Hier wilde mijn man eerst geen derde. Ik heb het hier heel moeilijk mee gehad omdat ik altijd gezegd heb een gezin met 4 kindertjes te willen. Dit heb ik aan het begin van onze relatie ook wel aangegeven, maar voor hem was 2 genoeg. We hebben besloten om in januari 2010 opnieuw te kijken of we voor een derde wilde gaan, dan zou onze dochter ruim 16 maanden zijn. Uit gekkigheid en ook wel omdat het steeds meer duidelijk werd dat we in januari toch voor een derde zouden gaan heeft hij toen eens gezegd je hebt 1 kans voor een zomerkindje en die keer was het meteen raak en in juli is toen onze zoon geboren. Het stond alleen voor hem echt vast dat er geen vierde zou komen en daar had ik het wel moeilijk mee, maar ik had al een derde "gekregen"van hem. Omdat ik niet tegen de pil kan en ik van een condoom schimmelinfecties kreeg en hij er een hekel aan had deden we aan periodiek omthouding en zijn zaad blijkt langer dan 72 uur te leven en mijn eisprong was wat eerder en nu verwachten we ons vierde kindje. Het had van hem met 2 klaar geweest, maar hij zal geen van de drie willen missen en deze zwangerschap gaat hij ook mee naar iedere echo die ik heb gehad en de echo die ik nog mrijg wil hij ook mee, want zoals hij zelf zegt, ik wil mijn kindje ook wel weer zien. Wij zijn dus gelukkig met onze 4 kindertjes, maar er zijn ook huwelijken die hier op stuk lopen. ik on het helaas niet laten rusten en heb heel veel erover willen praten, maar ik moet zeggen dit gaf wel meer spanningen omdat hij er soms klaar mee was, dus hoe moeilijk ook geef hem de tijd en spreek anders af dat jullie er eens per 3 maanden eens over hebben hoe het gvoel is. Bij nummer 3 deden we dat 1 keer per maand dan konden we beide ons gevoel er over kwijt en voor de rest hadden we het er niet over. Ik hoop dat je mannetje bijdraait.
Zaad kan wel 5dg leven. Dus is ook niet verstandig om aan periodieke onthouding te doen. Hihihihi Gelukkig dat je mannetje wel blij was! Geniet van de zwangerschap!
Was het ook niet, maar we waren op dag 9 intiem geweest en ik had altijd op dag 17 mijn eisprong en nu dus dag 13. Ik weet dit heel zeker omdat ik mijn eisprong duidelijk voel. Maar we hebben samen voor deze tijdelijke oplossing gekozen tot mijn man er aan toe was om zich te laten helpen en waren bewust dat er een kansje was dat het mis kon gaan en dan zou het kindje van mijn kant zo en zo en van zijn kant zeker ookw elkom zijn. Dus we zijn super blij met ons meisje op komst.
Even laten rustig.. Me vriend kwam ook pas na 2,5 jaar dat hij toch een tweede wilde ondat die het erg leuk vind nu ben ik 19 weken zwanger en me zoontje is 3 half.. Komt goed.. Mannen moeten de zeangerschap en baby tijd even een plekje gegeven )
Hier wilde mijn vriend het ook niet! ik was er erg verdrietig over! We hebben er ook meerdere malen over gepraat! En toen T 1,5 was toen zei hij uit het niets opeens laat de pil maar liggen waar die ligt of gooi m weg! Nu zwanger van de 2e! Laat m even! en praat goed met elkaar!!
Mijn vriend zei ook altijd maar 1 kindje te willen. Nu ben ik met nummer 2 door de pil heen zwanger geraakt (dus kon hij niet terug) maar hij zegt nu wel dat hij het erg leuk vindt! Hij geeft ook eerlijk toe dat hij het heel lastig vindt om voor kinderen beneden de 1/1,5 te zorgen. Hij vond de papadagen altijd lastig (niet omdat hij niets om Tycho geeft hoor) maar hij vindt het nu veel leuker. Hij heeft nu interactie en ze hebben echt een hoop lol samen. Flessen geven,in slaap wiegen,luiers verschonen de hele dag, zo klein en kwetsbaar... niks voor hem. Misschien is dat wat je vriend ook heeft? Vindt hij het gewoon een lastige periode en is het indd zo dat mama's dat kleine,knuffelige, kwetsbare van nature "leuker"" vinden dan papa's... Praat er een keer goed over met je vriend, geeft aan wat je dwarszit en vraag hem waarom hij het niet ziet zitten. Ik heb een collega en zij en haar man hebben een zoon van 9. Hij wilde ook geen kinderen meer maar nu hebben ze toch een dochter van 15maanden.. Vond hij het toch ineens erg leuk (misschien een extreem voorbeeld) maar het kan altijd. xxx
Hier hetzelfde. Onze zoon is nu 14 maanden en ik ben zielsgelukkig met hem, zo gelukkig dat ik zo graag een 2e kindje wil (als het ons gegeven is). Maar aan de reactie van mijn vriend te horen komt er geen tweede. Bij mij speelt nog een ander probleem. Ik wordt deze maand 40 dus de keuze voor een tweede wil ik niet te lang uitstellen. Tegelijkertijd wil ik hem niet pushen want wat schiet ik daar mee op, dat werkt alleen maar averechts. Maargoed, mijn klokje tikt wel mooi door! Ik las ergens dat je er allebei achter moet staan als je voor een tweede kindje gaat maar zeker ook als je er niet voor gaat. Dat vind ik een goede opmerking. Ik pieker er veel over en denk dan "als ik dit jaar niet meer aantel dan is het klaar en hoeft het niet meer" maar die gedachte alleen al maakt me wel zo verdrietig en boos en alles tegelijk. Ik kan ook niet tegen die onzekerheid. Ergens hier las ik "gun hem eerst eens een jaartje", een jaartje????........ik vind 3 maanden wachten al te lang. Maar ik mag niet alleen aan mezelf denken dat besef ik ook. Tegenstrijdig allemaal. Verdrietige mamma
Hier wou manlief geen kinderen. Is telkens een strijd van meer dan 1 jaar geweest, maar kijk nr 3 is in de maak. Ik heb ook lang met hem over mijn gevoelens gepraat, maar ik knalde steeds tegen een muur aan. Bij de eerste 2 heb ik ook gezegd dat ik vanaf datum X geen anticonceptie meer ging gebruiken, en dat als hij geen kinderen wou, maar zelf voor anticonceptie kon zorgen. Ik kon het neit meer aan, zo verlangen naar een kindje en dan elke dag die k*tpil slikken. Maar ventlief hed niet veel zin in condooms, dus 2 ukjes als resultaat. Bij het derde was ik meer cru, ik heb gezegd dat ik zo verlangde naar een derde kind dat ik ernstig dacht om onze relatie te verbreken. Ik zou het niet aangekund hebben om steeds dat derde kindje te missen. Toen zag hij ook in hoe belangrijk het was voor mij. Voor ik hier verwijten van chantage krijg, ik ben steeds eerlijk geweest naar mijn man toe en ik heb hem niet gechanteerd.
Het is wel zo dat mannen dat verlangen niet hebben, maar mijn man ziet zijn kinderen ook graag. Alleen op een andere manier dan ik, hij wil ze goed opvoeden tot mensen die doorzettingsvermogen/verantwoordelijkheid enz hebben; ik wil gewoon knuffelen en tonen hoe ze gelukkige moeten worden
Hier was het andersom. hier wou m'n man graag een 3e en ik vond het eigenlijk wel goed zo.. en zie nu me banner nog ff en dan komt de 3e ons gezelschap houden