mn zoontje is blijven zitten in groep 3

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by samira28, Jul 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    :cry: En hij als enige in de klas..Ik vind het zo moeilijk om ermee om te gaan...en vooral voor hem na de schoolvakantie, zit ie weer in dezelfde klas met jongere kinderen..en zijn voormalige klasgenootjes in groep 4
    :( Ik voel me schuldig dat ik m niet genoeg thuis mee oefende..

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Samira,

Ik denk niet dat het jou schuld is dat je zoontje is blijven zitten. Sommige kinderen zijn in groep 3 nog veel te speels, en zijn er nog niet aan toe. Dit heeft niets te maken met jou begeleiding. Je zal zien dat hij het, het aankomende jaar prima zal gaan doen.

Groetjes
    Elvira

3. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    Bedankt voor je reactie.. hij is indd veel te speels! ik hoop dat het de volgende schooljaar beter doet..

4. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Niet de schuld bij jou neer leggen hoor... Je moet maar zo denken dat het voor hem beter is .. En waarschijnlijk past hij beter in de groep dat "nu" groep 3 gaat worden... Daar kijken leraren ook na ik werk zelf in het onderwijs ;) .. En na de vakantie weet hij al lekker veel in groep 3 :) alleen maar goed voor kind :)..

5. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    Klopt..dank je wel :)

6. stuifje

stuifje Actief lid

Jul 21, 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Je kan wel denken dat het jouw schuld is omdat jij vindt dat je niet genoeg oefende met hem, maar jij bent geen lerares. Klaarblijkelijk komt ie niet genoeg met de andere mee om hem over te laten gaan naar groep 4. Als het goed is hebben ze dat allang al in de gaten gehad, hebben ze allang al extra les gegeven aan de kleine en als zij hem al niet op het niveau hebben kunnen trekken dat hij nodig heeft om over te gaan zou dat jou ook niet zijn gelukt meid.

Geef jezelf niet de schuld, de middelste van mij is blijven zitten in groep 2 omdat ze te speels was, ik wilde haar liever over hebben naar groep 3 omdat ik het idee had dat ze beter in groep 3 dan in groep 2 kond blijven zitten, en tja, hoogst waarschijnlijk is ze dyslectisch en daar wordt ze aankomend jaar ook op getoetst maar ze mag nu niet blijven zitten in groep 3 en gaat toch over naar groep 4 waar ze niet mee zal kunnen komen met de ander of er moet een wonder gebeuren.

Dus tja, jij vindt het vervelend dat hij is blijven zitten, en dat is het natuurlijk ook vooral omdat hij als enige is blijven zitten, maar houd jezelf voor dat het voor hem waarschijnlijk wel het beste is. En beter blijven zitten in groep 3 dan in groep 2 daar ben ik zelf wel achter en had het graag ook zo gezien, maar gedane zaken nemen geen keer helaas.

succes

7. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    zo voelt het indd ook..dat het deels mijn schuld is.. Ik omdat ik in Nederland ben geboren etc..en kinderen zijn in zijn klas waarbij de ouders beiden geen Nederlands kunnen of analfabatisch zijn..en een hoog nivo hebben behaald.. bijv avi-12, dat ik m had kunnen helpen. Hij had ook bijles gehad op school, maar ik wist niet dat ie echt zon grote achterstand had op school. Zn eerste rapport was nl wel heel goed..en ik had niet vantevoren van de leraares te horen gekregen dat hij slecht scoorde met lezen en schrijven..Had ik dat geweten dan deed ik er alles aan...Maar goed het heeft zo moeten zijn..is wel beter voor hem natuurlijk. Thnx voor je reactie meid xxx

8. stuifje

stuifje Actief lid

Jul 21, 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    wat ik best wel kwalijk vindt te lezen is dat jij dus klaarblijkelijk niets wist van zijn achterstand op school? Ik werd buiten de standaard 10 min. tussentijds uitgenodigd om een en ander te bespreken hoe het met haar ging, en ook kreeg ik kopietjes mee van dingen waar zij op school mee bezig waren zodat ik thuis toch ook iets met haar kon doen. (niet veel maar toch)

Bij haar op school hebben ze er gewoonweg echt alles wat je maar kunt verzinnen aan gedaan om haar proberen te helpen, juist ook omdat ze het zo ontzettend graag wil, er zijn maar weinig kinderen die zo graag naar school gaan als zij, en dat is het best wel bitter dat haar oudere broer alles zo eruit gooit en een hekel heeft aan school, en er totaal geen moeite voor hoeft te doen, terwijl zij het wel zo graag wil, maar niet kan.

wij hebben sterk het vermoedern dat ze dyslectisch is,en daar zal ze op getest worden, komt er idd uit dat ze dyslectisch is, zal ze een heel ander soort programma van leren krijgen zodat ze hoogstwaarschijnlijk wel mee zal kunnen komen met de rest van de kinderen. Ook de cito's kunnen dan pas aangepast worden, want die zijn nu ontzettend slecht.

het enige dat ik je kan adviseren om er aankomend jaar zelf goed bovenop te blijven zitten en soms zelf ook ff langs de juf om te vragen hoe en wat en hoe het inmiddels gaat, en of er dingen zijn die jij thuis met hem kan doen om hem toch een stukje verder te helpen.

er zijn ook verschillende websites waar je misschien met hem op zou kunnen oefenen, zo blijft het tenminste voor hem ook leuk, en dat is het allerbelangrijkste dat hij er wel plezier in blijft houden, een kind dat het niet meer leuk vindt, zal ook weinig nog maar oppikken van wat hem geleerd wordt.

heel veel succes meid
    liefs stuif

9. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    Dank je schat, zal ik zeker doen :thumup:

10. vanaf volgend jaar zit dyslectietest in ziekenfonds, kun je via huisarts zelf laten testen.

Samira, je zoontje in groep 3 is dat je eerste? heb je nog meer kinderen? zo ja, hoe gaat het met die?

11. eerste rapport is altijd beter omdat ze dan de grote testen nog niet gehad hebben, die zijnin januari

12. samira28

samira28 Bekend lid

Jun 10, 2008
    583
    37
    28
    Female
    Hoi nee ik heb nog 1 dochtertje van 2 jaar, ze gaat 1 dag in de week naar de kinderdagverblijf, gaat wel goed..ze pakt snel dingen op. Vraagje..wat is eigenlijk dyslectie?

13. aisca

aisca Actief lid

Nov 26, 2006
    377
    0
    0
    leerkracht
    Kudelstaart
    Niet de schuld bij jou zoeken hoor! Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal nodig. Als je kindje er moeite mee hebt kan je altijd zeggen, dat hij straks extra knap is na groep 3!

Share This Page