MOAT en Icsi+AOA in Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Baby1798, 16 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    De MOAT kan inderdaad alleen in Gent. Ze gaan dan de zaadcellen uittesten of ze de eicellen voldoende kunnen activeren om te delen. Dit doen ze op muizen eicellen, welke meer vruchtbaar zijn dan de menselijke. Ze kunnen hierbij dus onderzoeken of de celdeling misgaat bij de zaadcellen of de eicellen. Op internet is ook informatie te vinden op de site van UzGent.

De AOA is de behandeling die hierop volgt. Hierbij wordt er calcium toegevoegd i.c.m. Icsi, in de hoop dat er dan een goede celdeling plaatsvindt. Ook hierover kan je informatie vinden op de site van UzGent. Zeker de moeite waard om is over na te denken als ik jouw verhaal zo lees..

UzGent staat vooral goed bekend als het aan de eicellen ligt.

Lin18 vindt dit leuk.
  2. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    MOAT is een zaad onderzoek. Daarbij wordt het vermogen van de zaadcellen getest om de eicellen te laten delen. AOA is eicel activatie dit wordt tijdens de icsi behandeling toe gepast.

Verder kan ik je geen antwoord op je vragen geven..

Lin18 vindt dit leuk.
  3. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Bedankt allebei!!
    Wij hebben in januari een afspraak met de arts. Zal het dan eens ter sprake brengen.
    Jammer dat het alleen in Gent is. Erg ver voor ons maar mss het overwegen waard.

Baby1798 vindt dit leuk.
  4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63

Jep! Hier dus ook!

Bij mij kwamen onze bevruchtingen bij gewone ICSI nooit verder dan 1 eitje die een samengesmolten kern had. Uit de MOAT bleek ook bij ons dat het waarschijnlijk aan ons beide lag, aangezien de zaadjes iets van 40% (als ik me goed herinner?) wel bevruchtten.
    Met AOA hadden we ongeveer 70% bevruchting, al vielen er enorm veel embryo's af per keer. Maar goed: ik heb dus wel bij beide ICSI's die we gedaan hebben er een prachtig kind aan over gehouden.

Lin18 en Madeline vinden dit leuk.
  5. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hoe was het vandaag?

6. Baby1798

Baby1798 Fanatiek lid

18 mei 2018
    1.241
    1.056
    113
    Vrouw
    We zijn weer thuis.. Was weer een lange dag maar met positieve berichten! :rolleyes:
    Het Chromosoomonderzoek was goed, geen afwijkingen. Uit de MOAT is gebleken dat de zaadcellen iets verminderde capaciteit hebben om de eicel te activeren om te delen. Dit was de meest gunstige optie. Ze gaan nu bij ons icsi + AOA doen. Hierbij gaan ze calcium toevoegen bij de icsi om de eicel te activeren om te delen. De arts zag het erg positief omdat de behandeling meestal goed aanslaat. Mijn amh waarde was ook goed (3.34) en we gaan dus voor minimaal 10-15 eicellen. We mogen starten wanneer we willen dus we hebben besloten om in februari te gaan starten. Super spannend dus!! We hebben toch weer een beetje hoop gekregen. Nu maar hopen dat dit het is..

Madeline en Kaila vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina