Wat educatief verantwoord om te kijken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Onze zoon kijkt heel soms naar het zandkasteel of Sesamstraat. Is er nou iets wat we kunnen kijken via you tube bv wat leerzaam is?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #2 Athina, 5 dec 2012
    Laatst bewerkt: 5 dec 2012
    teletubbies en bumba zijn hier wel favoriet ;) . Verder heb je filmpjes van de cd/dvd In de maneschijn ook online staan. Dat zijn kinderliedjes in een leuk jasje en op de filmpjes zie je hoe de kinderen op een kinderdagverblijf ze zingen met de juf en meedoen.
    Voor kinderen is het ook leuk om naar kinderen te kijken.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier is thomas de trein, Dora en bubbelguppys een hit

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    De programma s die s ochtends en tussen de middag op zapp zijn. Nijntje, woezel en pip, bumba enz.

5. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hier kijken we sesamstraat, zandkasteel en pieter post/postman pat/

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik vind eigenlijk veel programmas van nick jr wel educatief. Stiekem zit daar veel tellen,kleurherkenning etc in. Bv. Dora, umi zoomi Diego, wonder team,

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    umi zoomi ja :D vind ik zelf ook erg leuk. Haha.. En Dora en Diego natuurlijk. Alle drie doen ze hetzelfde en het is echt leerzaam. Ik kijk vaak actief mee en roep dan ook keurig mee, volgens opdracht ;) Het voordeel is dat dochterlief inmiddels ook al tot tien kan tellen in het Engels. Dat is wel grappig.

8. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Dora en Mickey mouse playhouse zijn hier ook populair.
    Veel van de programma's hebben wel een educatief element. Dit wordt aanzienlijk versterkt als je meekijkt met je kind en vooral ook meepraat.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Koekeloere, huisje boompje beestje. De programma's die op woensdagochtend komen.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind Dora echt heel leerzaam. Mijn oudste neemt er veel van over.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook Dora en Umizoomi als favoriet!
    Ze neemt veel over van Dora en doet echt mee voor de tv...
    Verder vindt ze Bumba ook nog steeds leuk en het Zandkasteel.
    Ook Dirk Scheele is favoriet...

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Koekeloere is lang favouriet geweest bij mijn zoon. Leerzaam en leuk. Nu kijkt mijn zoon veel naar het klokhuis 's avonds dit vind hij echt leuk! is voor oudere kinderen weet ik, maar koekeloere e.d. vind hij te kinderachtig nu ;)

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Umizoomi is ook hier geliefd! Ik weet nog niet wat ik ervan vindt, maar mijn zoon is fan.

Kleine Einsteins vindt hij ook heeeeel leuk, net als Mickey Mouse Clubhuis (die laatste kan ik beter hebben dan de eerste).

Op Nl 3 vindt mijn zoon ook veel leuk: Koekeloere, HoelaHoep, Koek en Ei (wat een hoop oe's....!)

Ik geloof dat ik nu gelijk ook alle programma's heb genoemd die hij wel eens ziet, haha!
    Oh, en Bassie en Adriaan (dvd) natuurlijk, maar als ik iets zou mogen boycotten..................

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoelahoep vind ik ook wel leuk voor peuters/kleuters, maar is er momenteel niet op geloof ik.
    Anders is het op Ned3 door de weeks

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, ja, wij hebben digitale tv en daar zit Zappelin24 (ofzoiets) bij, dus daar kun je het dagelijks zien, geloof ik :)

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier vooral Nick jr. en dan de favorieten zijn: Bubble guppies, Umizoomi, Thomas de Trein, Blues Clues en Dora. Daarnaast Zapp24 en dan Hoelahoep, Zandkasteel, Koekeloere.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dora is erg leerzaam, om te leren tellen, letters lezen en Engels leren natuurlijk. Mijn zoon roept weleens "help" tijdens het kietelen en laatst riep hij ineens "Please rescue me!" :) :D
    Oma is geen oma meer maar een grandmother, en een vlinder is een butterfly. Erg leerzaam dus.

18. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Even een tip, als je filmpjes van Dora via youtube gaat kijken , zou ik ze zelf eerst eens kijken. Wij hadden laatst een Dora filmpje opgezet en die was zodanig bewerkt dat er zoveel scheldwoorden en dergelijke doorheen gezet waren..... Was heel sneu , en wij schrokken ons rot....

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja das idd een goede! Goed mee uitkijken. Idd!

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Zo had ik laatst een playlist gevonden met kinderliedjes, met filmpjes erbij. Kwamen we bij "alle eendjes zwemmen in het water".. Alle eendjes werden doodgeschoten, er bleef een plas bloed in het water achter :(
    Vreselijk... :(

Bert en ernie, woezel en pip zijn hier favoriet :)

Deel Deze Pagina