Mobiel: alleen box of box en bed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annick1984, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Zit even met een vraagje. Misschien overigens niet de goede plek, maar wist zo snel ook geen betere..

We zijn op dit moment aan het denken hoe we bepaalde dingen willen hebben in de babykamer en met de box. En ons idee was tot zover om zowel een mobiel aan de box te hangen, als een mobiel aan het bed te hangen. Bij mijn weten had mijn schoonzus dit ook.

Heb deze vraagstelling ook op mijn facebook pagina gezet, en daar zeggen al 3 mama's dat zij alleen een mobiel bij de box hadden. (Dit omdat 1 aan het bed te afleidend zou zijn?)

Wat zeggen jullie?

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik zou een bewegende mobiel met geluid boven de box hangen. Is hier een groot succes.

Het bedje is om te slapen dus zou die rustig houden. Baby's pikken alles op.
    Ik had een klein knuffel hangertje boven het wiegje. Zodat ze iets om naar te kijken hadden.

3. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik heb idd ook alleen eentje in de box, vind het idd ook te afleidend boven het bedje.
    Voor in het bed heb ik een muziekdoosje van Chicco geloof ik met muziek van beethoven en bach ;) bij mijn zoontje werkte dat heel rustgevend.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben alleen een mobile met muziek (& beweging) boven de box.
    Boven het bedje hebben we wel een houten mobile hangen om naar te kijken, maar die is zonder muziek etc.

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Zonder er iemand mee aan te vallen:

Een mobiel wat je niet aanzet en laat draaien is dan toch hetzelfde idee als een houten mobiel? Of zie ik dat verkeerd?

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier alleen boven de box. Een muziekmobiel die ook draait.
    Ik zou niet weten wat ze ermee moet in haar bed. Daar slaapt ze in en als ze gaat slapen is het donker in haar kamer, ze zou er dus niks van zien.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat zou idd ook kunnen. Maar zonde van die dure dingen om ze niet aan te zetten haha.
    Dat zou ik eerder voor iets simpels voor het bedje kiezen

En een draaiende mobiel zijn ook prikkels die je kindje wakker houden

8. JenRen

JenRen Lid

7 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen een bewegende muziek mobiel boven de box. Niks boven het bedje. In het bedje kan het te veel afleiden zodat je kindje misschien te veel prikkels krijgt, maar kan per kindje verschillen natuurlijk. Ik kan via de babyfoon eventueel een muziekje afspelen mocht het nodig zijn. Maar mijn dochter heeft zo min mogelijk prikkels nodig als ze gaat slapen.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Voor de slaapkamer koop ik tegen die tijd de tranquil turtle. Dat apparaatje geeft rustgevend geluid en licht en schakelt vanzelf na 20 minuten uit. Werkt bij mijn broertje met moeilijk slapend kind als tierelier :)

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Alleen boven de box, in bed slapen ze, daar hoeft niks boven. Ze hadden alleen beiden een knuffelbeestje in bij het bed staan die je op kon winden, dan had je een minuutje muziek en dan stil en lekker slapen.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben enkel een mobiel aan de box hangen in de living
    In het bedje vind ik het onnodig, dient puur om te slapen..

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Een mobiel alleen boven de box. Boven de wieg hadden we een slingertje (niet helemaal goed omschreven, maar weet ff niks beters) van de hema met een belletje erin. Boven het ledikant helemaal niks.

13. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Alleen in de box een mobiel. Het bedje is voor te slapen en hebben ze hun rust hard nodig. Ze krijgen al zoveel prikkels op een dag.

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mobile boven de box, boven haar bedje hangt een knuffel wat je kan opwinden door aan het touwtje te trekken.

15. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Grappig! Ik vroeg mij dit gister ook af wat te doen..
    en zat zelf ook te denken alleen bij de box te doen.

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Alleen in de box. Aan het bed hadden we een trekbeestje met muziek. Een mobiel geeft teveel prikkels en als je kindje ietsjes ouder is, kan het er ook aan lopen trekken. Dus ik vind het ook nog eens niet veilig.

17. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Inmiddels is wijs besloten om inderdaad alleen bij de box een mobiel te hangen/plaatsen. En misschien nog een knuffel in het bed. (Ik scheen ze er als baby altijd uit te gooien, hehe, ben dus benieuwd wat onze kleine man gaat doen)

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Box is om te spelen, bed om te slapen. Dus daar alleen een muziekje is.meer dan genoeg. Weinig prikkels! Succes

19. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dit!

20. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

In het begin een mobiel aan de box gehad, maar nooit bij het bedje. Ik vond dat ook niet logisch eigenlijk, in bed wordt geslapen en lijkt me stimulerend werken om dat juist niet te doen als er een bewegend/geluidmakend ding boven je hoofd hangt ;)

Knuffeltjes in bed weer wel, maar dat is om te troosten. Die kunnen ze pakken en tegen zich aanhouden, zo'n mobiel niet en is misschien ook wel eng als ze in het donker wakker worden en dat ding boven hun hoofd hebben hangen?!

Deel Deze Pagina