Peuter laten vaccineren voor resort in Turkije?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ImAmommy, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dag meiden,

Ik zie op de website van GGD nergens vanaf welke leeftijd je bepaalde Vaccinatie kan/mag krijgen.

Volgens de rijksoverheid krijgen kinderen vanaf 9 jaar pas een inenting D.T.P. De reden waarom, kan ik nergens vinden.

Maar deze en een hepatitis A inenting, worden op de website van GGD aanbevolen als je naar Turkije reist. Mag je een peuter dan met D.T.P. & Hepatitis A laten inenten?? :(

En zouden jullie dat doen? Waarom wel/niet?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij zijn ze tot de 9 al beschermd voor DTP vanwege de prik die ze krijgen met de 4 jaar.

Wij hebben onze kinderen vorig jaar laten inenten voor hepatitis A, maar toen was de jongste 5.

3. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ja maar onze dochter is 22 maanden..

4. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Is ze als baby ingeënt? Dan heeft ze toch de DKTP gehad met 2, 3, 4 en 11 maanden en is ze beschermt. Alleen de hep A moet dan nog.

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ooohhh ik dacht dat DTP wat anders was, maar zie nu dat de afkortingen per letter bedoeld zijn :) Heb ik weer wat geleerd haha :p

Tnx! Wat ben ik toch blij met dit forum :D Scheelt mij uren zoeken en googlen

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan deze zomer naar turkije.
    Ik zelf moet de dtp prik en hepetitus a.
    Onze dochters alleen de hepatitus a. Voor de dtp zijn ze tot 10 jaar beschermd.

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Afspraak staat al voor dl. Voor onszelf geen vaccinatie hoor. Wij zijn regelmatig in Iran geweest, komen daar ook vandaan. Nooit ziek geworden. Heb je overigens zelfde vaccinatie als Turkije voor nodig. Maar dl is hier geboren, dus voor haar vinden wij het wel van belang :)

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben onze peuters vorig jaar met 1 & 2,5 jaar voor hepatitis a laten inenten bij de ggd.
    Dit was vanwege een reis naar Costa Rica.

Kan dus wel met die leeftijd. Volgens mij doet de ggd het vanaf 1 jaar, daarvoor ieg niet. Maar dat hangt misschien ook van de vaccinatie af?

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zit nu in Turkije maar wist niet dat je ervoor kon vaccineren. Niet eens aan gedacht ;)

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Sinds ik moeder ben, zoek ik alles tot op het puntje uit hahahaha 😂 mijn motto is liever voorkomen dan genezen.

Het zal ook wel meevallen hoor.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier ook nog nooit laten vaccineren

12. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Voor jonge kinderen is de hepatitis A vaccinatie helemaal niet nodig.

"Kinderen en de hepatitis A vaccinatie
    Voor kinderen van jonger dan één jaar wordt de hepatitis A vaccinatie niet aangeraden. Vanaf de leeftijd van één jaar wordt de inenting voor risicolanden wel geadviseerd. Tot 2008 was het advies om kinderen pas vanaf de leeftijd van vijf jaar te vaccineren. Dat was omdat kinderen tot een jaar of vijf meestal nauwelijks ziek worden van hepatitis A, in tegenstelling tot oudere kinderen en volwassenen. Bij jongere kinderen verloopt hepatitis A meestal als een griepje."

Ik zou mijn kind liever een natuurlijke infectie door laten maken zonder dat hij het door heeft of slechts een beetje ziek wordt dan een vaccinatie met een "hulpstoffen" in te spuiten.
    Als hij ouder is kun je hem ook laten testen op antistoffen of hij wel of niet "beschermd" (als je in de antistof theorie gelooft) is tegen hepA.

De reden waarom jonge kinderen nu ook het advies krijgen om tegen hepA te vaccineren is hieronder terug te lezen:

"Hoewel kinderen dus niet erg ziek worden, kunnen ze het virus wel verspreiden als ze terugkomen van vakantie. Zo zijn er kleine epidemietjes geweest op kinderdagverblijven en bij opa´s en oma´s. Dit is de reden geweest dat de richtlijnen veranderd zijn en dat het advies is om ook jongere kinderen tegen hepatitis A in te enten als ze naar risicolanden gaan".

Heb je je ook in de eventuele nadelen van vaccineren verdiept?
    Wellicht Kun je o.a. de website van vaccinvrij.nl en de fb pagina van de vaccinatie twijfelaars eens doorlezen.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Hee daar is ze weer.

14. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
  15. Islah

Islah Niet meer actief

Pastte dat niet in één bericht, Sandra?

16. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ieder zijn ding toch? Wij zijn juist absoluut tegen het niet vaccineren van kinderen, maar loop er ook geen reclame van te maken.

Onze dochter heeft haar vaccinatie inmiddels allang gekregen en wij gaan met een gerust hart op vakantie maandag :)

Oh en btw als je overal de bijwerkingen van gaat lezen neem je geen enkel medicijn meer. Omdat ze allemaal wel een MOGELIJKE bijwerking hebben, die tevens zeeer zelden voorkomen ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd, van de mogelijke bijwerkingen van een simpele pcm wordt je al onpasselijk.

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Beetje hypocriet vind ik het.. Omdat 'jouw' kind niet ziek wordt mag een ander het wel worden?

19. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Als je dat vindt, dat je hypocriet bent als je je kind niet laat inenten tegen hepatitis A, dan ben je ook voorstander van de jaarlijkse griepvaccinatie voor iedereen? Van griep kan je ook goed ziek zijn en dood aan gaan.

20. Nog nooit naar het buitenland op vakantie geweest met de kinderen.
    Maar hier nog nooit bij stil gestaan.
    Zo leer je nog wel eens wat.

Deel Deze Pagina