Stoppen met roken

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbels, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Vanaf morgen ga ik stoppen met roken :D Ik vind dat het nou echt genoeg is geweest. Ik zie er wel een beetje tegen op omdat het heel moeilijk zal worden. Ik rookte ongeveer een half pakje op een dag. Dus heeel erg was het niet maar elke sigaret is er natuurlijk 1 teveel. Zijn er misschien nog meer bezig met stoppen met roken? Kan ik misschien een beetje steun aan hebben... :)

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heel veel succes!

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zal voor je duimen!

4. hoihoi
    ik rookte een pakje per dag dus best veel!
    toen hebben we besloten om niet meer binnen te roken. ik ben niet t type dat veel buiten gaat staan op t balkon (wonen in een bovenwoning) en dat scheelt.
    nu rook ik er hooguit 5 op een dag... vind t erg knap van mezelf!
    oke uitzonderingen daar gelaten als we bij iemand zijn waar je wel binnen mag roken... maar toch...dat gebeurd niet iedere dag.
    ik taal er ook totaal niet naar als ik thuis ben en zo gebeurd t ook vaak dat ik pas eind van de middag mn 1e sigaret rook..
    op t moment dat ik posi test stop ik er helemaal mee.. want heb ondervonden dat t bij mij meer tussen mn oren zit omdat ik er dus niet naar taal... en dan weet ik waar ik t voor doe dus dat moet gewoon goed komen!

kop op meid! t gaat je lukken :D

liefs marieke

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Succes ;)

Hier wil mannetjelief ook al weken stoppen, tenminste dat hoor ik elke keer weer, maar tot nu toe nog geen effect helaas! Dus hopelijk heb jij meer doorzettingsvermogen en red jij het! Je kan het ;)

6. ja ik rook ook.. schaam me een beetje vor omdat ik met IUI bezig ben.. na de IUI rook ik er maar 3 ( s'avonds) maar 'vroeger' rookte ik ook een half pakje, tijden waar ik zelfs een heel pakje rookte. gelukkig gaat het nu beter. maar al met al heb ik toch nog moeite om helemaal te stoppen! vind het heel knap dat jij de knoop hebt doogehakt!
    nou succes morgen. rook er nu nog maar eentje, je zal het gaan missen hihi
    liefs

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat hoor ik van de mijne ook al een paar weken! ;)

8. kwebbels

Ik hoop echt dat ik de doorzettingsvermogen ervoor hebt. Zo als ik er nu voor sta heb ik zoiets van ''straks als ik positief test ga ik toch stoppen dus waarom eigenlijk niet gelijk '' :rolleyes: Heb net mijn laatste sigaret gerookt en ik vind het klaar nu bedankt voor jullie steun nu al ;)

9. kwebbels

Mijn vriend rookt ook en die gaat niet stoppen, dus dat zal wel moeilijk worden als hij er een opsteekt :(

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik wil je heel veel succes wensen! Je kan het tsjakka

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien kunnen jullie afspreken dat hij er een beetje op let als jij erbij bent?

Dus een beetje meer buiten roken bijvoorbeeld...Met het oog op een eventuele toekomstige zwangerschap is dat sowieso geen slecht idee. ;)

Mijn vriend rookt dus ook nog, maar sinds ik gestopt ben alleen nog op het balkonnetje.(of met z'n hoofd uit het keukenraam als het te koud is. :) )

12. misschien helpt dit je om het vol te houden :)

13. kwebbels

Ja ik zal het wel gaan overleggen met hem, dan wordt het toch voor mij wat makkelijk natuurlijk! En het is inderdaad beter als ik zwanger ben. Hij gaat stoppen als ik zwanger zou zijn(zegt ie dan he :rolleyes: ) en ik wil dan zowiezo dat er niet meer binnen wordt gerookt. Goed idee om er dan nu al mee te gaan beginnen bedacht ik me zo haha ;)

14. kwebbels

:confused: :confused: :confused: :confused: Ik zal het plaatje groot uit printen en op gaan hangen haha, maar wat ziet dat er erg uit hé :(

15. ja he! ik durf spontaan niet meer te roken =;

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Dan zit je net aan een lekkere tosti! :confused:

Maar wel een goeie motivatie,Rach! ;)

17. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mijn ervaring met stoppen is dat je het voor 100% moet willen. Bij 99% gaat het je niet lukken. Ik rookte 2 :oops: pakjes per dag en ben in '98 van de een op de andere dag gestopt. Wat mij erg hielp was lolly's eten. Ik heb 2 weken aan de lolly's (wat in je mond en je handen, net als een peuk) gezeten en was er vanaf. Nu vind ik het zo smerig en kan er zelfs niet eens meer tegen. Ik kan ook niet begrijpen dat ik ooit heb gerookt.

Voordeel is dat je meer uithoudingsvermogen krijgt, meer smaak en geur en je stinkt niet meer. Daarbij vind ik het eigenlijk best raar staan, iemand met een peuk in zijn/haar mond, een beetje onnozel :oops: . En dat heb ik dan ook 15 jaar gedaan :)

Succes ennuh, volhouden. Ooh ja, nog een tip, veel water drinken!

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn vriend en ik roepen ook al weken dat we gaan stoppen met roken, maar het komt er maar niet van... Waarom? Waarschijnlijk omdat we het allebei nog veel te lekker vinden :)
    Toch wil ik graag stoppen, maar iets in mij zet niet door :(
    Stom eigenlijk hé?

19. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik ben ook gestopt en mijn mannetje ook nu dik 9wkn moet zeggen dat ik het nu niet moeilijk meer vind maar ik ben er erg blij om dat we zijn gekapt en ook omdat ik zwanger ben gaat het denk ik wel gemakkelijker suc6 en bedenk waar je het allemaal voor doet :)

20. krientje

krientje Actief lid

6 jan 2007
    181
    0
    0
    Ik ben vanaf 14 febr 2006 gestopt had 13 febr een conditietest gedaan superrr slecht!Dag er na gewoon stoppen huppekee weg ermee! Is moeilijk vooral na het eten enz maar het scheelt echt je voelt je beter en als je dan langere tijd bent gestopt voel je je eigen echt super trots!

Groetjes Karina

Deel Deze Pagina