nog niet in de kinderstoel...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jouw dochter is bijna 6 maand, dit is al iets anders dan een kindje van ong 3 maand ;)

Het is vast ook afhankelijk van wat voor stoel, hoe ze erin zit en hoelang.

Een stevig ondersteunende stoel, waarin ze vast zit, zal anders zijn dan een (goedkope) ikea stoel zonder iets erin. Even een grove vergelijking hoor. Maar de ikea stoel is nl vrij ruim, want mijn 2,5 jaar oude zoon kan daar ook met gemak in. In de stokke baby inzet past hij echt niet meer ;)

Bovenstaande is wat ik denk!

Mijn jongste wil ook graag wat zitten, maar ik kies ervoor omdat nog niet te doen.

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dan belemmer je hem toch in zijn ontwikkeling? Hoezo moet jij dat tegenhouden, snap dat niet zo hoor. Forceren is een heel ander verhaal, maar als jouw zoontje er al mee bezig is, laat lekker gaan dan.

Hier ging mijn jongste met 5,5 maand oud zelfstandig zitten, en met zelfstandig bedoel ik, zelf van lig naar zit stand. Haar rug houdt ze mooi kaarsrecht, en kan al los zitten, zonder de handen op de vloer te steunen. Ze eet nu ook gewoon in haar kinderstoel.

Met 3 maanden oud wilde ze al zelf op schoot gaan zitten, en begon ook te schommelen bij ons op schoot, had ik dit tegen moeten houden, nee vind ik niet

@ TS laat lekker gaan joh, jij bent de moeder en je weet zelf wel wat je kindje nodig heeft en wat ze kan en niet.

4. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Hee meid! Leuk dat je meisje zo vlot is! Ons zoontje was ook vrij vlot met zitten, rollen, kletsen enz. Het zijn echt mini mensjes he leuk om te zien!! :) kan me voorstellen dat je aan de andere kant dat hele kleine baby dan wel ineens mist.. Ik was van de week op kraambezoek en zag dat kleine hummeltje tegen mama aanliggen zo lief! Onze kleine man ziet dan weer vanalles en ligt niet meer zo stil haha :)
    Maar lekker van genieten hoor meis! Het is zo bijzonder om te zien hoe ze groot worden! En dat je dat allemaal mag meemaken is echt super gaaf!!

Wat betreft de reacties ik denk dat mensen je proberen te adviseren en dat ze het niet kwaad bedoelen..

Liefs

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Ik belemmer niets. Als hij wil zitten moet hij dat zelf leren, maar ik ga hem niet op zijn kont neerzetten. Vanuit de lig positie hoort hij dat te leren, net als dat ze zelf moeten leren draaien of lopen.
    Als hij het vanuit lig postitie gaat proberen zal ik de laatste zijn die hem tegen houdt.
    Maar zelf leren zitten of op de kont neerzetten daar zit (in mijn ogen) een groot verschil tussen.

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dat zeg ik, forceren is wat anders. Maar als hij zelf al op schoot wil gaan zitten, gewoon laten gaan.

7. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier ging onze zoon met vlagen supersnel. Rollen van rug naar buik, staan en langs de meubels lopen bij 9 maanden, zelfstandig lopen bij 11 maanden en nu bij 19 maanden lopen rennen en nu sinds een dag ook springen... Maar bijvoorbeeld met kruipen was hij "later", bij 8 maanden pas. Zelfstandig zitten ook, pas bij 9 maanden. Hij kiest zijn momenten uit blijkbaar :)

Van dat springen was ik ook verbaasd, ik had dat pas verwacht na zijn 2e verjaardag maar meneer wilde weer 's snel zijn blijkbaar.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Springen doen ze toch allemaal tussen de 14 mnd en 2 jaar?
    Althans met 14 mnd deed mijn meisje ook voor het eerst springen op het cb.
    Toen zei het cb: ow ze springt ook al.
    Ze heeft het grlijk doorgehad hoe het moet.
    Volgens hun is het normaal van 14 mnd tot 2 jaar dat de meeste kindjes dit doen.

Nu heeft zij wel 2 grote broers waarvan er 1 op freerun.
    Ze springt nu met haar 19 mnd ook overal vanaf.
    Van stoelen,banken,tafels noem maar op.
    Het is een echte waaghals.

Ze gaat er dan op staan en roept: springen!!!!
    Pffff ben wel bang dat ze zich steeds pijn doet die doerak.

9. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    wat knap!! hier heb ik al een beste tijd een doorslaper, maar verder niks haha.

10. knap

knap Niet meer actief

Leuk t.s dat je een lekker vlot kindje hebt.

Heb het helemaal gelezen hier maar o. Ik geef je gelijk jij verteld trots wat ze al kan. En je krijgt alleen maar goed bedoelde adviezen waar je niet op zit te wachten. Zo als vaker hier. Morgen is je kindje 4 maanden stop met verdedigen die twee weken eerder zullen toch niks meer uit halen nu.

Hier ook vlotte baby.s heb ze nooit belemmerd en of extra gestimuleerd. Waren vrolijke alerte baby.s..

Lekker veel met ze gerold gespeeld en gewoon gedaan wat je doet met baby.s.. Beiden met zeven maanden optrekken tot staan en de oudste is blijven staan ( liep wel pas los met 12 maanden en een week oud) jongste is lekker van af 7 maanden heerlijk het huis gaan verkennen op haar knieën( kruipen dus) en langs de meubels lopen. Ze liep wel pas echt los met 16 maanden.

Ken een kindje dat pas met 12 maanden echt begon te bewegen het zegt allemaal niks.
    Geniet op jou manier van je vlotte baby en ze worden allemaal groot.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wat is dan de definitie van snel ? De één vindt springen met 1,5 al snel, voor de ander is dit normaal want dat blijken ze allemaal te doen voor het 2e jaar.
    Volgens het boekje rollen kinderen ongeveer met e 6 maanden, 2 maanden is dus extreem vroeg maar iemand bij wie het kindje nog niet rolt kan zich wel onzeker er door voelen.
    Niet dat een ander trots mag vertellen daar niet van.... ;)

12. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Ts, lees een paar dagen mee in aprilbuikjes2013 dan zul je zien dat sommige ontwikkelingen van je meisje vlot zijn, maar het meeste doen veel kindjes van die leeftijd ook.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb ook niet echt referentie, hier werd op het cb gezegd dat ze echt snel was met springen met 14 mnd, ik vond 't vrij normaal. We kennen ook alleen maar oudere kindjes (die ook lekker springen etc) en de jongere kindjes zijn meteen een stuk jonger.

Maar het doet er ook niet echt toe natuurlijk, ieder kind ontwikkelt zich en springen met 14 mnd staat natuurlijk niet garant voor watdanook ;) Maar als ouder ben je gewoon hoe dan ook trots. Als mijn dochter vandaag voor het eerst zou zijn gaan omrollen, was ik ook zo trots als een pauw!

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Is ook zo.
    Elk stapje in de ontwikkeling is er weer 1.

Mijn nichtje van 15 mnd oud heeft heel wat operaties achter de rug.
    Ze heeft ook een hartoperstie enzo achter de rug en heeft een achterstand van 7 mnd.
    Elk ontwikkeling is er 1 en ook ik ben erg trots op haar.
    Ze kan nu net staan en aan het handje stapjes mee doen :) mijn meisje gaat dan samen met haar nichtje en mij aan het handje lopen en wat een lol mijn nichtje dan heeft :D
    Ben dan ook trots tante van dit meisje.
    Het lopen komt echt nog wel.
    Alles op zijn tijd :)

Deel Deze Pagina