Hey! De titel zegt het al een beetje,wanneer ging jullie kleine naar 1 slaapje? Als Sophie slaapt van 19.00-09.00-09.30 ( best lang he ) wil ze s'ochtends niet meer slapen en slaapt ze van 13.00-15.00. Als ze slaapt van 19.00-08.30 wil ze nog wel van 10.00-11.30 slapen en dan van 15.00-16.45. Gek he als ze s'ochtends half uur tot driekwartier langer slaapt,wil ze s'ochtends niet meer slapen... Groetjes,
Eliza die kan het sochtend nog niet volhouden.. Ze wordt pas wakker rond 8.00/8.30 Ik kan haar wel ophouden tot 12.00 alleen heeft ze geen put meer om te eten. Als ik haar dan op de middag om half 1 ofzo p bed leg zou je zeggen dat ze dood moe is maar dan slaapt ze maar een uurtje ofzo.. Dan red ze het op de middag ook nog niet. Dus sochtends slapen we nog een uurtje of 2 en op de middag rond 15.00 nog een keertje op bed..
bij lars verschilt t per dag, als ik m wakker moet maken om naar de oppas te gaan (dat is dan om 8 uur) gaat ie daar rond half 11 een uurtje of anderhalf naar bed. als ik m zelf wakker laat worden meestal rond 9 uur half 10, houd hij het tot een uur of 2 vol, thuis doe ik hem om 1 uur in bed. maar op dinsdag en vrijdag breng ik hem om 1 uur naar de oppas en dan gaat ie daar om half 2 /2 uur naar bed. smiddags slaapt ie eigenlijk altijd 2 uur.
Bij Daan verschild dit ook per dag. Ik kijk gewoon wat zijn beghoefte zijn. Zijn we nu 's morgens om boodschappen ofzo kan hij heel goed zonder dat slaapje.
Ferron is nu 13 maanden. en ik merk dat hij nog een flinke behoefte aan slaap nodig heeft! Af en toe vraag ik me ook af of dit wel "normaal' is..maar ik denk dat het per kind zo verschillend is... Ferron wordt s'ochtends bijv. al tussen 6:00 en 6:30 wakker.....als hij dan zijn melk en broodje op heeft, dan leggen we hem na 3 kwartier a een uur weer terug in bed...hij slaapt dan rustig nog tot 9:30 a 10:00uur door. Als ik hem ophou zonder slaapje na 6:30 dan trekt hij het niet tot hetbroodje eten rond 12:00uur..... En om 13:00 leg ik hem weer in bed, en dan slaapt hij ook zo nog tot 15:30! Hij gaat dan wel pas tussen 19:30 en 20:00 naar bed.....
Indy slaapt van 19.00 - 9.00 uur en dan smiddags alleen van half 12 / 12 uur tot ongev half 2 max. That´s all!
Kian slaapt nog maar 1x, of hij moet supervroeg wakker geworden zijn 's morgens, maar dan gaat ie meteen weer terug naar bed.
Mijn dochtertje van 10 maanden slaapt bijna altijd nog maar 1x per dag. Als haar dat lukt slaapt ze 's middags ruim 2 uur. Ja slaapt ze 's morgens ook dan is ze met 30 minuten weer klaar wakker. Ik probeer daarom maar 1x per dag. Ze is dan ook niet vervelend hoor!
Hier is het ook elke dag verschillend. Ene keer 2 slaapjes, andere keer 1 slaapje. Ligt er idd aan hoelaat hij in de ochtend wakker is. De ene keer rond 9, andere keer pas rond 10 (en gaat om 19:00 uur naar bed). Ik pas gewoon elke dag zijn slaapjes aan aan zijn behoefte, meer kan ik toch niet doen...