Bedankt voor de goede tip, had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. En het lijkt me inderdaad ook erg vervelend de hele tijd een mobiel tegen je hoofd aan
wij hebben nog geen bed & ook geen box, maar ik zou zelf geen mobile aan het bedje hangen. ik heb een klein muziekdoosje met een projector.
Wij hebben er een in de box en eentje boven het bedje. Voordat ze gaat slapen doen draaien we de mobile op, als vast slaapritueel. Ze luistert naar het muziekje en wordt daar rustig van. Dus dat een mobile boven het bedje alleen maar afleidt, hoeft niet voor ieder kind te gelden.
Wij hebben een supermobile boven de box hangen. Deze heeft een vriend van ons voor Louke gemaakt. Hij is van hout! Heel simpel. Geen muziek of rare dingen en Lou vindt 'm geweldig! Van speelgoed met lampen en muziek wordt ze enorm onrustig, ik denk dat dat te veel indrukken zijn. Bij ons werkt het allerbest een klassiek muziekje uit de radio en een tikje tegen de houten mobiel, dan heb ik geen kind aan die baby van ons Haar slaapkamertje hebben we heel rustig, geen mobiel boven het bed en geen speelgoed met geluiden en lichten. Uiteraard is dit voor ieder kindje anders en hebben wij het geluk dat onze dochter netjes slaapt in haar bed. Als ze wakker is dan gaat ze gewoon naar buiten kijken, wolkjes tellen ofzo... Ik denk wel dat het bij iedere baby anders is. Een kwestie van uitproberen. Of je nu wel of geen mobiel boven het bedje hangt, je kan het niet fout doen in mijn optiek. Het ligt aan je kindje