Mannen in de het huishouden!

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Een poosje geleden is er eens een topic geweest met: Luie mannen, luie papa's!
    Naar aanleiding daar van begon ik me weer af te vragen;
    Wat doen jullie mannen in het huishouden? Zitten ze thuis of werken ze hele dagen?
    Hoe zit dat met taak verdeling?

Ik zelf werk 4 dagen en mn vriend werkt heel erg weinig, maar is druk op zoek naar een fulltime baan, maar helaas liggen ze niet voor het oprapen! Maar goed...
    Mijn vriend doet eigenlijk heel weinig in het huishouden en dat terwijl hij wel bijna altijd thuis is..
    Opzich vind ik het niet zo heel erg, want als hij iets doet, dan heb ik toch weer commentaar:D
    Maar af en toe..... dan denk ik tjonge! Dat had je toch even kunnen doen...

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn vriend werkt 5 dagen en ik 4. Hij werkt dan de zaterdag en is op maandag vrij (weekend een dagje verschoven zeg maar). Ik werk van maandag t/m donderdag.
    Op de maandag poetst hij iedere week de benedenverdieping (stoffen, zuigen en dweilen) en doet de toiletten. Ook kookt hij op die dag, zodat ik 's avonds lekker meteen aan kan schuiven als ik van mijn werk kom. Verder laat hij iedere dag de hond uit en wast iedere week de 2 auto's. In de zomer maait hij regelmatig het gras.
    Heb niets te klagen.
    Sommige dingen mag hij niet doen van me, omdat het dan niet op mijn manier gebeurd. Wel goed hoor, maar niet zoals ik het graag wil :D
    De rest komt allemaal op mij aan, maar dat vind ik niet erg, werk ook minder als hij.

O ja, hij zet ook altijd de containers aan de straat

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    In de periode dat mn man werkloos was deed hij 0.0 in het huishouden... Dat kwam alsnog op mij neer als ik thuis kwam, ik werk fulltime.
    Nu werkt hij gelukkig ook weer fulltime en heeft hij veeeeeel meer energie.
    Hij stofzuigt *als ik het vraag* en verschoont de kattenbak.. voor de rest doet hij helemaal niks, en hoeft ook niet.
    Vaak als hij gaat sporten dan ruim ik op mn gemakje op.
    Alleen laatste tijd schiet het er een beetje bij in door vermoeidheid.
    Straks een lang weekend en kan dan achterstand was wegwerken.
    Sja.. vaak zegtie ook nog 'schat, de vuilniszak is vol' of ' schat, de vaatwasser kan uitgeruimd worden'
    mankeer je wat aan je handjes???:p
    Na een paar keer vragen doet hij het wel haha.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik ben thuis, mijn man werkt erg veel dus ik doe alles in huis.

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend werkt 5 dagen, ik niet, dus ik doe het huishouden alleen, als ik straks weer ga werken, worden de taken wel verdeeld!

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik doe alles in huis. Mijn man werk 36 uur in de week en ik ongeveer anderhalve dag. Kan som meer zijn... maar dan nog. Ik ben veel thuis dus ik vind het logisch dat hij ook weleens wat mag doen...

Maar soms vind ik dat hij bijv. in het weekend als we samen thuis zijn weleens wat mag doen... Hij kan soms de hele dag op zijn luie kont zitten en mij alles laten doen...

Meneer kookt denk ik één keer in de maand zo ongeveer. En hij pakt een paar keer id maand de afwasmachine uit. De rest doe ik...

7. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hier in huis doe ik eigenlijk alles zelf.
    Mijn vriend werkt voor zichzelf dus heel wat uurtjes per week en zelfs als hij thuis is gaat het werk nog door.

Maar ook als hij een dag niet werk dan doet hij ook niets. Dit hadden we toen zo afgesproken en zo doen we het dan ook. Heb er zelf geen problemen mee alleen dat ie af en toe zo kan zeuren als er een keer niets gedaan is, tja ik heb ook wel eens geen zin om iets te doen hoor, dat is dan meestal op de momenten dat de jongens heel erg druk zijn en veel aandacht vragen en daarbij ga ik richting de 34 weken dus zo fit als normaal ben ik ook niet meer.

Maar oke hij heeft wel klusjes hoor .. de tuin bijvoorbeeld maar dat is een beetje bijhouden enzo en dan is hij weer klaar :D:D

Het huis krijgt hier altijd op zaterdag de "grote beurt". Dan gaat me vriend lekker even een paar uurtjes weg met de jongens en dan kan ik me goed uitleven hier en zodra hun dan thuis komen heb ik alles weer lekker op orde en hoef ik het door de weeks alleen maar bij te houden, dus zo hebben wij het opgelost.

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    mijn vent doet bijna niets ik mag nu niet tillen en heb heel veel pijn aan mijn bekken, hij ziet zelf ook dat ik het er moeilijk mee heb en al ik hem nu iets vraagt doet hij het wel maar wel wanneer hem het uit komt.
    ik werk normaal 23 uur vroeger 50a60 uur en deed ook nog het hele huishouden erbij.
    mijn kerel is heel erg verwend van huis uit en hoeft echt niets tedoen.
    hij doet soms een klusje maar dan moet ik het wel vragen.
    heel soms als ik super druk ben vraag ik hem wel eens om ff de beneden verdieping te doen als hij er zit in heeft doen hij de keuken kamer en trap, ben altijd super happy als hij dit doet komt maar 5a6 keer per jaar voor.
    ow hij heeft trouwens een eigen zaak er werkt ook veel.

9. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier is het aardig goed verdeeld. We werken beiden fulltime.
    En in de weekenden wordt het huishouden door ons beiden gedaan, meestal onderverdeeld in vaste taken. Bv. hij de badkamer, ik de keuken. Ben er erg tevreden over.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Haha, zoooooo herkenbaar. Gelukkig doet die van mij wel heel veel in het huishouden, maar er blijven toch altijd van die zaken dat je denkt.... grrr, waarom moet ik dat nu weer doen!!!! Ik werk 32 uur (ma-don) en hij zit al langere tijd in de ZW.

En ja, net wat je zegt, sommige dingen kun je maar beter zelf doen, omdat het dan wel goed gaat.

Wat doet'ie niet: helaas de vuilnisbakken legen, die blijft ie vullen totdat ze uitpuilen en dan ben ik negen van de tien keer de persoon die ze mag gaan legen. Verder strijkt'ie niet, en geeft ie de bloemen geen water. Voor de rest doet hij eigenlijk wel alles.

Ergernispuntjes: was in de droger doen wat niet in de droger moet, maar opgehangen (mooi spul van dochterlief enzo) of gewoon lekker in de wasmachine laten staan.... dan kan het na twee dagen nog een keer worden gewassen. Vaatwasser inruimen... hij zet de vuile vaat gewoon op het aanrecht.

Maar verder ben ik gewoon heel erg trots op 'm, want hij is een superpapa en superhuisman wat dat betreft. :D

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik werk part-time, mijn man full-time! Beide doen we dingen in het huishouden. Aangezien mijn man wisseldiensten heeft, is hij doordeweeks ook vaak vrij. Dan kom ik terug uit mijn werk en dan is alles weer spik en span!! Heerlijk zo'n man hoor!! Ik zou hem niet willen ruilen

12. giraf

giraf Niet meer actief

Wij werken allebei, alleen maakt mijn lief veel meer uren. (Ik 38, hij 60)
    Ik doe dus meer in het huishouden, maar meer omdat ik het zelf wil.
    Ik vind het niet eerlijk dat als hij meer werkt, ook evenveel in het huishouden zou moeten doen.
    Maar ik kom vaak zat thuis, dat hij al vanalles gedaan heeft, (stofzuigen, dweilen, afwasmachine uitruimen, alvast de aardappels geschild)
    Als ik er zo over nadenk word ik eigenlijk best wel verwend door hem :D.

Hij heeft 1 vaste taak en dat is de vuilnis buiten zetten, en ik heb 1 vaste taak en dat is strijken, dat doet hij echt niet..

13. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier hetzelfde..

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Haha, herkenbaar! Mn vriend doet wel het hele huis, als er bezoek komt! Dan moet alles snel, snel snel!
    Dus vaak vraag ik zn oom/tante ook even om op de koffie te komen hihi! ;)
    Of als ik vraag; schaat! Wil je even stofzuigen! Ja, maar dat heb ik de vorige keer nog gedaan ( 2 weken geleden )
    Maar goed, als hij dan wél een iets doet, dan doet hij 't ook niet goed! Vaatwasser uitruimen en al mn servies ligt ergens anders ! Dus hij hoeft het ook niet te doen!
    Als hij zn bordje maar netjes in de keuken zet en zn kopjes en zn vuile kleren e.d. in de mand doet, dan ben ik tevree ;)

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij gaan straks beide 4 dagen werken, (voor de zwangerschap 5)
    en het huishouden is hier 50/50 verdeeld.
    Wie als eerste thuis is kookt.
    Boodschapen samen.
    containers doet hij.
    Keuken elke dag na het koken doen we samen ff snel.
    ik doe de was + opvouwen.
    Hij stofzuigt boven + de trap + dweilen
    Afstoffen doe ik
    wc + badkamer doe ik.
    Bed opmaken doet hij.

En de klussen die niet zo vaak hoeven die wisselen we wat af en nu in mijn verlof heb ik het meeste gedaan, zoals koelkast ff helemaal goed schoonmaken keuken kasten van binnen etc.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij zijn beide thuis

mijn man doet:

afwassen
    koken
    stofzuigen
    was in de wasmachine
    de katenbak

ik doe:
    bedden verschonen
    dweilen
    was opvowen

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Oja, en wat hij ook nog wel heeft... dat als hij WEL echt iets gedaan heeft.
    Dan is het; Hè... zie je niet dat ik alles op geruimd en gepoetst heb??
    ,,Nou, dank je schat! Hier heb je een dikke pluim in je ....

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn man werkt 5(lange) dagen
    savonds en zaterdags is hij vaak weg voor ze hobby
    ik werk 3 dagen

hij doet onze dochter is bad (als hij thuis is)
    hij loopt met de hond
    en hij brengt de vuilniszakken naar beneden

zins kort ruimt hij ook mee te tafel af na het eten

de rest doe ik eigenlijk allemaal het hele huishouden komt op mij neer.
    koken moet ik doen
    en de 2 kids

haha wat niet..

ik kan er soms echt moedeloos van worden.
    zoals afgelopen week ( het was een rot week dochter en zoon alle 2 last van tanden en dan zijn ze echt niet te genieten)
    hij is maandag tm vrijdagsavonds weggeweest
    zaterdag ook nog voor zijn hobby
    dan zondag nauurlijk bijna niks uit vreten.nou toen was ik het zat!!

ik ben ook weleens moe! ben jammer genoeg geen machine wie maar door kan gaan!

19. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Mijn vriend werkt 40uur per week, maar doet ook nog wel wat in het huishouden, ik doe natuurlijk het meest. Ik werk niet zoveel, maar als hij een dag vrij is en ik aan het werk, doet hij altijd wel wat!:d

20. Lien88

Lien88 Niet meer actief

Mijn vriend werkt fulltime in de horeca als leidinggevende dus die is erg veel van huis met onregelmatige diensten. Ik ben net klaar met mijn opleiding en heb nog geen werk, omdat we in een verhuizing zitten.

Momenteel doe ik dus alles in het huishouden, wat ik niet meer dan logisch vind eigenlijk. Alleen de kattenbakken niet, die doet hij dan. :D
    Mijn vriend kan ontzettend goed koken, met plezier ook nog, dus dat doen we dan samen!

Als ik straks weer ga werken, of weer een opleiding daarnaast oppak, ben ik bang dat het huishouden alsnog op mij aankomt.
    Niet alleen omdat mijn vriend er niet van houdt, maar als ik het doe, gebeurd het gewoon BETER :D:D

Deel Deze Pagina