Jij hebt dan wel borderline, maar ik vind je eerlijk gezegt heel rustig overkomen.. je legt alles goed uit en laat niet merken dat je t je eigen aantrekt wat ze allemaal over je zeggen
Iemand met borderline kan dat best wel, dingen rustig uitleggen enz. Selena, goed verwoord, en het is gewoon een hele lastige situatie. Ik weet ook niet wat je het beste kan doen. Enige is denk ik rustig met je moeder praten en zeggen waar je mee zit. En samen tot een oplossing komen.
Helemaal gelijk. Maar helaas zul je dat op een forum wel vaak krijgen. Zoveel mensen zoveel ... reacties. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn excuses aanbied dat ik je puberaal heb genoemd. Het verhaal kwam wel zo over bij mij(daarom zei ik het) maar ik had het niet zo mogen opschrijven.
Moet eerlijk zeggen dat toen ik las dat je borderline hebt wel dacht van aaaah oke maar dat betekend niet dat ik dan niet meer ga reageren. Vindt het nogal kortzichtig om er dan maar vanuit te gaan dat iemand alleen maar vanuit impulsen en zwart/wit reageert... En over schuldsanering en spaargeld kids, ik zou proberen mits dat dus gaat het over te maken naar mijn ouders. Bij hen laten staan zodat dat geld gewoon voor mn zoontje blijft
Hey meis kan je nietgewoon aan je ma vragen, goh mam even praten, de rekening, geld wat er af is gehaald, is altijd wel over te praten, maar wil graag weten hoe en wat? Mijn moeder was ook druk aan het sparen met opa en omas tot ze bijna haar huis kwijt zou raken, wij kregen dit ook pas later te horen hebben het haar ook nooit kwalijk genomen dat ze het geld daarvoor gebruikt heeft.
Ik heb het toch niet over jou maar ik las zo tussen neus en lippen door wel veel andere reacties waarvan ik wel zo iets had van hmmm waarom moet dat zo? Maar goed ieder zn mening.
Ik ga sowieso het gesprek met haar aanknopen, maar wil eerst eigenlijk nog duidelijkheid hebben of er meer is af gehaald. Als ik nu het gesprek aanga en ze wellicht zegt dat dat niet het geval is, en het blijkt wel zo te zijn (even van het slechtste uit te gaan, ze heeft het immers al eerder gedaan ná mijn 18e), weet ik nog niet of ze over de rest dan wel eerlijk is. Ze heeft er tenslotte al eerder over gelogen. Zegt niet dat ze dat weer gaat doen, maar wil graag eerst hierover meer duidelijkheid hebben zodat ik zal weten of ze dan tijdens het gesprek wél eerlijk is en ik gewoon wel een eerlijk gesprek wil als we er wél over gaan praten... Overigens snap ik het nog wel als mijn moeder het geld echt héél hard nodig heeft, ze wat van mijn spaargeld wil halen/lenen, maar dan wel met overleg. Maar aangezien ze in al die tijd, tot nu toe, wel maandelijks mijn broer nog onderhoudt met honderden euro's per maand (terwijl dat voor mijn thuiswonende broer niet nodig is om rond te kunnen komen, hij ontvangt immers ook gewoon salaris, studie financiering etc. en hoeft geen huur/boodschappen te betalen, het geld wat hij krijgt is gewoon vrij besteedbaar) geloof ik gewoon niet dat ze in zo'n geldnood situatie zit dat ze mijn spaarrekening erop aanspreekt...
Selena wat een toestand zeg, ik zou ook not amused zijn met dit gedrag van mijn moeder... zeker niet als zij hierover gelogen had. Jij geeft heel duidleijk aan dat je moeder geen geldnood heeft ( gehad) dus dan was er ook geen logische reden om aan jou spaargeld te komen. Ik vind verder dat een aantal reageerders hier wel heeeel erg hard en ongenuanceerd reageren op TS. TS het ligt er een beetje aan wat je wilt allemaal, heb je het al met je oma besproken trouwens ( leeft ze nog) wat je moeder heeft gedaan? En ik zou het ook nogmaals met je moeder bespreken. Vind het ook heel erg doortrapt en achterbaks dat ze rekeningafschriften en pasjes heeft verstopt voor jou! dat is niet zomaar even geld nodig hebben dat is expres frauderen. Ik ben het dus met je eens dat je boos bent.. Overigens bedenk wel geld is maar geld... hoop dat je relatie met je moeder te herstellen is.
Ze had het in overleg met jou moeten doen. Het geld van je oma is van jou, dat heb jij gekregen. Als je moeder het daar niet mee eens is moet ze dat met je oma bespreken en niet met jou. Zeker omdat jij toen ws te jong was om er uberhoubt (schrijf je dat zo?) wat van te vinden. Ik zou toch het gesprek aangaan open en eerlijk. Alleen dan kan er een oplossing of een antwoord gevonden worden. Sterkte ermee!!
Volgens mij bedoelde ts dat haar eigen risico al was BETAALD. dus opgebruikt. dat het dan vreemd is dat er ineens weer 175 euro eigen risico van haar rekening af gehaalt werd. (wat dan dus haar moeders eigen risico is en niet van haar) en niet dat ze geld kreeg van het eigen risico
Ik kan me de reactie van de ts wel voorstellen. Als jij er plots achter komt dat je moeder dat soort dingen doet en daar ook nog eens omheen probeert te draaien en niet eerlijk is tegen je, dan zou ik mij ook wel verraden voelen. Ik zou de boel blokkeren voor je moeder en dan eerst uitleg eisen, zodat ze wel uitleg moet geven. En dat van die verzekering zou ik ook rechttrekken met de verzekering om zo te zorgen dat jij niet mogelijk als oplichter wordt aangezien. Als ze het echt zo moeilijk heeft, dan zou ik haar helpen waar ik kan(ik heb een paar jaar terug mijn ouderlijke bijdrage opgegeven omdat mijn ouders grote reparaties nodig hadden aan het uit. Nu pas heb ik weer gevraagd om financiele hulp, omdat ik zelf geen stufi meer heb en naast mijn studie niet kan werken. Ik leen dus veel geld en om dat in te perken wilden mijn ouders weer helpen.) Toen ik jonger was had ik ook altijd veel geld, voornamelijk omdat ik veel spaarde. Maar als mijn ouders een spaarrekening hadden en zeiden dat dat geld voor mij bestemd was, dan zou ik ook eerlijkheid willen hebben over wat ze ermee doen als ze het nodig hebben om ons te onderhouden. Er zal vast meer achter zitten, maar dat liegen en dat achterhouden van informatie e.d., dát lijkt mij het ergste hiervan. PS. Ik ben na pagina 4 gestopt met lezen van het getouwtrek.
Iemand die geen borderline heeft zou ook zo kunnen reageren want, de mensen die haar gelijk geven hebben volgens mij niet allemaal borderline.Vind dat altijd weer zo jammer dat mensen het laten overkomen alsof je met borderline niet normaal kan denken ofzo.Borderline bestaat in verschillende gradaties trouwens, dus niet iedereen is automatisch zoals op de voorlichtingssites word beschreven.Dat is echt het stereotype "borderliner" . Ja we reageren vaak uit emotie en zijn wat impulsiever (ja ik ben zelf ook iemand met die persoonlijkheidsstoornis).Maar om nu gelijk te zeggen dat je kunt opmaken wat ze heeft aan haar manier van denken en reageren op de situatie gaat mij echt iets te ver
Omdat ik geen zin heb om door alle 15 of 16 pagina's terug te lezen, maar ik wel een aantal posts heb gezien wil ik nog even het volgende toevoegen. Als mijn ouders voor mij een spaarrekening hadden geopend, en ze zouden daar eerlijk over zijn, van joh, we hebben geld nodig gehad etc...dan is er niets aan de hand. Wel wordt het een probleem als ze erover gaan liegen, en net alsof gaan doen dat er niets gebeurd is, en de boel proberen weg te moffelen. Dan ben je achterbaks en heb je iets te verbergen. Het tweede wat ik nog een keer wil noemen, is dat ik er zelf geen problemen mee zou als mijn broer vaak bij mijn oma zou zijn, en ik zou er nooit komen. Als mijn oma dan geld zou willen storten naar mijn broer omdat ze daar een leuke band mee heeft opgebouwd, prima.. Ik kies er dan toch zelf voor om niet te gaan? Ik vind die andere oma leuker, dus ga liever daarheen. Die heeft niet zoveel geld, en dat maakt mij niet uit, dan neem ik voor lief. Wat ik nogmaals wil zeggen....ik vind niet dat je verplicht moet zijn om geld te geven aan een kind (kleinkind) die niet bij je wil komen, en die je niet kent. Iedereen is die arme meid maar aan het aanvallen, maar in feite jat en liegt die moeder gewoon. Als je een rekening krijgt van de zorgverzekering, en je laat het afschrijven op NAAM van je dochter, dan ben je aan het frauderen, en aan het stelen van je eigen kind. Geen wonder dat ze er zo over denkt. Misschien had het ook anders gekund, maar dat is niet zo gegaan. En ieder doet het op zn eigen manier toch? Zo dan
Nou ik vond dat gewoon redelijk herkenbaar, de manier waarop ze dingen zag en op dingen reageerde. Ze verteld zelf dat ze dat heeft, en dan vallen er wel wat dingen op z'n plaats.
Same here, maar dat betekend niet dat ik gelijk maar niet meer reageer. Zoals anderen dat zeiden toen TS zei dat ze dus borderline heeft
ben benieuwd of TS nog met haar moeder contact gehad heeft nu ze dit alles te weten is gekomen en wat ze nu gaat doen?