Suikerbonen, kaartjes....

Discussion in 'De babyuitzet' started by Roos28, Jun 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos28

Roos28 Actief lid

Mar 1, 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik ben nu 20weken zwanger, ik ben van plan zelf mijn suiker te knutselen, ik vroeg mij af wanneer begonnen jullie aan alle praktische dingen,... Kamer, kleertjes, kijken voor geboortekaartje....

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

Aug 26, 2014
    2,220
    517
    113
    Denk dat ik daar rond de periode van 22 weken ofzo aan begonnen ben:) Nuja dat is elk voor zich, waar je je best bij voelt natuurlijk;)

Veel succes!

3. Roos28

Roos28 Actief lid

Mar 1, 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ik had al gedacht van in juli eens te gaan kijken naar doosjes of glazen potjes en versieringen voor het suiker, en alles in augustus te knutselen dat ik in september of begin oktober enkel nog de bonen moet indoen....

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan de arts je suiker dan niet checken?

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    1e keer naar babypark rond 13 weken. Toen al georiënteerd op alles. Kamertje en kinderwagen toen al wel uitgezocht en na de 20 weken echo besteld. Kamertje stond met een week of 28-30. Kleertjes steeds wat gekocht en vanaf week 36 gewassen net als alle andere baby spullen. Kaartje denk rond 25 weken uitgezocht en vanaf 35 weken helemaal klaargezet zodat alleen datum, lengte en gewicht nog ingevuld hoefde te worden. Etiketten met adressen ergens in mijn verlof (38 weken?) geprint zodat die alleen op de enveloppen geplakt hoefde te worden.

6. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Hihih, ze bedoelt geboortesuiker. Dat geef je weg aan je kraamvisite. :)

7. Roos28

Roos28 Actief lid

Mar 1, 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hihi bedankt! Kzal,maar op tijd aan alles beginnen want het wordt een geplande keizersnee en ze zou dit het liefst doen op 38weken dus normaal gezien zal ze er zijn op 22oktober😀

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Suikerbonen is iets typisch Belgisch!

Ik ben begonnen met alles na de 20 wkn echo.
    Veel succes!

9. Sillemie

Sillemie Bekend lid

Dec 11, 2014
    877
    1,051
    93
    Female
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik heb eergisteren (bijna 32 weken) pas alles besteld voor de suikerbonen. Op de knuffeltjes voor de kids na. Die zijn namelijk gemaakt door de moeder van een vriendin van mij. En handwerk duurt nu eenmaal langer. Ik ben nu ook sinds een week thuis, mag niet meer werken door omstandigheden. Dus nu kan ik op mijn gemakje beginnen knutselen als de suikerbonen binnen komen.
    En suikerbonen is inderdaad heel Belgisch (ik ben zelf ook Belgisch), maar in Brabant wordt het ook vaak gedaan.

Het kamertje was bij mij wel veel eerder klaar. Maar dat kwam vooral omdat wij al heel vroeg heel veel kadootjes kregen en onvoldoende kastruimte hadden. Dus toen zijn we op zoek gegaan naar meubeltjes, die stonden net iets aan de 20 weken echo.

10. Roos28

Roos28 Actief lid

Mar 1, 2015
    200
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi sillemie, ja ik ben al thuis van dag 1 van de zwangerschap dusja... De verveling slaat soms wel toe, ik kijk uit naar de zomervakantie kan ik lekker veel doen met mijn dochtertje van 3,5jaar, tot 32 weken wachten ik denk dat ik dan zot ben dat ik in 6weken niet alles klaar krijg hihi... Jij telt waarschijnlijk al goed af.

Share This Page