Must see: Dear daddy, I will be born a girl.....

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Miss Appletree, Dec 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Noors Filmpje over geweld tegen vrouwen. Ik kon het niet droog houden.
    Een nog ongeboren meisje vraagt haar vader om na te denken over hoe hij praat over vrouwen in bijzijn van andere mannen, omdat dit invloed heeft op haar wereld. Het begint bij de opvoeding. Helaas herken ik stukjes uit het filmpje wat mij vroeger ook is overkomen, maar dat zal voor meer meiden hier gelden, denk ik.

By 14 she will have already been called a “bitch” or a “whore” by her male classmates; by 16 she will have already been groped or pressured into sex by a boy while she is steaming drunk; by 21 she may have been raped; and later in life she may end up in an abusive relationship that puts her life at risk.

Dear Daddy, I know you will protect me from lions, tigers, guns, cars, and even sushi, without even thinking about the danger to your own life. But dear Daddy, I will be born a girl. Please do everything you can so that won’t stay the greatest danger of all.”

https://www.youtube.com/watch?v=dP7OXDWof30

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Heb het filmpje gezien, maar eerlijk gezegd raakte het mij niet en miste ik ook een beetje de strekking van het verhaal en de verbanden.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vond het filmpje ook tegenvallen, misschien omdat het niet ingesproken is door een kind

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Ik vind het een mooi filmpje en een goede boodschap voor alle ouders met zonen. In de opvoeding van onze zoon zullen wij zeker veel praten over respect voor meisjes, nee is nee, nooit iets doen als een meisje dronken is etc. Ik vind dat echt super belangrijke dingen om met je zoon te bespreken.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113

Het verband zat hem volgens mij in dat alle zaken die je voorbij zag komen direct het gevolg zijn van sexisme.

Het filmpje an sich deed me niet per sé zoveel, omdat er ook veel dinegn tussen zaten die voor mij persoonlijk minder relevant waren. Maar het idee dat de samenleving drastisch moet veranderen en minder sexistisch moet worden en dat dit begint bij opvoeding spreekt me wél heel erg aan. Als ik eraan denk dat mijn dochters alle negatieve dingen die ik heb meegemaakt, die een drect gevolg zijn van sexisme ook zouden moeten meemaken, dan wordt ik daar heel verdrietig van.

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

volgens mij was de stem jong genoeg. Zou mij enorm tegenstaan wanneer een klein meisje de woorden ho€r, sl#t, b|tch en verkrachting uitspreekt in zo'n filmpje.

Humptydumpty, je legt het mooi uit en als moeder van een mooi meisje ben ik dus ook bang voor wat er komen gaat. Dat jongens haar straks als 'grapje' allerlei nare woorden toegaan werpen.
    Het gaat er ook om dat de vaders van meisjes niet lachen om respectloze en denigrerende opmerkingen over vrouwen, dit is ook een vorm van geweld tegen vrouwen. Vaders moeten ook het goede voorbeeld geven.

7. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113

ik merk dat mijn man zich als een vader van 2 dochters ontzettend druk maakt over hun weerbaarheid in de toekomst, juist veel meer dan ik. Ik zie het als mijn taak om de meisjes voldoende zelfvertrouwen en zelfrespect te geven en ze te leren om vooral zichzelf in waarde te laten en niemand boven zichzelf te stellen, ook niet tijdens verliefdheid.

Mijn man weet natuurlijk hoe puberende jongens en jonge mannen in elkaar zitten en wil zijn dochters vooral beschermen.
    Ik heb laatste jaren diverse scenario's gehoord, van 'opsluiten tot hun 30ste' tot 'zwarte band in een vechtsport laten halen' :D

Maar uiteindelijk behandelt hij ze als prinsessen, en hoopt dat ze daardoor leren om zich nooit anders te laten behandelen door een man. Hij brengt vaak bloemen voor mij mee, en dan krijgen de meisjes ook altijd een roos van papa en een handkus. Zal ik maar zeggen dat de toekomstige vriendjes het niet makkelijk zullen krijgen...

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    @Amdaa, wat ontzettend lief. Ja, ik hoop ook dat onze dochter ook weerbaar wordt. Dat ze haar zelfbeeld niet laat afhangen van anderen. En, als het moet, dat ze jongens op een goede manier op hun nummer kan zetten.

9. Jurassic

Jurassic Actief lid

Jan 13, 2014
    475
    68
    28
    Ik ben het zeker eens met jullie dat de samenleving hierin moet veranderen en dat je je zoons respect voor vrouwen moet bijbrengen. Ik ben dit ook zeker van plan bij mijn zoon. Gelukkig ziet mijn partner dit precies hetzelfde, hij is daar heel erg mee bezig.

10. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Ah dit vind ik heel lief! Haha alsof je over mijn eigen man spreekt. Hij vergeet ook nooit onze kleine en onze dochter is ook echt een papa's kindje ;)

Share This Page