Wie kent dit? 2 weken geleden parkeer ik mijn auto in de straat bij ons om de hoek, de volgende avond komt mijn man thuis, zegt ie: "je hebt een behoorlijke deuk in je auto" Ik ga kijken, en ja hoor, schijnt er iemand tegenaan te hebben gereden. Natuurlijk geen gegevens achter gelaten en ik zit met een deuk net boven mijn rechter voor wiel, krassen en mijn bumper is gedeeltelijk los:x Natuurlijk niet all risk verzekerd (auto is van 2000 en al vaker een beetje beschadigd) dus zegt mijn verzekering: "sorry, hier kunnen we niets mee" Jammer, dacht ik Maar schijnbaar (komt mijn man te weten) kan je dan een claim indienen bij het WBF (waarborg fonds) Eerst dacht ik, dat kan niet, nergens voor verzekerd, geen rechtbijstand en dan geld ontvangen voor iets zonder een lidmaatschap oid aangaan Maar het kan schijnbaar wel. (mijn man's collega is ook zoiets overkomen en kreeg 1000 euro van het wbf) Dus ik een claim indienen, dan moet je ook via het internet aangifte doen bij de politie en mijn man moest kunnen verklaren dat ik tussen het tijd dat ik geparkeerd heb en de tijd dat de schade geconstateerd is ik niet meer gereden heb. Nu is vorige week een expert via de wbf de schade komen opnemen en moeten kunnen zien dat de schade klopt met mijn verhaal en dat het duidelijk veroorzaakt is door een andere auto en nu wacht ik af of ze het willen vergoeden. Het is toch een schade van 1500 euro. Nu uit verdere verhalen blijkt dat ze het soms wel en soms niet vergoeden. Maar ja, nooit geschoten is altijd mis he. Het geld blijkt dan uit een potje te komen die alle verzekeringsmaatschappijen hebben. Maar je moet het dan net weten want ze staan er natuurlijk niet mee te koop Dus, willen jullie voor me duimen dat de vergoeding door gaat. En anders, mochten jullie zoiets overkomen, dan weet je nu waar je terecht kan: Waarborgfonds Motorverkeer - Nederlands Bureau der Motorrijtuigverzekeraars
Een erg goede tip en ik hoop voor jou dat je de schade vergoed krijgt meid! Hier een keer hetzelfde meegemaakt dat de deur ineens in elkaar gevouwen zat bij mij thuis op de parkeerplek. Schade was rond de 3000 en jammergenoeg hing er geen briefje bij Wij kregen de 1e schade vergoed door de verzekering zelf gelukkig
heel veel suc6, mijn schoon broertje heeft ook een keer zoiets gehad en kreeg t toen vergoed (op 250 euro na,iets van eigen bijdrage ofzo)
Kan kloppen ja, dat zei de garage ook. Je hebt een eigen risico van zo'n 2 a 300 euro. maar ja, dat weegt natuurlijk niet op tegen 1500 euro allemaal bedankt voor de succeswensen. Wie weet, met zo veel positieve gedachtes gaat het vast lukken
Dank je voor het mee duimen. Ik had tot voor kort ook nooit over zoiets gehoord. Maar ben ook heel blij dat het bestaat. Eigenlijk ook de reden waarom ik het hier post. Volgens mij weten zoveel niet dat dit er is terwijl ze het waarschijnlijk wel zouden kunnen gebruiken. En daar is ook mede de form voor toch, elkaar een beetje helpen
Het moet wel aantoonbaar schade zijn die is veroorzaakt door een andere automobilist.... ik had net mn auto "ingeruild" op een nieuwe auto (nog in bestelling) kom de volgende dag bij mn auto.... was er zo'n grapjurk eventjes met een fietssleutel langs mn auto gelopen.... van voor naar achter een fikse kras. Dat krijg je dus niet vergoed uit WBF.
Klopt helemaal idd. Het moet echt door een ander auto gebeurt zijn. Toch erg hoe anderen zo onvoorzichtig kunnen zijn of onbeschoft vandalisme. Niet te geloven:x Bel ik vanochtend naar mijn mama, blijkt zij toevallig ook net het wbf nodig te hebben Is zaterdag iemand met zijn portier in haar auto een flinke deuk gemaakt te hebben. Kwam ze gisteren tegen (die deuk dan) En zij baalt nu echt heel erg. Haar auto is nog niet zo oud en ze is er altijd zo zuinig op. Ik vind het wel schandalig hoor. Op z'n minst als je zoiets doet laat je toch je gegevens achter? daar ben je immers voor verzekerd. Duimen jullie dan ook voor haar dat ze het ook vergoed mag krijgen. Kunnen we met z'n allen even goed gebruiken
Klopt idd.. dan krijg je het niet vergoed uit WBF.. mijn 'zogenaamde zwager' had onze auto total loss geslagen (moet je nagaan omdat we de telefoon niet opnamen omdat mijn opa op sterven lag) En gelukkig waren we all risk anders hadden we het mooi zelf kunnen ophoesten..
@ts hoop het voor je. Is niet niks zo'n groot bedrag zeg Erg dat mensen nie teven een briefje achterlaten. Laat je het weten? @springmuis zo wat erg zeg!
ik hoop zeker dat het goedkomt, maar dat zal wel in dit geval. Wij hebben het ook een keer geprobeerd, maar bij ons was het een belg en we hadden zelfs het kenteken (iemand op de parkeerplaats genoteerd toen wij in de winkel liepen), maar in belgie is het geld bijna niet terug te halen, ook al wonen we zowat op de grens. We hebben zelfs nog aangifte gedaan, maar zijn auto was al gerepareerd en gespoten, dus geen bewijs meer.
Ik heb ook alles vergoed gekregen. Je moet wel genoeg bewijzen meesturen. Ik had 3 verklaringen in laten vullen dat mijn auto toen geparkeerd daar stond.. Foto's erbij gestuurd' En 10.000 keer bellen naar het wbf
dank jullie voor de lieve reacties en gelukswensen. Ik blijf hopen maar reken me niet te snel rijk Ik heb in ieder geval alles gedaan waar ze om vroegen: -claim ingediend -verklaring door mijn man laten invullen -aangifte gedaan bij politie en dit naar wbf doorgestuurd -auto naar garage gebracht voor schadebepaling Meer weet ik ook niet en hebben ze niet om gevraagd. Even afwachten dus. Ik geloof dat ik nu wacht op bericht van mijn verzekeringsmaatschapij. Volgens de man van de garage komt het uiteindelijk daar vandaan? Komt vast wel goed. Gewoon positief blijven denken, dat helpt altijd. En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
dat had ik eerder moeten weten! paar jaar terug heeft iemand met een winkelkar tegen mn auto aangereden... en giga diepe kras en deuk in de auto! ik denk dan bij mzelf; doe ff een briefje erbij, het is gewoon verzekeringswerk! nu kostte het mij toen een paar honderd euro om deuk eruit te laten halen en achterkant opnieuw te laten spuiten!
Omdat vele dit idd niet weten is ook een reden waarom ik het poste. Maar helaas kan alleen schade vergoed worden als het door een ander auto veroorzaakt is en dus niet door winkelkarretjes. Waarom weet ik ook niet. Ben al blij dat ik net dit weet Maar goed, als het je dan ooit nog eens voor komt maar dan door een automobilist, dan kan je het nu verhalen
Wij hebben een paar jaar geleden gelukkig ook gebruik kunnen maken van het Waarborgfonds. Op de parkeerplaats bij mijn man zijn werk was een rode auto (konden we aan de verfresten zien) even tegen onze vrij nieuwe auto gereden. Gelukkig hebben ze toen de schade vergoed (ik geloof idd op een klein eigen bedrag na, maar ja dat weegt niet op tegen de toen 2.500,- waar de schade op getaxeerd werd) en werd alles heel snel geregeld. Ik zal voor je duimen dat ze jouw schade gaan vergoeden.