ik wil hier graagme in gaan verdiepen. Zijn r goede boeken die ik in biebzou kunnen lenen? Zo lastig om uit de onderhandeling te blijven merk ik
Er is op Facebook een groep over het oo die op volg. Daar praten we over die dingen die we tegenkomen in het opvoeden. Erg leuk en leerzaam.
Je zou eens bij how2talk2kids kunnen kijken. Geeft handvatten. Verder ben ik zelf niet zo van de theorieën, hoewel we dus vooral UP/AP proberen te leven met een mix van onszelf
How2talk2kids heb ik hier liggen, maar meer om goed om te gaan met de emoties van een kindje. Wanneer het verdriet heeft geen ‘aahhh stil maar’ maar het verdriet erkennen en zorgen dat hij weet dat er ruimte is voor zijn verdriet. Klinkt misschien heel zweverig, maar ik vind het een mooie manier van opvoeden. Of ik het later bij alle emoties zo ga volhouden weet ik niet
How2talk2kids is een boek Niet per definitie OO maar wel van de geweldloze communicatie en dat past weer prima bij OO. Kiind magazine heeft regelmatig mooie artikelen die aansluiten. Verder ben ik zelf dus niet zo van de theorieën, dus kan ik daar niet concreet mee uit helpen. Het 'gevaar' van al die mooie boekjes vind ik nml, dat ze, net als zeer mainstream adviezen, uitgaan van een prachtig gemiddelde terwijl zowel onze kinderen als wij, weliswaar bijdragen aan de tot stand koming van het gemiddelde maar verder uniek en afwijkend zijn Maar goed, dat is verder even mijn mening, geen concreet antwoord op jouw vraag. Op het forum van Dragen en Voeden krijg je waarschijnlijk meer concrete tips
Punished by rewards. Maar ik ben erin begonnen en heb halverwege besloten dat ik het genoeg vond en probeer nu gewoon uit allerlei wijzes onze manier te volgen die bij ons en de kinderen past. Helemaal volgens een boekje gaat bij ons niet werken.