m'n schoonvader word uit huis geplaatst :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ow, wat triest zeg, zal voor hem ook niet makkelijk zijn, net zo min als voor jullie. Is het een idee als iemand van jullie zijn financien gaat regelen, dus zijn betalingen gaat doen, zodat hij nog wel zelfstandig kan blijven wonen? Ik heb nog niet alle posts gelezen (ik lees heel vaak van nieuw naar oud), dus misschien is het al geopperd. Hoop dat jullie gauw een goeie oplossing hebben.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik vind jou een schat meid! Er mogen meer mensen op de wereld zijn die gelijk in de bres springen voor iemand.
    Petje af!

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Sterkte met het hele verhaal!

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nogmaals een pluim meis , waren er maar meer als jij :)

heel veel succes as maandag , zal aan jullie denken

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Echt SUPER van je dat je je zo inzet hoor! En heel veel sterkte en succes!

6. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    linda ik lees net het hele verhaal. knap van je hoor en hopen dat je schoonvader echt de hulp kan en wil accepteren en dat het dan zo snel mogelijk is opgelost. het is niet niks allemaal.

heel veel liefs sterkte en succes (en natuurlijk tijd haha 3 kids een schoonvader met zijn problemen en je man en maar 24 uur in een dag).

liefs femke

7. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Linda , hoe is het gegaan vandaag ?

Ik vind het echt top wat je voor je schoonvader doet allemaal :thumup:
    Petje af hoor !

Groetjes Joyce

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja ben ook benieuwd..?

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai meiden,

pfff...moet zeggen dat ik even niet in e gaten had HOE zwaar dit alles bij elkaar is.
    Maar goed...ik heb het er voor over.

Hoe we er nu voor staan:

Helaas wil de schuldhulp verlening die al eerder contact heeft opgenomen met mijn schoonvader geen hulp meer aanbieden.
    Ze balen dat m'n schoonvader zijn afspraken niet is na gekomen en hebben er "geen zin meer in"
    Maaarrr.....dat geeft niets...want we hebben ondertussen een andere schuldhulp verlening geonden waar ik morgen ochtend mee ga bellen.
    Verder moet ik morgen ochtend het BBZ bellen (bijzondere bijstands zorg (als ik het goed heb)
    Dat is voor mensen met een eigen onderneming.
    En zijn woning?
    Hij zou aanstaande woensdag er uit geplaatst worden maar ik heb dat inieder geval weten te strekken tot 7 juni.
    Dus meneer heeft nog ongeveer een maand om zijn zaken op orde te brengen.
    Hij heeft een polis die hij kan afkopen en heeft via de post al een voorstel gehad (had m'n schoonvader over het hoofd gezien)
    Hij krijgt daar een hoop van...en met dit bewijs zijn we vandaag naar de deurwaarder geweest.
    Die heeft de woning corperatie weer gebeld voor uitstel aangezien mijn schoonvader nu op zwart en wit kon aantonen dat er geld onderweg was.
    Zonder dit bewijs had hij woensdag gewoon uitgezet geworden.
    Dus tot zover zijn we nu.
    Hij gaat morgen nog huur subsidie aanvragen met terug werkende kracht.
    Pfff.....het begin is er iniedergeval...maar we zijn er nog lang niet!
    Hij is hartpacient en heeft al bijna 2 jar geen medicijnen meer geslikt aangezien hij er niet voor naar de doktor durft.
    (tja...ziekenfonds van 60 euro al 17 maanden niet betaald)
    Dus dat is het volgende wat we aan gaan pakken....zodat m'n schoonvader weer zijn medicijnen kan gaan halen.
    Hij slikt nu asperine om zijn bloed te verdunnen (vanwege alle zenuwen die hij nu heeft door dit alles)
    Maar hij is niet alleen.
    En samen komen we er wel door heen.
    Ik hou jullie verder nog op de hoogte.
    Ga nu Damiën lekker naar bed brengen want ik ben moe..pffff
    Dank jullie voor de steun meiden!...doet me echt goed!

Liefs Linda

10. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Fijn dat je hebt kunnen voorkomen dat je schoonvader zn huis uit gezet wordt :D
    Echt hartstikke top van je
    Ik hoop dat je alles gauw geregeld hebt voor hem en dan met name die ziekte verzekering voor zijn medicijnen .
    Het lijkt mij erg belangrijk dat hij die toch krijgt .
    Ik blijf het volgen hier en heel veel sterkte en succes met alles !
    Maar tot nu toe doe je al meer dan menig mens ooit gedaan zou hebben .
    Heb dan ook een hoop respect voor je , toppie :p

Groetjes Joyce

11. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Linda mijn petje gaat voor je af!

Ik weet (helaas ook uit ervaring) hoe het is om iemand uit de sh*t te halen. Daar ben je in je hoofd de hele dag mee bezig en kost enorm veel energie. Super van je dat je je zo inzet.

Sterkte en heel veel suc6 met alles.

12. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Er bestaat ook een mogelijkheid om je schoonvader officieel failliet te laten verklaren.
    Dat klinkt heel zwaar en genant, maar het kan voordelen hebben, dat is afhankelijk van zijn financiele situatie nu en later.

Laat je daar ook over informeren, anders is hij straks nog 20 jaar of langer schulden aan het afbetalen, terwijl het ook kwijtgescholden kon worden.

Daarbij, zolang hij schulden heeft kan je hem niet in huis nemen. Omdat je hem in huis neemt, neem je ook een zorgplicht op je. Die zorgplicht eindigt volgens de wet niet met een slaapplaats en goede voeding, dat gaat zo ver dat hij geen uitkering kan krijgen en jullie zijn schulden moeten afbetalen.

Wij hebben dit in de familie ook gehad. We heben het betreffend familielid offcieel huisvesting laten nemen bij het Leger des Heils, maar ze verbleef onofficieel bij ons en postadres was ook bij ons. Ook dat leidde tot deurwaarders bij ons, van de gemeente nog wel, toen hebben we de post via het Leger des Heils laten lopen. Blij dat het uiteindelijk geregeld was en zij weer zelfstandig is.

Sterkte met die papierkraam en hou je taai!

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja dat klopt zodra je iemand zijn postadres laat registreren op een adres van bv familie zijn hun ook financieel verandwoordelijk voor dat persoon

en dit kan zeer nare dingen tot vervolg hebben
    ikzelf heb dit meegemaakt met een vriendin vanmij die nu nog de schulden afbetaald van haar ex schoonpapa

kijk dus wel geod uit meis wat je doet met in huis halen , op papier dan he
    laat hem idd stel dat hij alsnog zijn huis uitmoet hem inschrijven op een ander adres van bv leger des heils

anders krijgen jullie ook die financiele problemen er nog bij

sterkte nogmaals

Deel Deze Pagina