Hoi allemaal, Sinds een paar dagen huilt Tygo in zijn slaap. Het is geen jammeren maar echt huilen. Net weer hij lag er net een half uur in hoor ik hem huilen, even aangekeken en het ging van heel hard naar stil en vervolgens weer heel hard. Ik naar boven om te kijken, ligt hij met zijn ogen dicht met zijn hoofdje te schudden en te huilen. Zij gezicht was rood gevlekt (heeft hij altijd als hij moet huilen) en tranen op zijn wangen. Toen ik mijn hand op zijn hoofdje legde deed hij zijn oogjes open en begon te lachen!! Wat moet ik nou doen de volgende keer?? Toch laten liggen maar?? Het is pas een paar keer voorgekomen altijd overdag in de middag.... Herkent iemand dit misschien??
Hier ook een periode gehad. Ik ging vaak naar hem toe en als ik daar kwam lag hij "gewoon" te slapen. Als hij dan wakker werd begon hij juist harder te huilen. Na een paar keer hoorde ik het verschil tussen huilen als hij wakker is en huilen in zijn slaap. Ben er toen niet meer na toe gegaan en na een paar weken was het over. Nu huilt hij soms in zijn slaap en praat dan ook en maakt drukke bewegingen.
Als Aaron maar zachtjes huilt laat ik hem gaan. Als hij hard huilt dan ga ik er naar toe om over zijn bolletje te aaien en eventueel (liever niet) op te pakken om te troosten. Het zijn trouwens dromen. Ze verwerken de dingen die ze gedaan hebben. Zou best kunnen dat als je een dag wat meer gedaan hebt, het wat erger is.
Roan doet dat ook sinds een week of twee. Ik denk dat hij dan aan het dromen is. Ik vind het zielig om hem dan niet te troosten, hij is nog maar 5 maanden oud. Ik troost hem dan dus altijd en daarna gaat hij gewoon verder slapen. Zolang dat nodig is blijf ik dat doen.
Ja ik had al het idee dat het dromen konden zijn. Hij was dus ook nog hardstikke moe, Ik dacht na ik hem uit bed had gehaald even naar de winkels te lopen met hem maar dat vond hij niet zo'n goed idee. Huilen!!! Dus maar terug gelopen met zoonlief op de arm en wagen voor me uit duwend haha (niet aan te raden) Als hij zacht zou huilen zou ik hem zeker laten liggen maar hij huilt best hard. Ik vraag me af of hij weer gaat slapen als ik hem alleen troost aangezien hij er gewent aan is meteen uit bed te gaan als ik er ben.. Nou ja ik ben blij dat meer kleine kindjes dit hebben en dat het een fase is...
Mijn zoontje doet dit eigenlijk altijd alleen 's avonds. En gaat vrijwel altijd gewoon weer meteen slapen na het troosten. Soms ben ik nog geen minuut op zijn kamer geweest.
L. doet dit ook sinds een paar dagen.. hij heeft zijn oogjes dicht en schudt wild met zn hoofd.. Het is wel meer jammeren maar ga toch vaak even om de hoek kijken.. als het nodig is troost ik hem (laat hem wel gewoon liggen) en anders ga ik weer naar beneden. meestal helpt het hier om gewoon mijn hand op zijn hoofdje te leggen, dan is hij zo weer stil en slaapt weer verder.. vannacht heeft hij het een paar keer geahd.. als ik hem wakker maak valt hij heel slecht in slaap en is de volgende ochtend ontzettend chagrijnig, dus laat hem lekker slapen.
Nou idd hier ook dat schudden met het hoofd!! Tot nu toe heeft hij het alleen 's middags gehad, maar ik ga hem voortaan dan toch laten liggen en event. even mijn hand op zij bolletje..