M'n moeder is op mijn geld uit, wat te doen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Selena149, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Ok bedankt voor je reactie.
    In mijn geval, ik ben dus uitwonend en heb een vriend en een dochter en mijn vriend heeft een inkomen uit werk.
    Ikzelf ga evenvaak langs mijn oma als mijn broertje van 16.
    Mijn broertje woont nog thuis en heeft een bijbaantje.
    Hij krijgt regelmatig geld van mijn oma, zakgeld, of tussendoor om uit te gaan met zijn vrienden en als hij wat nodig heeft dan krijgt hij het.
    Vooral omdat mijn oma helemaal opbloeit als ze mijn dochter ziet en mijn moeder trouwens ook, probeer ik altijd even langs te komen als ik in de buurt ben.
    Normaal kregen wij van begin af aan altijd evenveel maar sinds een paar jaar , wordt hij vooropgesteld en dat voelt een beetje minderwaardig aan mijn kant. Ik kom niet voor het geld naar haar toe, maar ik zou nog liever hebben dat ze ons dan allebei niks geeft, in plaat van hem wel en mij niet..

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

eerlijk niet, maar het is de verantwoording van oma zelf. zij zal het uit moeten leggen aan het andere kind. mijn vader doet het ook. maar dan met de kinderen van mijn broer. al mijn kinderen krijgen ook veel minder. minder aandacht, minder bezoekjes, minder geld en minder kadootjes... tjah, ze zijn inmiddels op een leeftijd dat hij heel wat uit te leggen heeft, zijn probleem. hij deed het bij mij ook altijd en als mijn kinderen weleens huilend an me vroegen naar het waarom, dat kon ik ook niet anders zeggen dan dat het kwam omdat ze mijn kinderen zijn. tegenwoordig leg ik de verantwoording bij hemzelf neer. en mogen ze het hem zelf vragen en hij vraagt zich nu af waarom ze toch zo weinig langskomen en laten horen....oooh. gohhh echt waar, geen idee hoe dat komt hoor.... misschien even nadenken.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Misschien leuk als TS zelf ook reageert in haar eigen topic.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dit is niet waar...

Ik had zelf ook gespaard voor mijn dochter. Maar doordat ik nu in een schuldregeling zit heb ik het echt moeten plunderen. Want zolang zij minderjarig is is alles wat op haar naam staat eigendom van mij.
    Als ik het er niet afgehaald had was het volledig naar schuldeisers gegaan, wat ik overigens niet wou omdat de schulden door haar vader veroorzaakt zijn en zij daar niks mee te maken heeft. Dus ik heb het, halsoverkop, voor de start van de regeling eraf moeten halen.

Maar volgens de wet is dat geld nog gewoon van haar moeder geweest tot haar 18e.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oh..;) is al besproken dus!
    Haha. ik lees de volgende keer eerst even het héle topic! ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar op een gegeven moment ga je op je eigen benen staan toch? Mijn neefjes krijgen ook vaker wat toegestopt van oma omdat ik 25 ben en een gezin heb etc en zij het nog moeten doen van bijbaantjes.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    :D:p

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik vind het dubbel
    ik vind ook wel dat je oma ombewust mischien onderscheid maakte tussen jouw en je broer
    kijk je heb 2 kleinkinderen
    ook al lig je met de 1 meer als de andere ja kan de 1 niet geld geven en de andere niet
    dat kan en mag je niet doen vind ik
    dus het idee van je moeder om de rekeningen gelijk te maken vind ik niet eens zo slecht idee
    je moeder had het al moeten weigeren als je oma echt alleen het geld voor jouw wou geven want ze had er 2 niet 1 ,,,, maar dta ik mijn mening

voor de rest ...echt schandelijk dat ze aan je rekening heeft gezeten !!!! zou haar nooit meer vertrouwen
    wat geld betreft
    van je kind ze geld blijf je af vind ik
    ik zou de afschriften en pas op eisen en zeggen dat je naar de bank bent geweest en je ervan af weet en om een verklaring gaan vragen hoe ze het in haar hoofd heeft kunnen halen ?

lullig meid dat het zo allemaal loopt tussen jouw moeder en jouw maar geld ....het zorgt altijd voor problemen

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

NOu zeg..:$
    Ik vind dat jij wel heel hard overkomt richting TS.
    Je kan het wel niet met haar eens zijn, maar om haar meteen een ondankbare dochter te noemen en dat ze zich rot moet schamen , vind ik wel erg ver gaan.

Het geld is voor haar bedoelt en aan haar toegewezen.
    Sommigen zouden denken: Hou het lekker, maar als je het nodig hebt en de situaties die TS noemt, doen zich voor.. Snap ik best dat je er even klaar mee bent en nu wel eens iets van het geld wilt zien.

Ik hoop wat dat betreft dat de moeder van TS zich de ogen uit dr kop schaamt, want ZIJ is degene die niet eerlijk is.
    Als moeder alles eerlijk had verteld, was TS er waarschijnlijk lang niet zo flauw van geweest.

Als jij een erfenis behoort te krijgen, maar het word oneerlijk verdeelt of helemaal niet aan jou gegeven, word jij toch ook pissig?
    Het is voor jou bedoelt en voor jou gespaard.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hebt PB.
    Heb een soortgelijk iets meegemaakt en heb met behulp van een civile proceduren een deel van het geld terug gekregen.

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik vind wel dat er heel oordelend over de ts word gesproken. Je kunt het wel niet met haar eens zijn.. maar om nou gelijk zo te reageren...

Ik vind trouwens wel dathet haar geld is. Ik spaar voor mijn kleine meid en dat is haar rekening en haar geld. Dat betekent niet dat ik vind dat we er niet iets voor haar vanmogen kopen, mochten we dat ooit niet meer van onze eigen rekening halen. Maar in beginsel is het haar geld. Ik geef het haar toch..

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind trouwens (in mijn eerste post ook vermeld) dat de moeder niet onschuldig is...

Ze had het niet stiekem mogen doen. Dat TS niet accoord ging met het gedeelte van oma te verdelen met haar broer vind ik erg kinderachtig overkomen van TS..
    Als de moeder het echt financieel slecht had, had TS ook zo verstandig moeten zijn om de moeder hierbij te helpen.. Mijn moeder krijgt ook wel eens boodschappen van mij hoor als ze het niet breed heeft. Ik geef geen geld want mijn moeder koopt daar dan onzin voor, maar mijn hulp verdiend ze wel.

Maar TS heeft niet de fatsoenlijkheid genomen om aan haar moeder te vragen waarom die 1000 euro van haar rekening af is gehaald. Wellicht heeft oma 2000 euro gestort en heeft de moeder dit dus verdeeld over de 2 kinderen. Dit is dan gedaan zonder overleg omdat TS het er niet mee eens was.

Zolang TS over dat punt niet volwassen na kan denken (dat je kleinkinderen hetzelfde moeten krijgen of allebei niks) is het niet vreemd dat haar moeder dit zelf heeft gedaan.

We weten niet of er meer vanaf is gehaald, dit weet TS ook niet. Dat kan ze uit laten zoeken maar heeft ze niet echt veel zin in... Dus daar ga ik al niet op in als zijnde 'de waarheid'.

De zorgverzekering, zoals TS zei heeft TS een geldbedrag ontvangen van 500 euro voor declaraties die haar moeder heeft ingediend. Dit betekend dus dat moeders de volle pond voor die rekeningen heeft betaald en zij dat geld zonder reden heeft ontvangen en lekker in haar zak heeft gestoken. Nu wordt de moeder aangevallen omdat er (door dezelfde fout) een bedrag van 175 euro is afgeschreven van de rekening..

Ik vind het niet meer dan logisch dat de moeder dat geld betaald... Maar dan moet TS ook die 500 euro teruggeven!!!
    Of totaal 325 euro aan de moeder geven, dan is die 175 euro verrekend.

Het hele verhaal van TS klopt gewoon niet.. Daarom komt het zo onvolwassen over.

Wat betreft de broer die kleedgeld krijgt terwijl hij een bijbaantje heeft... Wie weet werkt hij wel 4 uurtjes per week... WAUWWW... daar zal hij veel aan hebben. Het is een bijbaantje, volgt ook een studie en heeft dus de nodige studeertijd nodig.. Veel zal hij dus niet verdienen. Als hij daarom kleedgeld krijgt en zij niet omdat zij een volledig inkomen heeft is dat toch niet meer dan logisch????

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    PS. ik lees hier even snel een aantal reacties en vind dat jullie erg negatief doen.
    De reden waarom iemand de 1 meer geld geeft dan de ander gaat jullie helemaal niets aan!
    De moeder in dit geval, kan hierover in discussie gaan met oma, maar mag geen eigen rechter spelen en geld stelen van haar eigen kind om het naar eigen inzicht te verdelen.

Een ander iets. iemand schreef dat je als ouder nu eenmaal tot je 18e bij de rekening van je kinderen kunt komen en er mee mag doen wat je wilt. Dit is niet waar. Als ouder ben je bewindvoerder en dien je goed bewind te voeren over het geld. Dit is meer op gebied van: zorgen dat je kinderen het niet verbrassen. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een keer geld van de spaarrekening van mijn zusje gehaald om een computer te kopen (voor henzelf). Ookal was mijn zusje minderjarig, dit mag dus niet!
    Verder is belangrijk wat de intentie was van degene die het geld hebben gestort. Mijn opa en oma hebben bij mijn geboorte een rekening geopend voor mijn studie. ook die is door mijn ouders leeggeroofd. Minderjarig of niet, dit hadden zij niet mogen doen, omdat de intentie van de storter anders waren. Dit valt onder slechte bewindvoering.

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind dat er heel hard gereageerd wordt..
    Ik denk dat het Ts meer gaat om het "liegen" en dreigen dan dat het gaat om het missen van het geld.
    Tenminste dat proef ik uit het openingsbericht.

Als moeder misschien wat had gevraagd of verteld.. was er misschien anders gereageerd. Ik zou ook een rare nasmaak hebben als er met de zorgverzekering zo gedaan zou worden en mijn moeder geen openheid van zaken zou geven over een rekening die voor mij bedoeld was en dan zou liegen over pasjes ed.

wat betreft voortrekken. tja.. oma had het gewoon toe kunnen schuiven als ze er was. dan had niemand er wat van gemerkt. of zelf een rekeningentje kunnen openen..

ik heb iig sterk het gevoel dat er veel onderliggends meespeelt. begrijp dat oma de sch-moeder is. en dat daar al een schoen wringt. (krijg de indruk dat vader niet in beeld is?) maar goed..

nogmaals om nu te spreken van ondankbaar. ik denk dat het niet zo zeer gaat om het geld maar dat het gaat om bedriegen.

heel jammer. en sterkte. uiteindelijk zal je zelf meoten praten en misschien er achter komen hoe en wat

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    al met al denk ik dat er dus gewoon te veel vragen en te weinig info is om echt te kunnen zeggen wat je er van vind.
    want dan wil je dus weten . hoeveel werkt je broer wat is jouw uitkering wat heb jij afgedragen wat heeft je broer aan financiering. zit je moeder zo krap dat ze het nodig heeft etc etc.. en dat gaat ons natuurlijk verder geen bal aan.. maar ja. wel nodig om "eerlijk" wat te kunnen zeggen..

16. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens.
    Mijn vriend zijn familie doet ook niet aan dat soort dingen en krijgt van begin af aan al helemaal niks, dus moet ik blij zijn met wat ik gehad heb. Hij heeft ook een grote familie en dan zou het wel veel geld kosten als ze elk kleinkind wat moesten geven.

Mijn oma heeft alleen ons , mij en mijn broertje en tot aan een paar jaar geleden kregen we altijd wat, maar nu wordt hij met van alles en nog wat verwend, wat ik nog geeneens kreeg op die leeftijd.
    Als mijn scooter bijv, gemaakt moest worden, werkte ik er zelf voor met bijbaantjes en betaalde ik het zelf, of mijn scootertheorie. Hij krijgt het gewoon. Ik sta er niet van te kijken als hij zijn rijbewijs ook nog krijgt van mijn oma. Mij heeft het een paar duizend euro gekost, waarbij ik een paar dierbare dingen moest verkopen om het te kunnen betalen. Zijn brommer heeft hij gekregen van haar omdat hij geslaagd was voor zijn vmbo. Daar kan ik niks van zeggen, want ben zelf toen niet gelaagd.
    Als hij een nieuwe computer nodig heeft voor zogenaamd huiswerk, wat niet zo is, (hij had een nog snellere nodig voor games) en hij kreeg het.
    Ik had die verwachtingen toen niet van mijn oma en vind het ook normaal dat je het zelf hoort te betalen, maar waarom krijgt mijn broertje het dan wel vraag ik me dan af.
    Ze heeft wel beloftes gedaan maar die worden al een paar jaar uitgesteld.
    Ooja..mijn broertje heeft echt al veel geld verdiend met die baantjes, maar dat geld wordt opzijgezet om op te sparen, wat een flink bedrag is, maar echt alles wat betaald moet worden betaald mijn oma.
    Er zitten nog hele verhalen achter, maarja om dat nu in een ander zijn topic uitgebreid te gaan vertellen..

17. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    *offtopic*
    Zou het kunnen zijn dat ze dit misschien doet tot je broertje 18 is. Dan doen wij namelijk wel, zo krijgt ieder 18 jaar wat toegestopt/gespaard. Als mijn oudste zoon 18 stopt het en dan krijgt zijn broertje nog 2 jaar doorbetaald. Misschien is dit ook de gedachtengang van je oma.

18. 31122005

31122005 Niet meer actief

wij reageren wel allemaal maar we zijn nu 8 pagina's/14 uur verder en nog geen reactie van de topic opener.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zij heeft misschien WEL een leven en zit niet de hele dag op zit forum te zitten ;)

Of misschien geschrokken door de negatieve en veroordelende berichten hier...

20. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    sorry, hadden tegelijk getypt. Tsja in de geval is het lastig oordelen. Misschien eigen topic openen :D

Deel Deze Pagina