Ben ik nu een suffe muts, of....?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Grrrrrrr... wat HAAT ik die hangjongeren die 'lekker' voor onze deur vuurwerk af lopen te steken zeg! Ga lekker voor je eigen deur (sterker nog, in je eigen straat!) staan!
    De huizen hier zijn erg gehorig (can't wait to move house!) en het lijkt wel alsof het vuurwerk hier midden in de kamer wordt afgestoken.
    Het aller vervelendst is dat Vigo er wakker van wordt :x
    Ik sta echt op het punt om naar buiten te lopen en ze eens even een dikke strijker in hun sterretje te dauwen!
    Asociaal folk, een beetje voor onze deur te lopen schreeuwen...! :evil:

Stond net al voor de deur, toen ik ineens een flashback kreeg van een aantal jaartjes terug... Toen wij als jonge kinderen lekker op de straat aan het spelen waren, en er steeds een ouwe knar kwam die alle plezier bedorf... :rolleyes:
    Ben ik nu ook zo'n suffe muts? Omdat ik graag stilte om me heen heb?

Mja, feit blijft wel dat ik me dood irriteer, en dat hele vuurwerk geknal kan mij niet snel genoeg afgelopen zijn...

*GOOOOOOOOSFRABAAAAAA* (<- Film Anger Management :))

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Als ze echt pal voor je huis staan kun je er toch gewoon rustig iets van zeggen, of ze misschien naar een rustiger plek willen gaan?
    Maar iid het hoort er een beetje bij he, wij deden dat vroeger ook en we probeerde ook vanalles uit zodat de knallen harder klonken.
    Mijn dochter werd er vroeger ook wakker van,niet teveel aandacht aan besteden ze wennen er snel genoeg aan.Succes en een fijn uiteinde en gelukkig 2009

3. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    vervelend zeg!
    Ja als jeugd sta je daar toch niet bij stil. lol trappen en vooral doen wat je vrienden doen dat is het allerbelangrijkste.
    maar nu je er zelf last van hebt ga je het met hele andere ogen bekijken. Vooral als je kleine er wakker van word.
    Laat dat nieuw jaar maar lekker snel achter de rug zijn voor je, want ik weet niet of ze naar je gaan luisteren als je naar buiten toe gaat? je kan het natuurlijk altijd proberen.....
    succes

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik denk als je gewoon rustig naar die jongeren toeloopt met de vraag of ze misschien ergens anders willen knallen omdat je kleine er wakker van wordt, ze heus wel luisteren ;) Morgen kan je er weinig aan doen ben ik bang, maar de dagen na oud en nieuw nog wel ;)

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik kan ook niet wachten tot het weer voorbij is! hier schieten ze met melkbussen en daar moet nu natuurlijk al mee "geoefend" worden, ik schrik me elk half uur helemaal kapot :confused:

ik begrijp je heel goed hoor, zou er rustig wat van zeggen ;)

6. music4life

music4life Niet meer actief

jahh ik ken het hoor,,,echt zoo verschrikkelijk irritant! vorig jaar heb ik een jongen aan zijn oren mee getrokken naar zijn moeder om te vertellen wat hij gedaan had,,(moest ie zelf doen natuurlijk) hij had me namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeelllll erg boos gemaakt,,,hij gooide in de richting van een man met een hond,,,het rotje was voor de hond bedoeld! nouhhhhhhhhhhh danielle was link hoor! hup mee jij naar je moeder ,vertel haar maar eens wat je gedaan hebt! dusss dat heeftie gedaan en ik heb hem niet meer gezien

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk het zelfde hoor.. Maar hier is voornamelijk de buurman :confused: :confused: bezig.. Vanavond ook terwijl Justin net op bed lag. Ineens na een paar mooie sierdingetjes zonder geluid, een grote knal dus toen heeft mn man gezegt (die liep naar de schuur) 'eh buurman er ligt een klein kind op bed hier hoor'. Hij zei niets maar we hebben daarna niets meer gehoord. Vorig jaar stond ie bij de slootkant achter buiten zomaar rotjes voor de lol af te steken.. :evil: hoe oud ben je nou zeg! (hij is bijna 40 volgens mij).. :rolleyes:

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ja, je bent een suffe muts! ;)

Irritant inderdaad, hier knalt het er ook op los.
    Gelukkig wordt mijn zoontje er niet wakker van.
    Hij roept bij elke knal enthousiast 'BOEM' :D
    Maar het hoort er natuurlijk wel bij, dat geknal.
    Die kinderen zijn al maanden aan het sparen om het juiste vuurwerk te kopen.
    Nog 2 daagjes en dan is de rust weer terug hoor.
    Succes en sterkte!

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Strakke actie!
    Liep jij voor 2 jaar terug ook maar bij mij in de buurt toen ik mijn moeders hondje uitliet...
    Paar van die flinke makezen hebben ook vuurwerk naar dat beessie gegooid, en is sindsdien helemaal van slag als je vuurwerk hoort. Beessie werd er eerder nooit anders van... :cry: Zo sneu om te zien...

Heb gewoon een pokkehekel aan vuurwerk, en nog meer aan die (sorry) pokkekinderen hier in de straat.
    Ze lopen namelijk wel vaker expres te treiteren hier voor de deur, terwijl ze WETEN dat er hier een kleine ligt te slapen. Heb al een paar keer vaker gevraagt of ze daar rekening mee willen houden.
    Ben bang dat als ik nu naar buiten loop om te vragen of ze ergens anders willen gaan staan, ze toch niks aantrekken van mij.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    is idd irritant maar ja je doet er weinig aan he. je kan ze wel weg sturen maar dikke kans dat ze dan juist expres voor je deur gaan staan.

levi werd vanmiddag ook huilend wakker van een rotje, dat vond ik wel minder. hoop dat hij er morgen niet al te veel last van heeft.

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Vigo vind het vuurwerk overdag ook helemaal geweldig hoor.
    We staan wel eens samen voor de ramen te kijken, en hij 'boemt' er ook vrolijk op los.
    Alleen 's avonds (nu dus) zetten ze wat zwaarder geschut in en hij schrikt er gewoon wakker van. Vind het gewoon erg vervelend, helemaal omdat ze weten dat er hier (en in nog meerdere huizen in de straat) kleine kinderen slapen.
    Kijk, ik snap best dat het er een beetje bijhoort, maar verdorie... ik haat vuurwerk :)

Het wordt nu gelukkig wat rustiger dus ik hoop dat Vigo gewoon lekker doorslaapt nu.

12. Writer

Writer Niet meer actief

hier zijn ze ook bezig GVD kids worden zo wakker van , morgen moggen ze doen en laten ,maar vandaag is nog niet zo ver :evil:

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mja... zo denk ik eigenlijk ook....
    Nou ja, laten we maar snel hopen dat de rust snel terugkeert.

14. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hier zijn ze al 2 weken aan het knallen in het begin begon Tim steeds te huilen, totdat ik er een spelletje van maakte: Oh.. wat hoort mama? BOEM :D

Nu zit 'ie zelf al: Oem als ie een knal hoort ;)

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als ze weer voor je deur staan politie belen ze mogen morgen pas vanaf 10 uur afsteken vandaag nog niet dan worden ze naar halt gestuurd ;)

16. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    @minyaweth

ik begrijp je frustraties helemaal, helaas moet ik toegeven dat ik vroeger ook zo was....... 14, 15 jaar en lachen als de buurt op stelten was door vuurwerk :) maar nu ik 2 honden heb (jaja...niet eens kinderen) waarvan eentje helemaal door het lint gaat door dat geknal, begrijp ik je volkomen.

de pubers lachen je alleen maar uit :cry: (hoort helaas bij de leeftijd) dus maak je niet al te druk en bedenk dat het over 2 dagen al een stuk minder is ;) en over 4 dagen is het zo goed als helemaal over.

dus niks sufs aan............. heb te maken met je verantwoordelijkheidsgevoel, bezorgdheid en bescherming voor je kleintje.

onze ouwe (1 van de honden ;) ) is 13 jaar, kan heel slecht lopen, we moeten een traphekje neerzetten om te voorkomen dat ie naar boven komt (deze dagen) als wij slapen, gewoon omdat ie bang is van het geknal (en geborgenheid zoekt) normaal gesproken doet ie niet eens een poging om naar boven te gaan.

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zwaar irritant idd!
    Al 2 weken zijn ze hier aan t knallen en we wonen op een pleintje omringd met huizen, dus knalt lekker.
    En dan niet alleen rotjes, nee compelte bommen komen er voorbij.

Eva heeft er nog nooit last van gehad en overdag vind ze het nog steeds niet erg, maar zodra ze op bed ligt en nog niet in diepe slaap is, is t feest.
    Iedere knal huilen en zeggen dat ze geschrokken is. Duurt soms wel 2 uur voordat ze savonds goed in slaap is daardoord en ook smiddags is t raak.. En ze heeft haar slaap smidags echt nog nodig.
    ik heb ze nu zelfs in ons bed gelegd, zelf slaapt ze nl aan de voorkant en daar knallen ze dus.
    Zal blij zijn als t na morgen minder wordt.

Ik ga er niks van zeggen, want dat werkt gewoon averechts.

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij hebben in zo'n aso buurt gewoond en 2 jaar geleden gingen we onze hond uitlaten. Toen we een paar jongens tegen kwamen die rotjes aan het afsteken waren (nou... toch zeker 18 jaar waren ze)
    Ik heb vriendelijk gevraagd of ze even wilde stoppen tot we de hoek om waren. Maar nee hoor, toen we ze paseerd staken ze dus een rotje af! Gelukkig reageerde onze hond erg goed hierop. Toevallig kwam tegelijkertijd een man naar buiten om te vragen of ze weg wilden gaan ivm kleine kinderen. Wij liepen door naar huis en hebben direct de politie gebeld.
    Daarna hebben we ze niet meer gezien.

Groetjes Cynthia

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik lig dubbel om de manier hoe je dit hebt opgeschreven :)
    Gelijk heb je! maar ik was zelf ook wel een vuurwerkmeisje, daar ging ook de buurman van door het lint.
    Wat doen kinderen/jongeren dan? Juist, die gooien je hele tuin vol. hahahahahaa :)
    Maar ik snap heel erg goed dat je dit niet tof vind. Gewoon de deur losgooien en melden die handel.
    Mocht dat niet werken kun je ze altijd nog gaan bewerken met vuurwerk. haha! en nee, je bent geen suffe muts! :)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Maar het mag toch nog helemaal niet?

Misschien de politie bellen wegens overlast?

Deel Deze Pagina