*zucht*... ik weet even niet waar te beginnen, maar raak aardig gefrustreerd. Het zit zo: sinds oktober vorig jaar woon ik samen met vriendlief. Mijn moeder heeft toen ik klein was een spaarrekening geopend op mijn naam voor mij, waar toen iedere maand een bedrag op is gestort. Omdat ik vroeger erg veel met mijn oma deed (blijven slapen, boodschappen doen, bepaalde fijne herinneringen) heeft mijn oma ook iedere maand een bedrag op mijn rekening gestort, voor mij dus.. In tegenstelling tot mijn broer, bij hem deed ze dit niet maar mijn broer heeft dan ook nooit énige moeite in mijn oma gestoken. Nooit blijven slapen, etc... Hij vond mijn andere oma leuker (beide oma's woonden toen in hetzelfde dorp, dus mijn broer ging altijd met mijn moeder mee naar mijn andere oma *moeder van mijn moeder* om daar te blijven slapen, waardoor ik dus speciale tijd met mijn andere oma had)... Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze dit niet eerlijk vond tegenover mijn broer, doordat ik door mijn oma's bijdrage inmiddels een hoger bedrag op mijn rekening had staan dan hij... En heeft dan ook altijd gedreigd/gezegd de bedragen gelijk te trekken. Met andere woorden: bedrag van mijn spaarrekening halen (en mogelijk op mijn broers rekening storten) zodat het gelijk zou staan. Terwijl het dus mijn eigen gekregen geld was, voor MIJ bestemd... Nu ik op mezelf woon, vond ik het tijd dat ik dan ook alle gegevens van mijn rekening onder mijn eigen beheer kreeg, dus bij mij thuis. Op dit moment heeft mijn moeder nog alles onder zich. Toen wij enige weken geleden langs mijn moeder gingen, vroeg ik haar dan ook om de papieren en al het andere werk, ondertussen haar dreigementen van vroeger natuurlijk wel in mijn achterhoofd. Toen ik haar daarnaar vroeg werd mijn moeder gigantisch zenuwachtig, geheimzinnig en rood. Wij voelden de bui dus al hangen... Ik mocht mijn rekening toen niet onder mijn beheer hebben, ze wou het niet meegeven. Toen ik haar naar het pasje vroeg was die er 'opeens' niet meer, evenals de afschriften die ze 'ineens' niet meer heeft en zelfs mijn eigen rekeningnummer van die spaarrekening mocht ik niet weten. Ze werd zo zenuwachtig dat mijn vriend al zei: hier klopt iets niet aan, ze wil waarschijnlijk iets wegmoffelen. Waarschijnlijk mag ik dus niets inzien/weten omdat ik er dan zo achter kon komen dat er iets niet pluis is met die rekening, want ik weet dat de afschriften er wel degelijk zijn (heb ze zelf afgelopen jaar nog gezien)... Uiteindelijk heb ik het er op dat moment bij gelaten, wij voelden de bui al hangen. Enkele dagen later ben ik daarop naar de ABN Amro gestapt. Met behulp van legitimatie werd mijn spaarrekening (met moeite) digitaal ingezien voor de afgelopen 3 jaar. En toen bleek dat ons gevoel klopte.. In 2008 alleen al is er in 1 keer een bedrag van 1000,- euro afgehaald. Onmogelijk door mij, hier kan alleen mijn moeder bij (toen was ik nog net minderjarig). Daarbij heeft mijn moeder regelmatig geklaagd over ophoudende alimentatie, dat ze meer moet werken en maar geen geld heeft... Dus naast het issue van 'eerlijkheid' over spaarrekeningbedragen nóg een motief om geld van mij te 'jatten'... Die 1000,- was gepind, dus het verhaal van de pas klopt ook al niet. Boos was ik, maar de meneer achter de balie wilde/kon niet 10 jaar terug zoeken (wij hebben sterk het vermoeden dat er meer is afgehaald), daarvoor zou hij de dossiers in moeten. Ik had toen al het plan om die week erop op een doordeweekse dag, wanneer er niemand bij mijn moeder thuis is, naar mijn moeders huis te gaan om de afschriften in te zien (ik weet dat die er zijn en vermoed ook waar ze liggen). Echter is dit er nog niet van gekomen, omdat het 1,5 uur heen en 1,5 uur terug reizen is naar mijn moeders huis, en dat niet altijd gaat. Nu gaat het vrijwel niet meer lukken om dat te doen i.v.m. mijn broer die nog thuis woont en die geen echte schooluren meer heeft en vaak thuis is. Ze weet overigens nog niet dat wij alles weten. Nu is er weer iets gaande m.b.t. mijn moeder en mijn geld, waardoor de boel weer aangewakkerd wordt. Ik heb recent een nota gehad van mijn zorgverzekering van 175,- die zij nog tegoed zouden hebben en inmiddels van mijn rekening is. Ik de hele nota doorgespit, deze had betrekking op maand 7 t/m 11 van 2010. Aangezien ik in die periode niets had gedaan (en mijn eigen risico ook al volledig uitbetaald is, dus dat kan het ook niet zijn) en mijn moeder het gedeclareerd heeft (zij ging over alle declaraties in huis, en heeft blijkbaar ook nog dingen gedeclareerd (uit mijn naam en rekening) in de laatste maanden van vorig jaar, toen vriendlief en ik al samenwoonden, wij waren zo druk met de verhuizing dat 'zulk soort' dingen regelen er nog niet van is gekomen) vermoedde ik dat er iets fouts was gegaan. Haar gemaild met kopieen, en uiteindelijk een reactie teruggekregen (dit was gisteren) dat dit gebeurtenissen/bezoeken van háár betroffen en dus niet van mij (maar wel van mijn rekening is gehaald). Ze zou de verzekering bellen a.s. maandag. Het is dat ik er nu achteraan ga, als ik het had laten zitten zou er dus 175 euro van mijn rekening afgehaald zijn en zou mijn moeder gewoon doorgaan met leven (nou ja, dat is nu ook het geval, maar ik ben erachter gekomen). Het stomme nu is, is dat ik haar gewoon niet meer kan vertrouwen. Het kan natuurlijk een fout zijn, maar door mijn spaarrekening gebeuren kan het net zo goed bewust gedaan zijn, scheelt haar weer 175 euro. Nu is het punt dat ik na het smsje van gisteren (dat ze maandag de verzekering gaat bellen omdat het haar dingen betrof en er dus onterecht geld van MIJN rekening is afgehaald), vanmorgen weer enkele mails van mijn moeder in mijn Postvak In had staan waarin ze er toch weer probeert onderuit te komen, en daarbij nog extra geld méér van mij te kunnen krijgen. Ik heb namelijk in november van de verzekering een bijboeking gehad van een bepaald bedrag. Dit bleek ook om declaraties te gaan die mijn moeder heeft ingediend, maar zou volgens mijn moeder voor haar bestemd moeten zijn, en is per fout op MIJN rekening gestort (dit zou kunnen, we hebben in die tijd het rek. nummer voor MIJN zorgverzekeringpremie gewijzigd van haar rek. nr naar het mijne). Hier heb ik verder niets mee gedaan, omdat ik dus ook niet weet of ik dat verhaal wel moet geloven. Dit kan ze zomaar wel zeggen. Nu mailt ze dus of deze huidige nota niet te maken heeft met de bijboekingsnota van november (waar ze nog eens achter zegt: die voor MIJ bestemd was)... Nu komt het er dus op neer dat ze dat bijboekingsbedrag bij haar op de rekening gestort wil hebben (dus mijn geld, wat ik naar haar moet overmaken) en dat ik ook wel naar die 175,- euro kan fluiten (die bij haar eraf gehaald had moeten zijn, waardoor zij in feite 175 euro in haar zak houdt ten koste van mij)... Dit gaat samen om een bedrag van 500 euro want och ze is zo arm ! Ik word hier dus enorm gefrustreerd van en weet niet goed meer wat te doen... Het is sowieso een feit dat mijn spaarrekening met minimaal 1 (maar zeer waarschijnlijk meerderen, te zien aan het saldo wat er nog op stond) aanzienlijk bedrag 'geplunderd' is door haar (kan niemand anders zijn)... Dat was al teveel (omdat ze er ook nog eens over liegt) maar nu is er dus ook nog onterecht 175 euro van mijn rekening gehaald i.p.v. haar rekening en dramt ze ook nog eens aardig door over dat bijboekingsbedrag wat ze op haar rekening wil hebben omdat ze zegt dat het voor HAAR bestemd was... Dit scheelt haar (als ik het bijboekingsbedrag overmaak) 500 euro en het ziet er nu niet naar uit dat ze actie gaat ondernemen om mij die 175 euro terug te laten krijgen... Terwijl ze een dag eerder smste dat ze de verzekering zou bellen omdat het om haar bezoeken/afspraken ging... Maar dat doet ze niet, om waarschijnlijk de reden dat als zij de verzekering belt (omdat ze weet dat het dingen van háár betrof) ze weet dat er alsnog 175 euro van háár rekening gehaald zal worden, en dat wil ze wss niet (ook al is het niet terecht dat het nu van mijn rekening gehaald is)... Dat mijn broer altijd al meer het lievelingetje is geweest van mijn moeder dan ik, dat ze klaagt over geldgebrek, meer moeten werken en ophoudende alimentatie; maar ondertussen nog wel mijn broers studiegeld en sportcontiributie betaalt (ik moet alles al jaren zelf betalen *ook toen ik nog thuiswoonde, en ben nota bene jonger*, omdat ik een wajong uitkering krijg en dus 'een heel salaris' en mijn broer 'maar' een bijbaantje in de supermarkt heeft) , ze mijn broer nog elke maand zakgeld en kleedgeld geeft (hij is 23 en krijgt ook nog eens studiefinanciering ! Zelfde reden als daarnet: want hij heeft 'maar' een bijbaantje in de supermarkt), mijn broer nooit kostgeld heeft moeten betalen maar ze daarmee wel bij mij dreigde (want hij heeft 'maar' een bijbaantje in de supermarkt en ik een 'hele wajong uitkering' en nog veel meer dingen... laat ik maar even achterwege voor de rest...
is er geen mogelijkheid om via je oma erachter te komen wat er op je rekening zou moeten staan? tja en over de zorgverzekering, daar zou ik dan de zorgverzekeraar maar over inlichten. Blijkbaar doet ze het bewust. Ook al is het familie, ik zou het echt melden...
Ik weet niet wat je precies moet doen kan doen. Sorry. Maar wil je wel heel veel sterkte wensen met dit alles. En hoop dat het goed gaat komen.
Dat van je spaarrekening is lullig idd, maar helaas kan je er nu niks meer aan doen. Toen je nog minderjarig was had je moeder het beheer over de rekening en kon ze dus met het geld doen wat ze wilde. Ook het eraf halen. Nu je inmiddels meerderjarig bent kan dat niet meer. Mocht ze nu naar de bank gaan om geld op te nemen van die rekening dan zouden ze het moeten weigeren. Heb je van de bank geen bericht gehad over die spaarrekening toen je 18 werd? Als het goed is had je je namelijk moeten legitimeren e.d. omdat jij nu het beheer over de rekening hebt. Je moeder zou er nu alleen nog iets mee kunnen doen op het moment dat jij haar machtigt voor de rekening. Ik zou sowieso gewoon naar de bank gaan en aangeven naar welk adres de afschriften moeten en even laten nakijken of je moeder niet nog als gemachtigde voor de rekening staat. Want de rekening staat gewoon op jouw naam neem ik nu even aan?
Ten eerste moet ze gewoon met haar handen van je spaarrekening afblijven dat doe je niet als moeder zijnde, kijk als ik geen eten op de tafel kon zetten dan zou ik moeten maar om geen andere reden dan dat zou ik daar aan komen hoor! MAAR aangezien het nu zolang geleden is kan je er niet veel meer aan doen, alhoewel dat bij mij strike 1 zou zijn in mijn boeke met redenen om het contact te verbreken. Ten tweede dat je oma je broer geen geld gaf vind ik niet kunnen, je kan niet de ene voortrekken en de andere niet, waar je je moeder van beschuldigd bij je broer te doen (lievelingetje) dat kan en mag je als moeder en oma niet doen (vind ik) Mijn schoonmoeder stort bij elk een precies gelijk bedrag ze zijn bijna 2 en 3,5 dus zoveel kunnen ze nog niet doen maar als je geld geeft aan je klein kind vind ik dat dat zonder "voorwaarden" moet zijn en niet omdat het ene kind wel bij je komt logeren (e.d.) maar goed hier ook geld dat het in het verleden is en je niets meer aan kan doen. Ten derde over dingen declareren bij jouw zorgverzekering (als ik het goed begrepen het (het is laat haha) ) dat kan en mag echt niet, en zou ze zeker van op de hoogte stellen en ook je moeder vertellen dat je dit hebt verteld, misschien dat ze dan de volgende keer wel 100 keer nadenkt! Dat is gewoon oplichting en staat een flinke boete op! Maar ook weer strike 2 in je "boekje" Ten vierde; ze maakt duidelijk verschil tussen haar kids en dat vind ik echt not done, of je vraagt aan allebei kostgeld of niet en op zich als iemand nog fulltime op school zit zou ik daar ook wel rekening mee houden, bij ons was de regel dat zodra ik zelf verdiende kreeg ik geen kledinggeld meer, das logisch vond ik, mijn zusje kreeg toen nog wel want die zat nog op school en heeft er ook veel langer opgezeten dan mij. Ik denk dat je jezelf moet afvragen wat en of je wel hiermee door wil gaan of dat je iets afstand moet nemen (houd niet perse in helemaal) maar een duidelijke lijn trekken zeg maar.. Heel veel sterkte hiermee want dat zal niet makkelijk zijn!!!
Ik zou die smsjes en mailtjes van haar goed bewaren, dit is namelijk bewijs. Ook kan een verzekering niet zomaar alles op jou verhalen. Jij hebt niets te declareren, je moeder wel, en daar moeten bewijzen voor zijn. Misschien een doktersafspraak of medicijndoosjes ik noem maar iets. Je kunt ook altijd juridisch advies vragen, want wat jou moeder doet is gewoonweg diefstal. Is die rekening op jou naam geopend, met je moeder als beheerder ervan? Of staat het op haar naam? Ook zou je inderdaad, als je oma nog leeft, kunnen vragen hoeveel ze ongeveer gestort heeft, daar heeft ze zelfs misschien de afschriften nog wel van. Klinkt lullig, maar misschien kan ze getuigen dat het voor jou bestemd was, en niet voor je moeder. Gatsiedarrie zeg wat een geldwolf is het :S Vind het echt rot dat je in die situatie zit. En ik zou inderdaad mocht je het nog niet gedaan hebben, zorgen dat je alles, maar dan ook echt alles op je eigen naam krijgt. Zelfs je begravenisverzekering (klinkt cru, maar ja) Straks strijkt ze dat ook nog op, mocht er iets gebeuren, en heeft je man/vriend het nakijken. Ik zou in ieder geval proberen stappen te ondernemen, blijkbaar wil ze toch alleen maar geld van je, en jezelf even goed indekken. Ps, je kunt de verzekering vragen om een overzicht over wat voor declaraties het is gegaan. Plus, je moet volgens mij een handtekening zetten als je iets declareert, Ik wel bij menzis in ieder geval, en dan pleegt ze nog fraude ook. Oei, dat kan haar erg duur komen te staan hoor Hoop dat je er iets mee geholpen bent, en ik hoop echt dat er heel snel verandering in de situatie komt. Ps, wat ik nog even kwijt wilde. Ik heb zelf nog een broer. De ene keer krijg ik weer iets, en de andere keer mijn broer weer iets, ligt er maar net aan wie het op dat moment het hardste nodig heeft. Zo zou het ook moeten horen. We kijken niet wie hoeveel heeft gekregen. Het maakt mij ook niets uit Hoop dat je mams snel tot inkeer komt
Niet om je af te vallen hoor Maar ik zou er geen moeite mee hebben. Ze geeft zelf ook al aan dat haar broer geen ene moeite in die oma stak, en niet langsging etc. Als er bij mij niemand over de vloer komt ga ik ook niet elke maand geld storten Is een ander verhaal als ze wel allebei over de vloer kwamen, dan moet je wel gewoon 1 lijn trekken. Dat vind ik dan he
Ik had je vorig topic ook gelezen.. Wat naar dat het zo'n vervolg heeft gekregen Maar.. De rekening staat op jouw naam, maar je moeder heeft dat pasje. Kun je niet naar de bank gaan, de huidige pas laten blokkeren en een nieuwe aanvragen die jij dan beheerd? Dan is het probleem van geld pinnen met de huidige pas alvast opgelost, en zou het evt. nog gaan om de verzekeringen (en meerdere?) bedrijven die geld van jouw rekening halen. Deze kun je laten stop zetten via de bank, evt. kun je de bedrijven ook aanschrijven waarom en van welke rekening dit nu moet. (evt. aangeven dat het via acceptgiro moet gaan, dan krijgt je moeder vanzelf de rekeningen.) Het is niet leuk, dat snap ik, om dat op deze manier te doen. Maar het is jouw geld en niet dat van je moeder of broertje. Daar naast vind ik het 'gemeen' van je moeder om je broer dit allemaal te 'geven' en jou over te slaan omdat jij 'een volledig salaris' krijgt via Wajong.. Ik zou bovenstaande even navragen bij je bank.. En ook je moeder in lichten van wat je weet. En dat mag je gerust. Ik weet dat dat niet makkelijk zal zijn, maar ze 'steelt' wel jouw geld ! Heel veel succes meid.. Dit is niet makkelijk !!
Meid, wat een vervelende situatie zeg! Mijn tip is wat Linnypin zegt... Verder wil ik je veel sterkte toewensen met dit.. Liefs..
bahbah.. dit doe je toch niet als moeder zijnde.. ik ben het met alle bovenstaande dames eens.. en, een wayong uitkering is ook echt niet veel met 18, 19. of 20 jaar... ik denk dat je broer net zoveel heeft met studie financiering + zijn bijbaantje..
Ben ik dan de enige die het niet zo raar vind dat je moeder geld van "jouw" spaarrekening heeft afgehaald? Dat is toch geld dat je moeder heeft gespaard voor jou voor later met een bijdrage van je oma erbij? Dus eigelijk geld van je moeder en je oma? En als je moeder krap kwam vind ik het logisch dat ze daar dan evt geld afhaalde (als je in de schuldsanering komt moet je ook de spaarrekeningen van je kinderen "plunderen" hoor.) Ik vind eigelijk dat je blij mag zijn dat je geld van je moeder hebt gekregen en dat dat dan 1000 euro minder is dan verwacht... jammer dan... Het klinkt echt enorm ondankbaar. Als ze het geld van je oma heeft "geplunderd" vind ik dat wel niet kunnen. Verder over die rekeningen. Dat is toch gewoon na te gaan? Ik zou zeggen nota's en bonnen erbij en uitzoeken. Het kan ook best zo zijn zoals zij het zegt toch? Hoe oud ben je eigelijk? Dat je moeder nog je zorgverzekering regelde enzo? Dit alles is niet lullig bedoelt hoor, maar dat is dus de reden dat wij een spaarrekening voor mijn dochter op onze naam hebben gezet en ik zelf bepaal of en wanneer ik dat bedrag wel voor haar gebruik...
helemaal mee eens! ik vind het eigenlijk maar raar dat iedereen hier de moeder van ts afvalt. jeetje de moeder heeft gespaard voor ts omdat het toen waarschijnlijk kon, ts was nog minderjarig dus het was in feite gewoon het geld van moeder! en stond dus volledig in haar recht om geld eraf te halen.. dat oma alleen voor jou spaarde en niet voor je broer vind ik zeker weten niet kunnen! en dan zegt iedereen ja maar hij stak geen moeite in oma, dus is het ook zo dat als je bv 1 heel lief kind heb en 1 ondeugend kind heb dat het hele lieve kind recht heeft op meer? dit zou ik als moeder zijnde niet eens willen dat oma maar geld aan 1 kind geeft,tenzij ik het mag verdelen over de 2 kids.. ik vind het nogal een groot woord dat je moeder heeft gejat van, zo zie ik het helemaal niet.. succes met de situatie..
Ikvind het erg om te lezen dat je vind dat je meer recht hebt op dat geld omdat je vaker naar die oma ging. Je ging er toch heen omdat je het er leukvond en toch niet tegen betaling? Je moeder is door je oma in een lastige positie gezet maar ik had als moeder ook dat geld verdeeld over mijn beide kinderen. Ze heeft dat ook regelmatig vermeld zeg je Het kan niet anders als je hebt al een slechte verstandhouding naar je moeder, want als ik zou weten dat mijn ouders het krap zouden hebben zouden ze met alle liefde geld van mijn spaarrekening (wat ze zelf gespaard hebben, waar ik niks voor heb gedaan) mogen pakken Ik vind het ook erg kinderachtig klinken datje het raarvind dat je broer meerkrijgt van jemoeder terwijl minder inkomsten heeft
Ben het eigenlijk wel met Debby eens, Ik weet niet precies hoe de band verder is, maar vind dit nogal kinderachtig. Hoe is de situatie van je moeder verder financieel? Vind het nogal ver gaan om te zeggen dat je 'moeder op je geld uit is'.. het is wel je moeder he! Van je oma vind ik ook apart, omdat je broer nooit kwam slapen omdat hij de andere oma gezelliger vond spaarde ze niet voor hem? Ik zou dan als broer helemaal niet meer komen.. Het is toch geen voor wat - hoort wat mentaliteit? En praten in termen van 'voor MIJ' en 'voor MIJ' bestemd.. het is je familie! Ik zou me echt rotschamen om zo te praten tov mijn familieleden. Al met al, praat erover met je moeder.. op een normale manier want ruzies over geld zijn het echt niet waard. Om even een situatie te schetsen: Ik betaalde vanaf mijn 15de al kostgeld, vanaf mijn 18de ging de helft van mijn loon naar mijn ouders en met de rest betaalde ik mijn kleding, ziektekosten enz dus hield amper wat over. Toen ik op mijn 21ste uit huis ging had ik dus noppes nada omdat ik amper heb kunnen sparen. Een spaarrekening was er niet. Dus wees blij met wat je krijgt en wat je familie voor je gespaard heeft.
Hier hadden mijn ouders ook voor ons allemaal een spaarrekening.. Tot ze het financieel minder kregen door ziekte van mijn vader. Ze hebben al het geld moeten gebruiken en ik ben BLIJ dat ze dat gedaan hebben. Hierdoor hebben wij nooit wat gemerkt van de financiele problemen.. Kregen wij nog gewoon kleding wanneer het nodig was en hadden we elke avond een fatsoenlijke maaltijd. Dus ja, dat van de spaarrekening zou ik niet eens zo heel erg vinden. Ook dat van de rekeningen niet, je zegt zelf dat het wel zou kunnen wat je moeder zegt... Heb je dat zelf dan niet gecontroleerd toen je 500 euro kreeg voor declaraties? Dan doe je eigenlijk hetzelfde als je moeder... Geld houden wat niet van jou is. Dus gewoon even de boel controleren en rechttrekken.. Lijkt mij niet moeilijk toch? En bij de bank kan je de rekening op je eigen naam laten zetten en pasje blokkeren. Dan kan je moeder er niks meer afhalen.. Of de rekening moet vast gezet zijn tot je 21e en dit ben je nog niet neem ik aan? (even door de zorgverzekeringsverhaal enzo want daaruit blijkt dat je nog niet zo heel lang meerderjarig bent). Het enige waar ik boos over zou zijn tegenover jouw moeder is dat ze het niet eerlijk zegt....
Jeetje ik snap heel goed dat mensen opmerkingen hebben over haar moeder!Ook al vinden mensen dat zij mag doen met dat geld wat ze wil. Er bestaat ook nog zoiets als een Geweten,Normen en Waarden in het leven.En als je een beetje fatsoen in je lijf had dan vertel je aan je dochter over de situatie,hoe jij en je andere zoon daar onder voelen.En waarom je vind dat het goed is wat je doet met het geld op de rekening van je andere kind,je dochter. Zou ik in ieder geval wel doen. Heeft je moeder voor je broertje geen spaarrekening geopend vroeger?
Dat je moeder voor je gespaart heeft is heel mooi, alleen vind ik wel dat je er een beetje ondankbaar over doet. Voortrekken is nooit leuk, maar wat anderen al zeiden, je oma deed het immers ook bij jou... Dat is toch net zo goed niet eerlijk? Misschien moet je bij je oma (als ze nog leeft) nagaan hoeveel ze in totaal in al die jaren gespaart heeft en dat bedrag aan je moeder vragen en dit samen met je oma doen (mits ze nog leeft natuurlijk). Als je moeder dat andere geld niet wil geven zou ik het laten. Mijn zus en ik hebben allebei 2x een groot bedrag gehad van mijn ouders. Ik weet dat mijn zus meer heeft gehad alleen kan het mij niet schelen. Ik was allang blij dat ik 2x een mooi bedrag heb gehad, want mijn vriend zijn ouders hebben nooit voor hem gespaard!!
Om heel eerlijk te zijn, ik had het zelfde gedaan. Als mijn moeder onderscheid zou maken in mijn twee kinderen en het ene kind wel geld storte en het andere kind niet (ongeacht of die wel of niet vaak langs komt, bezoekjes hoeven nou eenmaal niet met geld gekocht te worden..) Dan zou ik als moeder zijnde het geld ook recht trekken en het eerlijk tussen mijn kindjes verdelen. (mijn hart zou breken als ik dat niet zou doen, ze zijn allebei kleinkinderen van hun oma) Ik heb ook altijd tegen mijn ouders gezegt, of allebei evenveel of allebei niks.. Wat betreft de zorgverzekering.. jij hebt dus een bedrag gestort gekregen van de zorgverzekering wat voor je moeder was bedoeld?? Dan vind ik het niet meer dan logische dat je moeder dat terug krijgt. Natuurlijk moet ze zelf die 175 euro betalen. Ik zou contact opnemen met de zorgverzekeraar over beide bedragen en het recht laten trekken. Ieder betaald en krijgt waar ze recht op hebben. Waarschijnlijk ben ik weer de enige.. .maar ik vind het eigenlijk ook logisch dat iemand met een volledig inkomen kostgeld betaald en iemand die studeerd niet. Op het moment dat wij begonnen met werken (in jouw geval uitkering) moest er kostgeld betaald worden. Mijn broertje werkte eerder dan dat ik dat deed en betaalde dus ook eerder kostgeld. Ik weet niet hoe hoog een wajong uitkering is? Dit klinkt een beetje aanvallend maar zo is het niet bedoeld, ik begrijp alleen sommige keuzes van je moeder wel. Daar komt ook een beetje bij dat je moeder het geld gespaard heeft, dat had ze niet hoeven doen en ik zou haar daar juist heel dankbaar voor zijn. Het klinkt een beetje alsof het je recht is dat je geld krijgt maar ik ken ook genoeg mensen die niet voor hun kinderen sparen (mijn man heeft ook geen geld rekening mee gekregen vanuit huis) Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, er is niks vervelenders om ruzie te hebben over geld!
Tja, mijn mening, Ik vind dat je behoorlijk kinderachtig ( puberaal) reageert. Als mijn moeder iets nodig zou hebben zou ze alles van me mogen. Geld, kleren, eten een dak boven haar hoofd. Mijn moeder is erg belangrijk en daar houd ik onvoorwaardelijk van. Ik vind het jammer voor jullie dat het zo moet lopen. Misschien kun je in plaats van klagen en moeilijk doen eens een goed gesprek aangaan en samen tot een oplossing komen.
Vervelend dat het zo gaat. Maar je moeder heeft het geld op je rekening gezet dus mag ermee doen wat ze wilt. Dat je oma de ene wel geld geeft en de andere niet vind ik ook niet kunnen. En dat je moeder geld aan je broer geeft istoch normaal jij werkt krijgt een uitkering en je broer krijgt veel minder inkomsten. Maar ik zou wel naar de bank gaan geld wat erop staat eraf halen en dan de rekening sluiten.