vraagje over mvm

Discussion in 'Zwangerschap' started by anja358, Jan 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja358

anja358 Actief lid

Mar 15, 2011
    169
    0
    16
    hallo dames

meestal lees ik hier mee en plaats niet zo veel
    maar had toch een vraag

wij mochten het geluk hebben dat we zwanger mogen zijn
    en zijn hier ontzettend blij mee

wat mijn vraag nu is
    wil eigenlijk wel mee doen met moeders voor moeders omdat ik dit belangerijk vind zodat ik anderen kan helpen.
    maar de vraag is het ook mogelijk om maar een paar weken mee te doen.
    en valt het niet op dat die flessen worden gebracht.
    meer omdat er nog niemand is die het weet op een paar mensen na
    zou het zonde vinden dat mensen er op deze manier achter komen

sorry voor het lange verhaal
    en iedereen een gezonde zwangerschap gewenst

2. anja358

anja358 Actief lid

Mar 15, 2011
    169
    0
    16
    mochten = mogen wand het is nog zo foutje

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

Jun 24, 2011
    2,177
    0
    0
    De kempen
    Ik bracht de kannen iedere keer naar een depot toe en wisselde ze daar om, zo had ik niks aan huis staan.
    Je kan ook afspreken dat ze het bv in de garage of fietsenschuur of achter de poort neerzetten dan heb je ook niets aan de voordeur staan, iedere week die je mee doet is er een. Jij bepaald zelf hoe lang je mee doet. Succes!

4. anja358

anja358 Actief lid

Mar 15, 2011
    169
    0
    16
    bedankt voor je snelle antwoord
    wacht de echo even af en dan zal ik gelijk bellen

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier deden ze een zak om de flessen. ZOdat het een vuilniszak leek. En ja je kan ook een paar weken meedoen.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik heb me pas laat aangemeld, ben rond de tien weken begonnen.
    Ik heb 5 ma s gehad hiervoor en wilde eerst zeker weten of het goed zou blijven gaan..

Die mevrouw zei ook dat zij het fijner vond dat mensen pas later mee gingen doen, omdat het vaak nog mis gaat en ze dan hele verdrietige situaties krijgt. Soms melden mensen zich al aan na een positieve test.

Ik heb altijd pregnyl gespoten en voelde me min of meer verplicht om mee te doen nu.

Ben wel blij dat ik nu aan de laatste week bezig ben, het mag maar tot 16 weken. Ik heb dus 6 weken meegedaan, vond het meer dan lang zat.

Ik breng ook de flessen zelf weg naar een depot in een grote tas, niemand die wat ziet. Maar omdat ik al het eerste trimester door was/ben, weet iedereen het al en hoef ik het niet geheim te houden.

Je kan er dus ook voor kiezen pas later mee te gaan doen.

7. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben er direct mee begonnen, dus ik weet niet wat de mogelijkheden zijn om later te beginnen, maar het lijkt mij dat ze blij zijn met iedere plas die ze kunnen krijgen:)

Ik heb het mijn omgeving nog niet verteld en bij de eerste wist ook niemand het nog de eerste keer. De flessen staan bij ons achter de poort. Die staat niet op slot. De vrachtwagen die het komt halen is een discrete vrachtwagen. Staat niet heel groot mvm op:) Ik denk dat je er zelf heel erg mee bezig bent, maar dat het niemand echt zal opvallen in de straat.

Veel succes en plezier!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Als mensen zelf ooit hebben meegedaan, herkennen ze het wellicht. Hier kwam er gewoon een neutraal bestelbusje met een vriendelijke oudere heer aan de deur. Had van alles kunnen zijn. Maar ik had wel door dat hij tegelijk met mij, ook een buurvrouw van 4 deuren verder bezocht :) Ik had wel door dat ik haar hier niet op aan hoefde te spreken, ik zou het wel horen tegen de tijd dat ze het bekend wilde maken. Ik denk dat de meeste mensen zo zijn, waarom zou je erover gaan kletsen?

Als je thuis bent, kunnen ze ook bij je aanbellen als je het vervelend vindt om de flessen voor de deur te zetten. Of je brengt ze idd naar het depot.

Ze hanteren wel een bepaalde minimumperiode dat je mee zou moeten kunnen doen, later dan bij 10 of 12 weken (weet de periode niet, maar daar kun je ze over mailen of bellen) kun je niet meer starten.

9. anja358

anja358 Actief lid

Mar 15, 2011
    169
    0
    16
    bedankt voor jullie reacties

alles is nu een stuk duidelijker

10. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    lieve anja:
    ten eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

ik doe zelf niet mee aan mvm maar ben wel iemand die er heeeeel blij mee is dat er vrouwen zijn die dit doen!
    ik gebruik al ruim 2jaar de medicatie die mvm mogelijk maakt!!!!
    uit mijn opzicht zou ik zeggen,..meid go for it!!!!

ik weet van dames om mij heen, dat de "ophaal service" inderdaad niet opvallend is! mijn vriendinnen zette de flessen in een doos buiten. met duktape erop om hetm af te sluiten, zo leek het net of iemand pakketje ofzo ophaalde.
    ook kan je idd de flessen zelf weg brengen.
    het termijn is voor mvm niet zo zeer van belang. het feit dat je mee wil doen natuurlijk wel! ;) elke week is er 1 !! wel kun je niet na week... meedoen (weet ff neit welke) omdat ze dan niets meer aan je urine/hormoon hebben.
    maar meiden zoals ik zijn dankbaar voor ieder geleverd plasje :D

11. MichMar

MichMar Niet meer actief

Je kunt plassen van 6 tot en met 16 weken.
    Hier komt een jong vent aan de deur, wanneer blijkt dat er niemand thuis is komt hij achter het huis waar ik het achter de schutting zet. Dus je kunt hele goede afspraken maken. Eventueel kun je zelfs de eerste weken zelf de flessen wegbrengen en na verkoop van tijd ze alsnog op laten halen.
    Als ik jou was maakte een afspraak, mocht het je tijdens die afspraak niet aanstaan kun je alsnog afzeggen.
    Ik plas trouwens vanaf 6 weken, met 5,5 week had ik de afspraak, ze kunnen alle plasjes goed gebruiken en zijn daarom juist blij met vroege aanmeldingen werd mij verteld.

12. Doritoo

Doritoo Actief lid

Oct 25, 2009
    221
    0
    0
    Ik heb me vorige week aangemeld bij MvM. Dit is de 2e keer dat ik mee doe met MvM. Vanmorgen is er iemand bij mij langs geweest.
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik me ook snel aangemeld.
    Daar werden iedere week de kratten met kannen achter onze kliko's gezet zodat niemand ze kon zien staan.
    In ons nieuwe huis is het niet mogelijk om de kratten ergens achter te zetten. Dus dat maakt mij erg nieuwsgierig wanneer ik de eerste reacties krijg vanuit de straat (hier wonen aardig wat moeders die ook mee hebben gedaan met MvM). Ik ben nu ruim 10 weken zwanger dus heel erg vind ik het niet als mensen het nu komen te weten.

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ze hebben wel het liefst dat je minimaal 4 weken meedoet werd mij verteld omdat het anders meer "kost" dan het oplevert..
    Ben heel blij dat ik nu al meedoe, na mijn positieve test, omdat ik nu lekker lang mee kan doen :D

14. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik ook week na de positieve teste aangemeld. Plas nu alweer 2 2 weken. Niet altijd leuk of handig, maar goed. Als ik een keer geen zin heb, sla ik over.
    Ik moet de flessen zelf weg brengen.

Share This Page