nog meer kids geen interesse in de fiets??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door flippy, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Onze zoon is bijna 3 en heeft echt geen interesse om te fietsen. Zo'n grote loopauto(met dak en deur van little tikes )vindt hij wel leuk op de creche. Ik wil zoiets groots niet in huis hebben, hij heeft al een loopauto waar hij nauwelijks op zit! En het is toch juist goed dat hij leert fietsen! Maar ja ik kan hem niet dwingen natuurlijk!
    Nog meer kinderen die het maar niets vinden??

2. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Marin vind de step vaak veel leuker, heeft wel een fiets maar vind het fietsen nog een beetje spannend, dit doet ze liever niet.
    Dus de fiets staat in de schuur, proberen wel regelmatig te oefenen en ik heb het idee dat het vanzelf wel goed komt (als ze bijvoorbeeld andere kindjes vaker ziet fietsen).

Groetjes Senna

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dr 3 wieler vind ze al een poos niks meer aan en dr gewone fiets zit ze soms op maar stamt met 2 voeten tegelijk op de trappers en word dan boos dat ze niet voor uit komt.
    de fiets bel vind ze het mooiste, maar fietsen ho maar.
    zal van zelf wel is een keer komen lijkt mij.

4. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    hier ook een driejarige die de lol van fietsen niet inziet.
    ook de driewieler vond hij niks, heeft er wel op gezeten, maar trappen ho maar.

Vorige week heeft hij uit eigen beweging de loopfiets gepakt en is daar een beetje mee aan het stoeien. ach ik zie het allemaal wel.

de oudste krijgt binnenkort een grotere fiets en dan ga ik die kleine fiets helemaal pimpen voor Joost (flinke toeter erop en van die slierten aan het stuur!), zijwielen erop en dan zie ik wel of hij er uit zichzelf op gaat.

groetjes esther

5. babygirl1985

17 apr 2009
    47
    0
    0
    onze zoon is 4 mei 4 jaar geworden en vorig jaar op zn verjaardag een fiets gekregen en fietst er nog maar net op

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy kijkt ook niet naar haar fiets om.
    Ze probeert het soms maar het lukt echt niet, terwijl ze op de tractor wel kan trappen en vooruit komt.

Dus hij staat hier ook al tijdje in de schuur, driewieler net zo, ze wordt liever geduwd luilak haha.

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier ook 1, gebruikt de driewieler als loopfiets, maar nog geen interesse om te trappen. Soms zie je hem een stukje trappen, een meter ofzo, dus ik wacht af...

8. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Step: niet leuk.
    Fiets met zijwieltjes: "is moeijek mamma..."
    Loopfiets: nog nooit naar omgekeken.
    Driewieler: "Duwen mamma"
    Dus....

9. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Hahaha!
    Wat herkenbaar!
    Quinten gaat ook veel liever op zijn loop fiets dan op de 'gewone'fiets. Hij kan de trap beweging nog niet maken.
    Als hij het eenmaal door heeft hoe het werkt,komt het allemaal wel goed.
    Mijn oudste (nu 8 jaar) had ook geen belangstelling voor de fiets op die leeftijd. Hij pakte ook liever een step of loop fiets. Toen hij naar school ging wilde hij op de fiets en het heeft best lang geduurd voordat hij zonder zij wielen kon fietsen.
    Hij kon het toen ik net bevallen was van zijn broertje! Hihi! Liep/rende ik daar, net bevallen, achter hem aan om te zorgen dat hij niet viel!
    Maar goed, je kan een kind niet dwingen. De interresse voor de fiets komt vanzelf....net als zo veel dingen...

Deel Deze Pagina