M'n moeder is op mijn geld uit, wat te doen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Selena149, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Voor de topicopener, heb alleen je eerste bericht gelezen.

Vind het zo klote voor je....
    toen ik dit verhaal las, dacht ik direct aan mijn schoonloeder!!!!
    Die is dus PRECIES zo een geldwolf!

Zij heeft mijn vriend ook echt financieel uitgekleed. Ze wilde geen alimentatie ontvangen van haar 2de ex-man, maar mijn vriend moest wel elke maand zo een 500 euro neerleggen. Dat is echt de hele huur + meer!
    Ook toen we samen gingen wonen heeft ze het gepresteerd om geld te lenen van hem, voor een nieuwe auto. Verteld ze later doodleuk dat hij dat geld niet meer terug kreeg.

GRRRR....... zulke lui zijn echt gevaarlijk en sneaky.
    Als je voor geld je kids al zo behandelt ben je echt slecht bezig!!!

Echt zwaar lullig van je moeder.

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    ik wil toch iets meer reageren hier op. Ik denk namelijk ook dat er veel meer speelt dus ik vind het moeilijk. Je hoort het van een kant(meestal zo hier;)). Je Oma zat fout. Maar ik zou me niet zo gauw zo openlijk over mijn moeder uitlaten. Maar laten we het er op houden dat je zeer kwaad bent en daarom zo reageerd.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Meid, ik dacht al een beetje dat je Borderline had (Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk., even opgezocht, Borderline persoonlijkheidsstoornis | Trimbos)

Lijkt mij dat je dat nu ook doet, zwart wit denken et cetra.

Ik ga je in elk geval geen advies meer geven. Lijkt mij dat je beter met je coach kunt gaan praten. Misschien heeft hij/zij goed advies voor je.

Succes in elk geval.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dat dacht ik stiekem ook al een beetje bosi, toen ik las van haar stoornis dacht ik al een beetje 'aah vandaar'..

kan ts verder niks aan doen hoor, maar dat maakt dingen wel duidelijker.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ga ook niet meer inhoudelijk reageren hoor bosi. dit is weer zo'n gevalletje "het rammelt" maar ok, dat is mijn gevoel.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    O nee inderdaad. Helemaal geen oordeel.

Maar dan weet je gewoon hoe het komt.

Een hele goede vriendin van me heeft asperger en dan kan ze soms anders reageren op situaties.
    Dan weet je dat gewoon.

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Is iemand die een topic opent dan verplicht binnen een x aantal uur te reageren? ;)

8. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik weet wat Borderline is ja, frappant dat mensen hier op een forum aan me kunnen zien dat ik het heb ;) Heb jarenlang aan therapie gehad overigens en heb maart vorig jaar mijn laatste behandeling afgesloten. Tussendoor (tussen toen en nu) verhuisd en heb sinds die tijd geen coach of wat dan ook meer. :) Er is zoveel in positieve zin veranderd maar helaas is het iets wat altijd in je blijft en waar je mee moet leren leven.. Doe m'n best al om niet altijd even impulsief/kwaad te reageren maar soms floept er iets tussendoor... Maar denk dat ieder mens wel eens zulke momenten heeft... :)

Doe in ieder geval mijn best, maar vind het dan eerlijk gezegd nog wel vervelend dat mij verweten wordt dat ik kinderachtig reageer, terwijl sommigen hier vervolgens precies hetzelfde reageren (me direct voor een ondankbaar en verwend kreng uitmaken, en zodra ik niet binnen 1 minuut reageer met zijn allen even uitmaken dat ik blijkbaar te laf ben om te reageren en me niet meer interesseer (vooral de manier waarop)... terwijl iedereen hier als geen ander weet dat je met een huishouden en gezin meer te doen hebt, iedereen kan zien dat ik eerst nog eens 10 pagina's aan reacties moet doorspitten voor ik kan reageren en het topic er pas sinds gisterenavond laat opstaat. Tel daarbij een hele nacht aan (uit) slapen bij op en dan houd je nog 2 uur over waarin je kan reageren (en waarin je nog eerst 10 pagina's moet doorspitten, ontbijten etc.).. Is het dan gek dat ik niet a la minute reageer ?)... :)

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou er trouwens ook wel boos over kunnen worden. Als het mijn geld is hoort mijn moeder (in het geval van haar) daar niet aan te komen.

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Toch een reactie van mij omdat ik ook eerder heb gereageerd en het logische vind dat ik nu ook reageer.

Fijn dat je hier nog bent gekomen en dat pleit voor je, na alle negatieve reacties zouden veel mensen het niet hebben aangedurfd. Ik zie de dingen anders dan dat jij het ziet, hier speelt het ook wel een beetje met mijn zwager. 30 jaar woont nog thuis, studeerd en leeft op zak van pa en ma. Tsja, niet helemaal eerlijk maar wij maken ons er niet druk om. We weten alleen zeker dat wij het niet zo gaan doen met onze kinderen omdat het ze er niet volwassener op maakt.
    Ik begrijp dat het soms steekt maar probeer je er niet druk om te maken. Het is tenslotte jouw moeder haar geld en zij mag doen wat ze wil. Wees er liever trots op dat jij de zaken goed voor elkaar hebt.

Het gelieg en gedraai van je moeder vind ik niet kunnen, ze kan naar mijn idee gewoon eerlijk zijn. Succes ermee, en wat al eerder aangegeven is is een goede relatie veel meer waard dan een paar stomme centen!

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik denk dat je even moet nagaan of het wel daadwerkelijk jou spaarrekening is.
    Als het een spaarrekening isd ie idd op jou naam staat, dan kun je de boel zo over zetten. Dan vind IK het niet lullig voor je moeder dat ze er dan niet meer aan kan komen, want dat is niet meer haar beheer.

net als in mijn 1e post, zou ik nog steeds de zorgverzekering inlichten. Niet om te pesten, maar puur omdat je op dit moment medeplichtig bent als ze erachter komen... Je kunt dat soort dingen altijd beter zelf aangeven, dan van hun uit laten gaan. Heb je meer kans dat ze coulant reageren.
    Verder is het vanuit ons lastig om te oordelen waar je moeder dat geld voor heeft gebruikt. Was het nodig voor boodschappen of heeft ze het uitgegeven aan luxe dingen als vakanties enz.
    Ik vind daar nogal een verschil inzitten.

In ieder geval zou ik wel naar de bank toegaan en de boel dan overzetten en haar machtiging intrekken als die erop zit. Dan kan ze er niets meer afhalen, als het idd jou geld is.
    Alhoewel ik dit persoonlijk dus al veel eerder gedaan had. Je weet blijkbaar al een poosje hoe je moeder is en je bent ook al bij de bank geweest...

12. Rono

Rono Niet meer actief

Mijn ouders hebben de spaarrekening van mijn broertje en zusje geplunderd ( dit hebben ze overigens niet zelfs erop gestord.. mn oma spaarde ) Bij mij hebben ze dit nooit kunnen doen aangezien ik inzicht had op de rekeningen...

Wat jij kan doen is de machtiging van je moeder eraf halen bij de bank. Heb ik ook gedaan.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind het duidelijk en zou denk net zo pissed zijn borderline of niet.

Ts geeft aan dat de rekening nu geblokkeerd is omdat het idd op HAAR naam stond. Dat ze 21 is en dat de 1000 euro net voor haar 19de eraf is gehaald.

Dat ze er geen moeite mee heeft dat haar broer geld krijgt maar moeite mee heeft dat haar moeder haar geld erafhaalt ZONDER overleg en er nog over liegt ook. maar wel ruimte heeft om haar broer van 23?! aardig wat toe te stoppen!

als dit allemaal waar is. zou ik net zo pist zijn en idd de rekening overhevelen zorgen dat alles gescheiden is vanaf nu en lekker je eigen leven leven.

dit had je achteraf gezien dus al veel eerder meoten doen. maar ja. denk dat je dat niet doet omdat je niet verwacht dat dit gebeurt.
    jammer maar helaas.

sterkte.
    verder zou ik de zorgverzekering bellen en vragen om specificaties. dan kan je zien van wie de rekeningen EN de declaraties waren. Dat verkenen. als er decleraties voor je moeder waren dat toch terug betalen en de afschrijving verekenen. en zorgen dat t niet meer kan gebeuren desnoods overstappen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Cherie: Nou als je echt zo pissed bent zou ik wel een streep trekken en zeggen: 'Mam pak jouw geld maar terug en geef mij het geld van oma'. Want waarom dan toch al dat gespaarde geld van je moeder aannemen?

15. Rono

Rono Niet meer actief

ik vind echt niet dat je moeder het recht heeft zonder te overleggen NA je 18e om het geld er af te halen. En als ze het zou vragen wil ik precies weten waarvoor...

Ik zou mijn ouders geen ene cent geven... geen rooie cent... omdat ik weet dat het aan hun verslavingen op gaat...

16. Rono

Rono Niet meer actief

En waarom heb je niet direct toen je 18 werd een blokkade voor je moeder op die rekening gezet? Aangezien ze er toch altijd mee dreigde had ze niks kunnen doen..

Heb dat hier wel gedaan...

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    heb je een punt...
    misschien zou ik dat ook wel doen idd.. maar eerst zou ik t fijne willen weten.

18. maxennada

maxennada Lid

8 jan 2011
    64
    0
    0
    Ik snap je ook wel! Zou ook boos zijn!
    Het is op je negentiende eraf gehaald zonder overleg. En dan ook stiekem gaan zitten doen. Dan hoeft Ts niet aan haar relatie met haar moeder gaan werken maar kan haar moeder zich beter eens aan haar hoofd krabben. En als ze het nou krap had of wat dan ook dan kan ze haar zoon ook niet zoveel doen. En had moeders dit gelijk willen trekken dan had ze dit moeten doen maar niet nu nog eens!
    Wat de verzekering aangaat even goed informeren waar die 500 euro van was. Is dit voor je moeder dan zou ik het wel terug geven. Maar wel minus het andere bedrag!

En je houding vind ik wel meevallen. Is wel knap lullig hoe je moeder doet. Geen nummer en pas willen geven.

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hmmmmm, naar alle reacties te oordelen....vraag ik me toch serieus af hoeveel moeders (en/of vaders) die nu braaf voor hun kindje sparen, het geld er op het laatste moment toch maar weer aftrekken...Aangezien het als raar wordt gezien dat ts er een punt van maakt dat hààr moeder dat wel heeft gedaan?

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat ik aan het geld kom wat ik voor mijn kinderen spaar. Vanaf het moment dat het op hùn rekening wordt bijgeschreven, is het ook hùn geld. Waarom zou ik anders in godsnaam een spaarrekening voor ze openen? En mocht er door onvoorziene omstandigheden toch gebruik gemaakt moeten worden van dat geld, dan niet zonder overleg (dus niet stiekem) en als het kind te jong is voor overleg, dan blijven er daarna nog genoeg jaren over om dat geld weer terug te storten....

20. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik spaar ook voor mijn kinderen,maar het is nog wel mijn geld.
    als ik het straks niet zo breed meer heb,en ik heb het bv nodig om hun studie of weet ik wat te betalen zal ik dat zeker doen!
    en jah als ik het daarna niet meer red om te sparen dan is het jammer..
    het is een gunst van ouders naar kinderen..

dus alles wat je krijgt is meegenomen toch..
    mijn ouders hebben niet voor ons gespaard,gewoonweg omdat dat niet kon! en ik ben er niet slechter van geworden . sterker nog ik heb er nooit over nagedacht!

Deel Deze Pagina