Nouja goed, ik denk dat als er dingen afgekraakt worden het altijd een beetje gemeen wordt, dat valt niet echt te vermijden... Lijkt mij (en ik bedoel dit niet verkeerd of zo hoor) dat als je dat niet leuk vindt je dit soort dingen maar beter niet kan lezen... Bedoel ik lees hier ook dingen die ik wel draag en waarvan ik ook weet dat er veel mensen zijn die het niks vinden, maar daar heb ik dan gewoon lak aan. Het is niet alsof het zien van iemand met 'foute' kleding daadwerkelijk een ingrijpende gebeurtenis is op iemand z'n dag of zo, dus ze komen er wel overheen als ze mij in m'n legging (of wat dan ook) zien haha
Ja, jij bent natuurlijk het schoolvoorbeeld van genuanceerd, netjes en beleefd je mening formuleren... Het gaat om kleding, wind je niet zo op.
Oke, ik stijg langzaamaan tot een kookpunt hier. Het ging in eerste instantie om modeflaters. Dingen die écht niet kunnen of die sommige vrouwen niet mooi vinden staan. Nu lees ik alleen maar dingen over dikke vrouwen. En als je dik bent, volgens sommigen, kan je maar beter binnen blijven, want over elk stuk kleding valt wel wat aan te merken. En als er al iets wordt goedgekeurd is het vaak maat tent. Leggings zijn een no-go, want dat staat niet vrouwelijk. ( Blubberbenen of benen voor spataderen/striae whater is dan wel vrouwelijk en sexy?!) Rokjes moeten over de knie, niemand wil worstenpootjes zien. Kleding moet wijd zitten, vetrollen zijn lelijk. Mouwloze shirts, please, dan zie je die kipfilets. Liever strakke armen, anders een shirt met mouwen in hartje zomer. Ik word er leip van Ik ben zelf niet erg dik. Er kan best wel wat van af. Ik heb dikke benen, met striae en spataderen (leuke herinnering aan de zwangerschap) en mijn borsten zijn altijd mega geweest. Mijn buik flubbert als nooit tevoren maar met een maatje 42 ben ik toch gemiddeld in Nederland. Vanochtend stond ik voor de kledingkast. ik had dit topic doorgelezen en ik twijfelde over mijn spijkerrokje en legging. Dan maar een jurk, maar die was toch net te kort. Dan maar een spijkerbroek, met vetrolletjes van mijn flubberbuik met een shirt die netjes over mijn niet zo bescheiden kont valt. En nu denk ik, *piep* iedereen die daar aanstoot aan heeft. Liever mijzelf kleden zoals ik dat fijn vind, met mijn zwarte legging en rokje, dan een slanke fashion dramaqueen met zo'n rot karakter heb zoals sommige hier. Mijn zelfvertrouwen is zojuist sky high gestegen. Thanks ladies, i'm outta here.
Zelfvertrouwen heeft geen moer te maken met wat een ander van jouw kledingkeuze of flubberbuik vindt. Het gaat om een legging, maak er geen persoonlijk drama van!
Nou inderdaad, ik zag mezelf al bijna met een trillende lip voor m'n kledingkast staan morgen maar toch maar besloten dat het mijn smaak is en ik me er gelukkig en blij in voel Weet je wat ik een flater vind.. Een vriendin van me die veel afgevallen is en er nu gewoon top uitziet. Ze had een jumpsuit aan waar ik wel jaloers van werd Zegt ze "ja hij kostte maar E30,- goedkoop pruldingetje, niet verder vertellen hoor"... Nou dat vond ik haar pas lelijk staan Maar wat ik persoonlijk echt niet mooi vind, is je gewone straight broek in je laarzen dragen (zoals een skinny). Draag em dan gewoon lekker over je laarzen.
Er is altijd wel iemand die wat jij draagt niks vindt, of ze dat nou hebben gezegd in dit topic of ze het gewoon denken terwijl ze je zien op straat... Als je je daardoor laat leiden kun je maar beter de hele dag thuisblijven want het is gewoon onmogelijk iedereen tevreden te stellen.
Ik draag vaak modeflaters denk ik Doe mij maar een jeansbroek en een gewoon normaal t-shirt zonder diepe insnijding want ik heb geen borsten en converce of sportschoenen Ik durf me op 1 of andere manier niet vrouwelijk te kleden. Voel me dan ongemakkelijk
Ik vind shorts met panty wel kunnen eigenlijk (en anders kun je ze ook maar zo weinig aan, al ben ik wel een koukleum dus misschien is dat het), maar ik zou geen panty met patroontje doen, vind het wat druk dan of zo? Maargoed, ik draag zelf alleen maar zwarte panty's dus ik ben bevooroordeeld
sorry ik vind dat idd ook beetje goedkoop en ordinair. je kan het in principe best hebben maar vind dit broekje ook te kort persoonlijk
Dat vind ik dus ook. Ik geloof dat topics zoals deze gewoon gemaakt zijn om jezelf ongenuanceerd uit te laten over dingen die je lelijk vind zonder daar iemand persoonlijk op aan te vallen. We hebben het over kledingstukken en over smaak nota bene. Ik zeg niet: die en die deugt niet want ze hebben een witte legging aan. Zo werkt het niet. Niet bij mij in ieder geval. Als dit al IETS heeft gedaan met mijn zelfvertrouwen, dan is het wel dat het mijn zelfvertrouwen heeft vergroot omdat het me meer dan eens duidelijk is geworden dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken. Er is altijd iemand die kotst op je smaak en iemand je smaak deelt. Ik vind het ook flauw om nu mensen af te rekenen op het afkraken van kledingstukken en -stijlen terwijl dit gewoon de strekking van het topic was.
Het maakt mij persoonlijk ook helemaal niet uit of iemand mijn smaak deelt, maar wat mij wel opvalt...terwijl ik helemaal niet tot die groep behoor is wat mango zegt: dikke vrouwen dit...dikke vrouwen dat...alsof die zich van april tot oktober moeten verstoppen binnen want alles wat ze aan trekken misstaat.