Giga spierpijn buik -30 wkn zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lili81, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Sinds gisteren heb ik gigantische spierpijn in mijn buik, niet te zuinig!! Elke beweging deed me zeer: hoesten, boeren, bukken etc. Het lijkt vandaag wel iets beter te gaan al is het nog lang niet zoals het was. Moet er wel bij zeggen dat ik verder ook verre van fit ben (keelontsteking, aften in de mond, ontstoken tandvlees, zweten 's nachts.... Van alles dus).
    Dat laatste is allemaal niet zo heel erg, iedereen is wel eens ziek. Maar die spierpijn in de buik is gewoon vervelend (tot huilen aan toe).
    Wie herkent dit of heeft dit gevoel ook wel eens gehad?

Ik ben vorige week do nog naar de Vk geweest voor extra controle, en bloeddruk etc was allemaal prima en het meisje binnenin deed het ook voortreffelijk!

2. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien toch maar even contact opnemen met de verloskundige? Zelf ken ik het gevoel niet maar ik kan mij voorstellen dat het niet prettig is.
    Gewoon bellen! Geeft jezelf misschien ook wat meer rust.

sterkte

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zou idd ook even de vk bellen.

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Heb ik ook last van maar niet zo heel erg als jij denk ik. Volgens mij komt het omdat de kleine steeds tegen je spieren aan zit te trappelen, buitenom het feit dat je buik al helemaal opgerekt is door de groeiende baby/baarmoeder. Prettig is anders.
    Als je er echt veel pijn van hebt zou ik ook even de VK bellen. En eventueel paracetamol pakken.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb het ook, al een week of drie. Echt om naar van te worden! :(

Waarschijnlijk heeft het te maken met het oprekken van je buik in combinatie met het trappelen van je uk. Ik voel hem daar niet bewust heel veel trappen, maar als ik er met mn hand op duw (wat ik niet te vaak doe, doet veel te veel zeer) voel ik wel dat zoonlief een handje/voetje oid weg trekt. Dus blijkbaar zit ie er toch steeds tegenaan ;) Mijn vorige zwangerschap heb ik het rond deze termijn ook gehad, maar volgens mij lang niet zo erg! Nu wordt ik er soms gewoon beroerd van. Net als bij jou is mn bloeddruk etc gewoon goed dus geen idee wat er aan te doen is. Gewoon maar heel hard duimen dat het over gaat!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Huilen van de pijn vind ik zelf toch wel heftig klinken hoor...

7. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je nog de verloskundige nog gebeld?

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dank allemaal voor de reacties. Omdat het geen krampen waren die komen en gingen heb ik niet meer de vk gebeld. Ondertussen is het weer bijna helemaal over, merk alleen dat ik nu wel sneller een harde buik krijg bij teveel doen.
    Ik zat ook nog te denken dat het kindje misschien wel gedraaid is zondag en dat dat de pijn veroorzaakte. Ondertussen doe ik nog een paar dagen rustig aan.

Nogmaals bedankt allemaal voor het medeleven!

Deel Deze Pagina