Onze zoon kijkt heel soms naar het zandkasteel of Sesamstraat. Is er nou iets wat we kunnen kijken via you tube bv wat leerzaam is?
teletubbies en bumba zijn hier wel favoriet . Verder heb je filmpjes van de cd/dvd In de maneschijn ook online staan. Dat zijn kinderliedjes in een leuk jasje en op de filmpjes zie je hoe de kinderen op een kinderdagverblijf ze zingen met de juf en meedoen. Voor kinderen is het ook leuk om naar kinderen te kijken.
Ik vind eigenlijk veel programmas van nick jr wel educatief. Stiekem zit daar veel tellen,kleurherkenning etc in. Bv. Dora, umi zoomi Diego, wonder team,
umi zoomi ja vind ik zelf ook erg leuk. Haha.. En Dora en Diego natuurlijk. Alle drie doen ze hetzelfde en het is echt leerzaam. Ik kijk vaak actief mee en roep dan ook keurig mee, volgens opdracht Het voordeel is dat dochterlief inmiddels ook al tot tien kan tellen in het Engels. Dat is wel grappig.
Dora en Mickey mouse playhouse zijn hier ook populair. Veel van de programma's hebben wel een educatief element. Dit wordt aanzienlijk versterkt als je meekijkt met je kind en vooral ook meepraat.
Hier ook Dora en Umizoomi als favoriet! Ze neemt veel over van Dora en doet echt mee voor de tv... Verder vindt ze Bumba ook nog steeds leuk en het Zandkasteel. Ook Dirk Scheele is favoriet...
Koekeloere is lang favouriet geweest bij mijn zoon. Leerzaam en leuk. Nu kijkt mijn zoon veel naar het klokhuis 's avonds dit vind hij echt leuk! is voor oudere kinderen weet ik, maar koekeloere e.d. vind hij te kinderachtig nu
Umizoomi is ook hier geliefd! Ik weet nog niet wat ik ervan vindt, maar mijn zoon is fan. Kleine Einsteins vindt hij ook heeeeel leuk, net als Mickey Mouse Clubhuis (die laatste kan ik beter hebben dan de eerste). Op Nl 3 vindt mijn zoon ook veel leuk: Koekeloere, HoelaHoep, Koek en Ei (wat een hoop oe's....!) Ik geloof dat ik nu gelijk ook alle programma's heb genoemd die hij wel eens ziet, haha! Oh, en Bassie en Adriaan (dvd) natuurlijk, maar als ik iets zou mogen boycotten..................
Hoelahoep vind ik ook wel leuk voor peuters/kleuters, maar is er momenteel niet op geloof ik. Anders is het op Ned3 door de weeks
Oh, ja, wij hebben digitale tv en daar zit Zappelin24 (ofzoiets) bij, dus daar kun je het dagelijks zien, geloof ik
Hier vooral Nick jr. en dan de favorieten zijn: Bubble guppies, Umizoomi, Thomas de Trein, Blues Clues en Dora. Daarnaast Zapp24 en dan Hoelahoep, Zandkasteel, Koekeloere.
Dora is erg leerzaam, om te leren tellen, letters lezen en Engels leren natuurlijk. Mijn zoon roept weleens "help" tijdens het kietelen en laatst riep hij ineens "Please rescue me!" Oma is geen oma meer maar een grandmother, en een vlinder is een butterfly. Erg leerzaam dus.
Even een tip, als je filmpjes van Dora via youtube gaat kijken , zou ik ze zelf eerst eens kijken. Wij hadden laatst een Dora filmpje opgezet en die was zodanig bewerkt dat er zoveel scheldwoorden en dergelijke doorheen gezet waren..... Was heel sneu , en wij schrokken ons rot....
Zo had ik laatst een playlist gevonden met kinderliedjes, met filmpjes erbij. Kwamen we bij "alle eendjes zwemmen in het water".. Alle eendjes werden doodgeschoten, er bleef een plas bloed in het water achter Vreselijk... Bert en ernie, woezel en pip zijn hier favoriet