M'n peuter maakt me zo moe!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Inderdaad ja. Zo doen wij het ook! :)

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hihi, ja precies het helpen in de huishouding vind ik ook een belangrijk onderdeel en je maakt ze er vaak ook nog gelukkig mee :) het punt is hier alleen dat het vaak ook in mini driftbuitjes uitloopt want bijv in de keuken wil hij dan roeren maar gaat dan ook de pan uitscheppen of enorm lopen knoeien
    ;)
    Of met stofzuigen wil hij niet meer ophouden en staan we wel 15 minuten zo goed als stil met dat ding aan, kortom dat vergt allemaal nog heel veel oefening maar ja het is ook een kindje en dat is gewoon puur geduld opbrengen en spelenderwijs leren. Kan dus niet altijd maar wel zo nu en dan

3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja, waarom niet? Dat is de enige manier dat mijn peuter bijvoorbeeld geen scène gaat schoppen in de supermarkt. Van de lichte dingen waar hij bij kan wijs ik aan wat wij nodig hebben. Dan doet hij dat in het mandje. Hij mag een paar spullen op de band leggen. En het lichtste voorwerp mag hij zelf naar huis dragen. Zo vind hij het fijn, verveeld hij zich niet en voelt hij zich een grote jongen. Regel een kinder boodschappen kar voor hem en hij voelt zich helemaal geweldig.

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ja hier ook!

Als ik ga stoffen komt meneertje al met zijn eigen stofstok aan of met de dweil en gaat dan alles op zijn manier poetsen
    De was gooit die in de wasmachine, met koken wast die de groentes(niet altijd)
    Stofzuigen doet die hem soms mee vast houden, het duurt wat langer maar ach het is gezellig samen.
    En vooral veel dingen weggooien in de prullenbak is favoriet!

Deel Deze Pagina