Aanstaande zaterdag heb ik een grote opdracht van mijn werk. Ik mag bij een open dag bolle buiken fotograferen. Nu ben ik gewoon super zenuwachtig en denk dat ik het niet kan. Ik heb al tientallen bolle buiken gefotografeerd en ik hoef niet teveel uit te pakken dit keer dus zou redelijk simpel moeten zijn. In eerste instantie was ik erg enthousiast maar nu het nadert... Ik ben al de hele dag zenuwachtig. Ik ben bang dat ik dicht sla, dat ik niet eens meer weet hoe ik licht regel.. Ik weet wel waar het vandaan komt, ik heb enorme faalangst. Ik loop met opgeheven hoofd en ik kom totaal niet verlegen of onzeker over maar ik ben het wel. Ik negeer het gewoon maar ik wil ermee om kunnen gaan. Dus heeft er iemand de gouden tip? Een pilletje.. Oefeningen.. Tjakka??
Ik herken dat goed.. Ik kom meestal ook spontaan en zelfverzekerd over, maar vanbinnen voel ik me vaak helemaal niet zo. Maak me snel druk om dingen, of ik iets wel goed doe en hoe andere mensen over mij (kunnen gaan) denken. Ben niet snel tevreden over mezelf en wil altijd mooier,leuker,beter zijn Heb eigenlijk geen tips voor je want ik weet zelf ook niet goed hoe ik er mee om moet gaan... Veel succes zaterdag! je kan het!
Dankje. Ik hoop het maar Ik krijg ook vaak hele leuke berichten dat ze zo blij zijn met de foto's en ik heb ook wel eens klanten die dan terugkeren na een half jaartje voor een ander soort shoot. Het mooiste compliment is dat maar ik blijf onzeker. Nu is het ook gewoon al die starende blikken. Ik moet veel klanten verwachten dus wordt gekkenhuis. Ik kan alleen maar denken dat ik echt niets fout mag doen..
Nee joh, komt echt helemaal goed. Sowieso slim om een assistent mee te nemen of twee. Die je ALS het nodig is, even een por kunnen geven en je wijzen op dingen die je even vergeten bent ofzo. Een soort steuntje in de rug. Maar dat heb je vast niet nodig. Bedenk dat je daar niet als persoon staat, maar met een camera! Die je heel goed kan bedienen!
bedankt voor je bericht, ook die van fb Ja met mijn assistent (mijn zus) ben ik dolblij. Ze helpt me sowieso met de op en afbouw van de studio en de registratie van de emailadressen. En na een paar shoots leert ze mijn werkwijze vast en zeker dus mocht ik wat vergeten door de druk dan kan ze me vast helpen nadenken.. Heb je gelijk in.
Ik snap je angst wel hoor. Zou zelf ook heul zenuwachtig zijn! Maar het scheelt dat je achter een camera staat. Dus daar ga je dan al snel helemaal in op, en ben je 100% bezig om goed resultaat neer te zetten. En als je ooit nog een assistente zoekt dan hoor ik het graag van je!