200 euro korting mediamarkt bij aanmelding essent

Discussie in 'De lounge' gestart door Catmommy, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn net bij de mediamarkt geweest en korting, extra service of product was allemaal niet mogelijk.

Wel overstappen naar essent.
    Zijn we iets duurder uit, 20 euro per jaar.
    Is een 3 jarig contract.

Nu zegt de essent man dat overstap boetes na 1 jaar vaak worden vergoed door de nieuwe leverancier dus dat na een jaar vaak overstappen ook al mogelijk is ondanks 3 jaar contract.
    Wat zeggen jullie?

Verstandig om die korting te pakken?

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik weet niet precies hoe en wat, maar meerdere kennissen uit onze omgeving zijn hier "ingetrapt". Uiteindelijk bleken de leveringskosten/vast recht en e.d hoger uit te vallen en je zit er 3 jaar aan vast. Uiteindelijk is het verstandiger elk jaar over te stappen en gebruik te maken van de welkomsbonussen.

3. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij hebben dat gedaan en zijn toen dus met die korting overgestapt. Bij ons bleek het bij Essent 5,30- goedkoper in de maand te zijn. Dat helpt natuurlijk wel ;)

Sowieso slim om af en toe over te stappen, profiteer je weer van de kortingen. Wij zijn al 3x overstapt nu. Boetes worden vaak door de nieuwe organisatie overgenomen.
    In dit geval dus ook gedaan bij de mediamarkt 200,- korting gehad op de nieuwe droger.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.840
    2.259
    113
    Wij hebben t ook gedaan, was de nieuwe tv en instalatie iets minder duur..,, tot nu toe niks geen gekke dingen, dus ik zeg lekker.doen!

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zat al bij Essent en kreeg korting door de actie dus voor bestaande klanten ook de moeite waard

6. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    507
    591
    93
    Wij hebben t vorig jaar ook gedaan voor onze dyson stofzuiger. Dit jaar weer overgestapt, weer voor t kado. Voor de kosten hoeven we t niet te doen, nagenoeg gelijk. Boete is idd betaald door ons nieuwe bedrijf

7. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik stap elk jaar over!
    Je heb een welkomsbonus/cadeau in dit geval een bon van 200€. Voorwaarde dat je deze bon krijgt is dat je tenminste 1 jaar lid blijft. Na een jaar is het cadeau namelijk van jou. Stap je eerder over kost dit je waarschijnlijk 100€ (dus alsnog 100€ winst)

Daarnaast heb je een contract van 3 jaar, stap je eerder over dan pas na 3 jaar, dus bijvoorbeeld na 1 jaar, dan krijg je een overstapboete. De overstapboete moet je altijd voorschieten en een document doorsturen waarop de boete vermeld is, zodat de nieuwe leverancier dit kan vergoeden. Sommige bedrijven vergoeden die overstapboete direct (binnen 6 weken) en sommige leveranciers betalen dit pas na 1 jaar (essent vergoed pas na 1 jaar, dus je moet de overstapboete betalen, vaak is dit 50 of 75 euro per product dus bij gas EN elektra kost het 100 of 150 euro)

Wat ik gedaan heb is: binnen contract periode bij eneco weggegaan naar essent.
    Ik kreeg toen 225€ cadeaubonnen.
    Moest overstapboete betalen aan eneco €150,-
    ik werd vervolgens na 6 weken gebeld door eneco met een aanbod. €150,- korting op jaarafrekening. Overstapboete zou ik terugkrijgen (die 150 euro dus die ik eerder aan eneco moest betalen voor het weggaan binnen contract periode) en ik zou de overstapboete die ik aan Essent zou moeten betalen ook vergoed krijgen.
    Wel moest ik €100,- aan Essent terug betalen omdat ik binnen een jaar overgestapt was. Dit als vergoeding voor het welkomstcadeau t.w.v. €225,- mocht ik pas na een jaar overstappen had ik deze 100 niet hoeven betalen.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Niet doen je komt torenhoog in je tarieven te zitten en bij contact ontbinding moet je de 200 euro terug betalen.

Dit contract zij heel erg veel klachten over bij de geschillencommissie

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vastrecht is essent 2 euro per maand goedkoper.
    De transportkosten bepalen de leveranciers niet, dus daar zit het addertje niet.

Je moet minimaal 1 jaar klant zijn om het cadeau te houden.

Ik ga het thuis eens nalezen, maar volgens mij zit dit wel goed!
    Wij stappen wel elk jaar over en zodoende zaten we nu bij budget energie.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij stappen nooit over!
    Zitten al jaren bij essent en krijgen elk jaar geld terug dus vind het prima zo!

Heb overigens zelf ooit bij een energiemaatschappij gewerkt en weet dat er vrijwel altijd een addertje onder het gras zit.

11. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Waar kun je je aanmelden voor deze aktie
    Op de siste zie ik alleen karbdobon de van 170 euro

12. Tweedeopkomst

bij de mediamarkt

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij hebben deze actie ook gedaan,
    Alleen dan 2 jaar geleden.
    Wij kregen doen 170 euro kado
    en betalen 50 euro p.m minder.
    Blij dat wij van deze actie gebruik hebben gemaakt.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Helaas zijn dit soort aanbiedingen vaak alleen als je zowel gas als electriciteit neemt. Aangezien wij geen gas hebben, heb ik er nooit wat aan :( Verder altijd wel goed doorrekenen of je er echt op vooruit gaat.

15. Tweedeopkomst

Volgens mij krijg je dan €100 bij mediamarkt.
    Dacht dat het toen per product ging maar ze proberen combi pakket te verkopen uiteraard

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Voor het milieu zou ik never nooit over stappen naar Essent!

Bijgevoegde bestanden:

17. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Uiteindelijk betaal je gewoon je eigen korting. Je kunt beter kiezen voor diegene met de laagste tarieven ipv een 'welkomstcadeau'.

Deel Deze Pagina