Mn zoon even een levensles laten leren..oef..

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het absoluut ook echt niet na brengen

ik denk dat ik me dood zou schamen als mijn vader of moeder dat vroeger gedaan had!

ik zou dan nog liever een x niets smiddags eten dan dat mn vader/moeder mn bammetjes kwamen brengen haha

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Redelijk herkenbaar allemaal.Mijn dochter zit nu in TL/Havo brugklas(en wil dolgraag doorstromen naar Havo) maar heeft ook neigingen om alles op het laatst te doen.
    maar de laatste paar weken merk ik dat ze alles(werkstukken,boekverslagen,toetsen)beter gaat inplannen.
    Ze haalt geen superhoge cijfers maar voldoendes dus het zal vast goed komen met je zoon.
    Soms is voelen beter dan horen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

wel leuk om te lezen zo. Weten wij vast waar we misschien mee te maken krijgen;)

Maar ik vind dat je hem goed geholpen hebt hoor. Misschien wel te goed;) Het zou idd wel goed zijn als hij op school even de kous op de kop krijgt. Het is nog geen verloren situatie dan he??

4. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik vind persoonlijk dat je te hard optreed.
    je moet toch zelf ook uitvinden wat bepaalde dingen voor problemen kunnen zorgen.
    ik ben heel vrij opgevoed maar vond het juist prettig om dingen zelf te ontdekken. Ik zeg niet dat je niks moet zeggen maar er kijhard boven op te zitten? Dit is mijn mening.

Ik snap ook dat je wilt dat je zoon goed terecht komt maar je kan ook zeggen uit school huiswerk maken als ik je ergens bij kan helpen doe ik dat en je kan toch zo nu en dan bellen met zijn mentor hoe het gaat en presteert hij slecht dan spreek je hem daar op aan.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb het niet helemaal gelezen.

Maar ik snap het zeker.

Mijn zoon is bijna 11 en man wat is het nu al een lekker eigenwijs kereltje. Hij gaat juist wel graag naar school leren doet hij ook wel redelijk en graag als zijn pet er naar staat maar voor de rest.

Ik ben zo bang dat hij zijn middelbare school tijd gaat verkloten.

Hij zit nu in de klas voor vmbo-leerwegondersteuning en praktijkschool. Ena als je in mijn hart kijkt. Het liefst vmbo_loo maar als ik naar zijn karakter kijk dan is denk praktijk voor hem het beste. Huiswerk. Ik denk dat het er nooit van komt als ik er niet boven op zat. Hij probeert er nu al elke dag onder uit te komen. Bevelen hem het te doen werkt alleen zelfs nog meer avenrechts.

O mijn god de pubertijd komt er aan helpppp.:)

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Inderdaad! ;)

Ik had het hele prutteltje nog niet eens voor hem uitgeprint. Zo ziet hij nog niet hoe hij het anders in had moeten delen en wat de consuquenties zijn omdat jij het voor hem doet. Te laat is toch al te laat.

En op zn dertiende noem je dit op zn bakkes gaan? :D
    Vind het echt veelste lief.

7. als ik het zo lees dat hij naast je stond te huilen dan denk ik dat hij zijn lesje nu echt wel geleerd heeft. Dat je er niet zo heel hard achteraan hoeft te zitten.

Ik ben zelf net zo'n type. Kan heel goed en makkelijk leren en laat dingen daarom soms wel eens te lang liggen. Dan is het op het laatste moment dikke stress. Maar juist die dingen zoals een kapotte printer, verkeerde bestanden en andere onvoorziene omstandigheden zullen ervoor zorgen dat hij uit zichzelf zijn zaakjes meer op orde krijgt. En omdat hij erg slim en gemotiveerd is denk ik dat hij het zelf wel doorheeft in het vervolg, zonder dat je daar bovenop hoeft te springen (natuurlijk kun je hem er wel af en toe op wijzen). Ikzelf zou daar juist alleen maar extra geirriteerd door raken. Ik zou als hij thuis komt gewoon normaal vragen hoe het allemaal gegaan is en waarschijnlijk zal ie zelf wel toegeven dat het slimmer was geweest als hij er eerder aan was begonnen.

En wat het eten betreft nee dat zou ik echt niet nabrengen. Hij krijgt vast wel wat van vriendjes, en ouders die op school verschijnen is altijd zo'n afgang voor ze :)

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou ben toch geweest met brood en peer...bleek het dus een afgang voor mama! :)
    Het was dus niet ZIJN brood maar die van de oudste. Maarja omdat hij al zo lekker chaotisch is EN vanmorgen behoorlijk van streek... ging ik er duidelijk te makkelijk van uit dat het van hem was. Nouja de school van de volgende VO meneer zit een stukje verder door aan diezelfde (hele lange) weg en die moet dubbel de afstand (16 km heen en 16 terug) fietsen. DUS daar maar even langs. Die kwam toevallig net naar buiten gewandelt met zn vrienden en hij was me erg dankbaar dat ik hem even zn brood kwam brengen :D

Maar beiden vinden het dus geen afgang als ik langs kom. (de oudsten zijn mij al redelijk gewent omdat we nog wel eens taxiën met speciale dagen zoals als hij op kamp gaat oid. En de middelste is brugpiepert en die keken ook niet vreemd ofzo.

De reacties zijn wel uiteen lopend hier zeg. De een vind het goed gehandelt de ander vind me te soft en de derde weer te makkelijk! :D
    Ik vond mezelf vooral zielig vanmorgen hahaha.
    Dat van de week planner wat blup zegt dat waren we idd al van plan. Dus dat gaan we vanmiddag maar eens invoeren.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

als je er zoeen met zo'n stift neemt, dan kan je dingen erbij schrijven en weer weghalen, gedurende de week komt er natuurlijk alleen maar bij.

Deel Deze Pagina