Wanneer eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kimmmie, May 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmmie

Kimmmie Lid

Mar 21, 2008
    31
    0
    0
    Hoi Allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb een hele regelmatige cyclus van ongeveer 27/28 dagen. Ik moest 15 mei mijn ongi krijgen, maar op 13 mei had ik al wat bloed met afvegen. Het zette pas echt door op 14 mei 's avonds laat. Na een dag was de ongi minder dan normaal, en had ik bijna geen maandverband meer nodig. Ik vond dit nogal vreemd, aangezien ik afgelopen woensdag een HSG-scan moest laten maken, heb ik voor de zekerheid getest, maar niet zwanger volgens de Clearblue.

Dus dat was al een beetje vreemd. Voorheen kreeg ik mijn eisprong op de 14e dag, ik kon dit duidelijk voelen door ongesteldheidsbuikpijn. Vorige maand was ik op de 12e dag bij de gynaecoloog voor de samenlevingstest (welke overigens goed was) toen zei ze dat ze het follikelzakje zag, maar dat de eisprong al geweest was. Dit kan kloppen want die dag ervoor had ik echt buikpijn. Ik heb daarna nog bloed getest, en daar kwam ook uit dat ik een eisprong heb gehad.

Volgens haar is het volkomen normaal dat de dag van de eisprong kan wisselen... dus niets om zorgen over te maken. Nu heb ik sinds gisteravond alweer een beetje een onbestemd gevoel in mijn liezen en achter schaambeen. Normaal gesproken krijg ik echt een ongesteldheidsgevoel, maar dat heb ik nog niet echt gehad. Maar nu komt mijn vraag: welke dag moet ik nu als dag 1 van menstruatie tellen. Als ik er van uitga dat dit 13 mei is, zit ik nu op dag 12 van mijn cyclus, dus dat zou kunnen. Maar als ik er van uitga dat dit 14 mei was, dan zit ik op dag 10. Is het wel normaal als je een eisprong op dag 10 krijg?

Wat denken jullie? Of zou het kunnen dat ik een beetje een naar gevoel heb van die HSG? Ik heb namelijk tot en met gisteren een beetje gebloed, maar niet echt buikpijn.

p.s. jammer genoeg mogen wij deze maand niets doen aangezien ik een HSG heb gehad en de dokter het afraad om in deze cyclus voor een beebje te gaan.

2. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Je menstruatie is gestart op 14 mei, de dag dat het echt vloeit en rood is.
    Op dag 10 een eisprong kan prima, ze zeggen dat een cyclus van 23 dagen (dus eisprong op dag 9) minimaal is om je ei goed te laten ontwikkelen vanaf de ongi.

Share This Page