Je kunt t ook anders bekijken. Een compliment over afvallen geef ik niet omdat ik iemand anders meer waard vind. Als iemand met overgewicht afvalt en daar hard voor werkt dan kan ik iemand een compliment geven omdat diegene dat zo graag wilde en het goed lukt. Iemand die altijd al slank is geweest geef ik dan net zo goed geen compliment daarover. Dan heeft toch niets te maken met iemand niets waard vinden? Dat is dan meer je eigen interpretatie. Ik kan iemand met veel overgewicht geen compliment geven over afvallen als dat niet aan de orde is. Maar wel over haar leuke kleding of nieuw kapsel, ik noem maar wat. Maar dat zal ik ook niet doen bij iemand die altijd al slank is, daar geef ik dan ook een commentaar over leuke kleding of leuk haar, of iets dergelijks.
Het gaat dus niet om mensen zoals jij nu aangeeft die sowieso een compliment geven. Het gaat meer om de mensen die je pas zien staan als je afgevallen bent.
Dat herken ik wel. Ik ben ook gewoon goed op gewicht. 58 kg bij 168 cm. Maar voor mijn zwangerschap was ik nooit zwaarder dan 53 kilo en mijn heupen waren een stuk smaller. Die zijn breder geworden na 2 zwangerschappen en wat ik ook doe ze worden niet meer zo als 12 jaar geleden. Dat weet ik, maar toch, ik baal er soms best wel van.