Hoi hoi allemaal, Iemand ervaring met het plaatsen en de kosten van kunststof deuren. Ons idee is om de voor- en achterdeur te vervangen. Dat betekent dat de hele kozijnen eruit moeten. Bij de voordeur moet de deur vervangen worden en daarnaast willen we graag vier raampjes boven elkaar (of eventueel één groot raam zonder tussenbalkjes). Nu is dat nog dichtgemaakt met een dichte plaat, maar met zo'n raam krijgen we wat meer licht in de gang wat ons erg leuk lijkt. Bij de achterdeur geldt hetzelfde eigenlijk, omdat er naast de deur ook nog een raam moet komen. Dit zou dan alleen de bovenste helft beslaan. Onder moet het dan dicht worden (dus een afdekplaatje in het kozijn ofzo). Heeft iemand ervaring met zo'n klus? Duurt het lang voordat je zoiets geplaatst kan krijgen? En zijn ze dan 1 dag bezig, of 2? Is het duur (ik heb begrepen dat kunststof deuren nogal aan de prijs zijn)? En is het mogelijk een kattenluik te (laten) maken in de kunststof deur? Hieronder een idee van wat we zouden willen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Geen ervaring met kunststof maar het nadeel is vaak dat muren niet precies recht zijn en het een behoorlijk karwei is om het netjes erin te krijgen. (wij klussen zelf ook veel ook grote projecten) Maar meestal valt het vies tegen maar als je behoorlijk wat klus ervaring hebt moet het lukken. En misschien ken je iemand in de omgeving die bouwvakker is en kan helpen? Ziet er wel leuk uit!
Ik ga er inderdaad vanuit dat het huis hier schots en scheef is (is nog bij alle bouwklussen zo gebleken), maar daarom wil ik het ook laten doen (ook voor de garantie). We hebben vorige keer de kunststof kozijnen ook door een firma hier in de buurt laten doen en daar waren we heel tevreden over. Dus ik denk dat ik die nu ook wel weer ga vragen . Balen alleen... want als ik iets in mijn kop heb.... Blijkt dat ze tot en met 23 augustus vanwege vakantie dicht zijn . Dus ik kan nog geen offerte laten maken, terwijl nu mijn handjes jeuken...
Of je echt iets aan mijn ervaring hebt weet ik niet kan namelijk geen bedragen oid noemen. Maar mijn moeder heeft dit een tijdje terug laten doen, althans echt "achterdeurplan" wat jullie hebben. En ik kan wel zeggen dat het er echt 10x beter uit ziet, het heel kundig gedaan is en volgens mijn moeder het geld dubbel en dwars waard. De aannemers dachten het in een ochtend te kunnen doen maar uiteindelijk (door een scheef huis ) zijn toch ruim 6 uur bezig geweest maar omdat dit hun eigen inschatfout was. En dat kriebelende handjes herken ik, als ik iets wil moet het eigenlijk gisteren al gebeurt zijn anders vind ik het niet leuk
wij hebben ook kunststof deuren en ook zo ongeveer hoe jullie het willen (denk ik)... weet alleen niet wat het kost want wij hebben een nieuwbouwhuis en daar werd het al gedaan. Ze komen bij kumij vandaan Startpagina Kumij: flexibel in kunststof foto's staan wel in mijn fotoalbum. Wij hebben bij de achterdeur/tuindeuren wel 2 openslaande deuren, maar die zijn er als het goed is ook te verkrijgen met alleen 1 deur en ernaast glas. Ze bevallen ons erg goed, weinig onderhoud. En erg veel lichtinval (niet te zien, want het is hier nu bewolkt.... en ik ben een slechte fotograaf)
Thanks meiden! @all, zijn er ook mensen die weten hoe duur het ongeveer is? Ik ben heeeeel nieuwsgierig naar de cijfertjes ? Groetjes, Josien
Verhip, tik ik net een heel stuk, sluit ik per ongeluk internet af... :x Nog maar een keer dan. Wij hebben sinds ongeveer anderhalf jaar kunststof deuren en zijn er supertevreden mee. Groot voordeel is ook dat je er (op schoonhouden na natuurlijk) verder geen onderhoud meer aan hebt. Het duurt wel even voor zoiets geplaatst is: offerte maken, offerte nakijken, evt. verbeteringen, nieuwe offerte etc., tot dat klaar is ben je zo een aantal weken verder. Als de opdracht dan gegeven is moet alles besteld en op maat gemaakt worden, dat duurt als ik het goed heb onthouden ergens tussen de 2 en 3 maanden. Wij zijn in mei begonnen met rondkijken en in januari zijn ze begonnen. Wat de deuren apart precies hebben gekost weet ik zo niet, wij hebben ook meteen alle kozijnen laten vervangen namelijk. Maar je moet wel rekenen op een bedrag met 3 nullen. Bij ons is het gedaan door Bohaco - ramen deuren serres Zijn we zeer tevreden over. Ze werken keurig netjes (weinig rommel in huis ondanks dat in elke kamer gehakt en gebroken moest worden), denken mee, zijn goed bereikbaar en bij een kleinigheid (scharnier van de voordeur moest iets bijgesteld, maanden na plaatsing) staan ze snel op de stoep.
die cijfertjes verschillen nogal wij zijn bezig met kunstof kozijnen en 2 deuren maar hebben nogal wat uiteenlopende prijsoffertes gehad Maar voordeuren zijn niet goedkopo. Kozijnenverkoop.nl hier staan ook voordeuren bij... maar ik geloof dat wij een 2500 euro kwijt zijn vooor een voordeur en we hbben rechts ook een stuk en ook een bovenlicht. Overigens verschillen de prijzen niet zoveel of je meer of minde rglas neemt. Wel een tip met dat méér glas; is ook inbraak gevoeliger want als er veel post ligt weten mensen dat je niet thuis bent omdat ze dat zijn liggen.
Thanks! Als je de brievenbus in de voordeur maakt en melkwit glas gebruikt in de ramen ernaast, zal het wel wat minder zijn, niet? Dat was voor mij een beetje de bedoeling. De prijzen op internet lopen erg uiteen als je zo leest. Er zit niks anders op dan te wachten tot de bedrijven hier in de buurt weer zo'n beetje opengaan (na de bouwvak) zodat we wat echte offertes kunnen opvragen. Meer informatie is natuurlijk altijd nog welkom! Thanks! Josien