Boxkleed en sloop voedingskussen uitwassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anique, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Wij hebben gisteren een boxkleed en een voedingskussen gekocht, zal ik het boxkleed en de sloop van het voedingskussen uitwassen? Of is dat niet nodig?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb het wel gedaan, vond ik wel zo fris. Je weet nooit wie er met zijn (vieze) handen aan heeft gezeten, bovendien schijnen er bepaalde chemicalien in te zitten waardoor je het beter eerst even kunt wassen, net als met kleertjes.

3. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik zou het ook even doen...lekker fris.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ga het boxkleed niet uitwassen gelijk al. Ik hang het even buiten strakjes als het lekker weer is om te luchten etc, maar verder vind ik het zonde. Het is superdik, dus ik durf dat nog niet gelijk aan ;) .

De sloop van het voedingskussen zou ik wel uitwassen, maar dat is ook wat simpeler ;)

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Houdt er rekening mee, dat als je een gekleurd boxkleed hebt en het niet van te voren wast, dat hij dan af kan gaan geven als hij vochtig wordt..Bijvoorbeeld, je hebt je beebje in de box liggen en die spuugt en heeft een prachtig wit of cremekleurig pakje aan, dan krijg je vlekken in de kleding door het boxkleed..

Ik heb ook een superdik boxkleed. Wassen is geen probleem. Ik was het op een kort programma op 30 graden. Als de machine klaar is, dan haal ik kleed eruit en schud het weer in vorm door de hoeken vast te houden en rustig naar beneden uit te slaan. Eenmaal in vorm, hang ik hem over het traphekje te drogen. Als de bovenkant droog is, draai ik hem om zodat de andere kant ook kan drogen. Boxkleed blijft gewoon als nieuw...

6. Anique

Anique Niet meer actief

Ok! bedankt voor de tip over dat afgeven, ons boxkleed is idd een fel kleurtje dus denk dat ik hem dan toch maar even een keertje uitwas voordat ons beebje straks onder de vlekken zit ;)

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Die dikke boxkleedjes kan je makkelijk in bad met wat waspoeder "uitspoelen"
    Zo hoef je geen schrik te hebben dat je ze gaat vernielen in de wasmachine! Ik heb er ook een héél mooi van Winnie the Pooh en mijn mams gaf me die tip ;)

Gewoon even in bad of douche leggen... Daarna wat "uitspoelen" met de sproeier en plat laten drogen op een wasrekje :)

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had beide van badstof, en als je dat niet eerst uit wast gaat het verschrikkelijk halen... ik had trouwens bij de hema 2 dezelfde kleden gekocht, een kant turkoois, een kant limegroen, en als er dan een vies was door spugen oid kon zo de andere erin :-D

9. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

volgens mij is het wel de bedoeling dat je bijna alle box kleden moet kunnen wassen, anders zou het wel eens kunnen stinken (spugen, natte luiers)

en het is net wat wishfuldreaming schreef, leg ze maar lekker in het bad met een beetje sop goed uitspoelen & klaar voor gebruik.

en dan komt er nog bij dat haast alle textiel met stijfsel word bewerkt, en dat geeft veel allergische reacties met zich mee.

10. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb ook een enorm dik boxkleed, en ik was het gewoon op 30°C in de wasmachine, gaat prima hoor!

11. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik was nog steeds alles wat nieuw eerst een keertje uit. ze stoppen zo snel alles in hun mondje.

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij wassen ze ook ookal zijn ze nieuw dan wassen we ze alsnog

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Het grote nadeel aan het soppen in bad, vind ik dat die dikke kleden zich helemaal volzuigen met water. Van flink uitwringen worden ze zeker niet mooier, dus ze blijven zeiknat. Dan liggen ze ten eerste als een gek te druppen op het rek en je hebt het risico dat het niet snel genoeg droogt, je boxkleed zo'n nare zurige lucht krijgt..Dus vandaar doe ik hem gewoon in de machine en hij blijft echt perfect hoor..

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb ze ook beiden gewassen, wel zo fris.

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als je bang bent dat het gaat afgeven in de wasmachine kan je hem eerst spoelen met azijn (meeste wasmachines hebben wel een spoelfunktie). of gewoon niet teveel waspoeder gebruiken :)

Deel Deze Pagina