Hoi meiden, Allereerst excuses als ik deze vraag stel onder de verkeerde rubriek. Wist niet goed waar ik hem het beste kon plaatsen Wij zijn al een tijdje aan het klussen voor een kleintje. En hoop ook iedere maand dat het raak is. Maar ik heb ook al 8 jaar een paard die ik natuurlijk niet wil verkopen als het allemaal zover is! Toch bekruipt me soms een angstig gevoel dat ik niet genoeg tijd meer voor mijn paard heb als er eenmaal een kleine rondkruipt. Ik moet namelijk ook daarnaast nog een paar dagen per week blijven werken! Wie herkent dit en heeft goeie tips hoe ik dit straks aan kan pakken? Groetjes, Moonie PS mijn schoonzusje zit in het schuitje maar maakt zich er totaal niet druk om. Zij zegt: dat zie ik dan wel weer! En ik ben echt zo'n stresskip die het liefst nu alles al in de puntjes heeft geregeld
hmm, ik zou net als je zus denken.. Dat zie je dan wel weer. Misschien is het handig om een verzorger te nemen. Dan krijgt je paard toch de nodige verzorging en aandacht, en kun je zelf ook genieten van je paard!
Hoi, Ik heb zelf ook een paard en afentoe denk ik ook wel eens of het zometeen allemaal wel gaat lukken. Maar ik zie het vanzelf wel. Je kunt je soms ook niet op alles voorbereiden toch? En idd een bijrijdster/verzorgster is ook altijd nog een idee. Succes!
Goed overleggen met je partner....en in mijn geval, ik heb het paard op een pensionstal staan, dus die krijgt zijn natje en droogje wel als ik er eens een dag niet ben.
Hoi, ik heb ook een paard. De situatie bij mij is op het moment dat ik hem al 1,5 jaar niet onder het zadel heb wegens eerst een hernia operatie en toen vrij snel zwanger. Ik heb hem wel verhuist, want het scheelt natuurlijk wel of je paard s'winters de wei op gaat ( dus dagelijkse beweging ) of dat hij 24/7 binnen staat en hij dus helemaal afhankelijk is van jou. Zelf weet ik niet of ik hem nog onder het zadel ga doen, in verband met ook de tijd en dat ik na de bevalling nog een jaar nodig heb om mijn rug nu ens goed te revalideren ( was nog niet het geval toen ik zwanger raakte ). Zijn conditie moet op pijl gebracht worden, en dat doe je ook niet zomaar even. Ik wil zelf geen bijrijder ( niet zo'n goede ervaring mee en mijn paard is er 1 die je met zijde handschoentjes moet behandelen ). Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt wat je met hem doet. Als je paard heel het jaar in de wei staat en je rijd buiten dan is het makkelijker te combineren als dat je paard vol in training staat denk ik, want dan ben je toch wel 7 dagen in de week bezig en met buitenrijden en weidegang ben je misschien 3 dagen kwijt ( en dan bedoel ik rijden, want voor een knuffel of een poetsbeurt kan je je kleintje natuurlijk meenemen ). Ik zou dus gewoon kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t weidegang, rijden en eventueel een ( betalende) bijrijder. Succes ermee. Groetjes MB2005.
Oh ja, wij hebben hem in vopension staan, dus ik ben ook geen tijd kwijt aan het mesten en voeren, dat scheelt ook natuurlijk Groetjes MB2005.
Ik denk idd dat het wel goed komt! Ik heb zelf een verzorgpaard, ben dus eigenlijk de bijrijder van de eigenaresse want zij heeft ook een gezin en baan... Het gaat prima zo en ik denk dat het voor jou ook een goede oplossing zal zijn als je eens rond ging kijken naar een meisje die je (in de toekomst) zou kunnen helpen op de dagen dat je zelf niet kan. Weet zeker dat ze in de rij zullen staan om je te helpen!
Tja minder tijd zal je zo wie zo hebben, maar om daar nou je favo dier voor te verkopen, zou ik niet doen. Als je baby straks iets ouder is, en je gewend bent aan het ritme enz, heb je vast ook wel weer een keer tijd, om paard te rijden. Wij hebben ook een hond, maar die hebben we ook niet verkocht hoor, die 2 zijn maatjes, ik ga ook regelmatig alleen met hem wandelen, om hem prive aandacht te geven. Hij loopt heel vaak naast de kinderwagen, maar goed met een paard gaat dat een beetje moeilijk. Tip; ken je iemand die je paard evt wil verzorgen en er op rijden, zo heeft hij toch beweging, en kun jij dit doen, wanneer het jou uitkomt. Succes ermee. groetjes Mensi.
ik denk dat ik straks het ook zou moeten combineren en als ik een lekkere buitenrit wil doen dan zou manlief even op moeten letten. Maar ik denk dat je er met een goed overleg wel uitkomt.