Modeflaters? Wat vind je wel of niet kunnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Poehhhhhh! Nou ik ben nu zelf een regelrechte modeflater fftjes (trainingsbroekje en lelijk t-shirt, lekker chill)..

Wat ik een flater vind is; vrouwen die op hakjes lopen in de zomer en er dan niet op kunnen lopen.. Is in de winter ook een flater trouwens :p, het lijkt zo stom dat gewiebel haha..

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Wauw dit is wat we even nodig hadden!!
    DIKKE 10 voor jou,mooi geschreven....

3. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Staat leuk hoor, ik zou het alleen niet combineren met sneakers met studs. Snap niet dat mensen zeggen dat het trashy of goedkoop staat. De panty is mooi (ik heb zelf precies die panty gehad) en het broekje niet te kort. Niks van aantrekken. Gewoon dragen wat jij leuk vindt joh!

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Trainingspakken/joggingbroek vind ik echt niet mooi. Thuis draag ik ze wel, maar buiten niet. Ik voel me dan echt onvrouwlijk, terwijl er ook meiden zijn die een jogging broek goed kan hebben met een leuk basic shirt erop.

Die pyamabroeken, zoals het hier wordt genoemd, ik vind ze fantastisch :)
    Iedereen moet dragen wat ze prettig vinden. Er zijn ook genoeg mensen die een baggyjeans bij vrouwen vreselijk vinden, terwijl ik ze leuk vindt. Daar kan ik echt niet wakker van liggen, zolang ik me maar prettig voel in mijn outfit.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vind dit echt niet kunnen terwijl je naar een fout feest gaat ofzo :p

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik vind een spijkershortje met zwarte panty (dus niet met patroon) en all stars bijvoorbeeld wel leuk en dan een leuk bikerjasje erop ofzo maar zoals jij het draagt vind ik het geen gezicht.

7. petrova

petrova Actief lid

Ja precies. Ik heb een vriendin die wel eens witte leggings draagt (en ik ben dus ook zo iemand die witte leggings niks vindt), het is niet of ik haar sindsdien niet meer mag haha.

Ja, vooral 'een slanke fashion dramaqueen met zo'n rot karakter' genoemd worden, kom op zeg ;) (over afkraken gesproken...)

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Het gedoe om de witte legging snap ik niet zo? Spijkerrokje (of wat voor een rok dan ook) met zwart truitje en zwarte legging is geen probleem maar zodra je de zwarte items voor witte items vervangt is het ineens lelijk? Nou ik vind het mooier uitzien wanneer de witte top dan word gecombineerd met een witte legging dan dat er ineens een zwarte legging onder zit.

Maar wat ik echt modeflaters vind? Even denken wat ik afgelopen weekend tijdens het weekend voorbij heb zijn komen :p

- Véél te strakke/kleine shirts die alles accentueren eventueel ook nog gecombineerd met een BH die aan alle kanten zichtbaar is.

- Te veel blote items combineren. Dus een ieniemienie rokje zonder legging, immens hoge hakken, super straks truitje met diepe decolleté of korsettopje. Dit vind ik alles bij elkaar te ordinair. Persoonlijk combineer ik een dieper decolleté met een langere rok of op zijn minst een legging onder een rokje of een broek. Andersom combineer ik een strakker (kort) rokje met een netter topje en eventueel een casual vestje erover.

- zodra de eerste zonnestralen verschijnen met blote benen en hotpants over straat maar dan wel de Uggs of laarzen eronder en een grote dikke wintersjaal om :( (dan bedoel ik niet deze temperaturen maar als het net 15 graden word ofzo)

- Op een bepaalde manier kleden waarmee je bewust bekijks/aandacht van jongen trekt (en dan ook nog klagen dat mannen vervelende opmerkingen etc maken)

hmm er komt even niet meer in mij op.

Nog even een andere opmerking. Eerder in dit topic zag ik een foto voorbij komen van een meisje die een short had gecombineerd met een opengewerkte legging. Opzicht ziet het er leuk uit alleen weet je met dit soort kleding dat jongens/mannen hier op zullen reageren etc. Als je zoiets aantrekt hou je hier dan rekening mee?

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind de outfit zo erg ordinair. Wel vind ik het een leuk shortje. Maar dan zonder panty en met slippertjes of lage Allstars.

10. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    De short vind ik wel leuk. Maar de panty maakt het allemaal net iets te sexy/ordinair (in mijn ogen!) waardoor het lijk alsof je er juist extra aandacht op wil vestigen. Als je er gewoon blote benen onder hebt met slippers of andere schoenen dan zie ik gewoon een meisje in een zomers outfit voorbij komen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik vind het shortje wel kunnen, maar dan met blote benen en leuke gympies. Ik vind het niet mooi een zomershortje met een pany te combineren.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind de shorts niks; ik zou mij (in jouw geval dan, want ik mocht nog maar willen dat ik jouw figuur had) omkleden en een zwarte nette rok tot net boven of net onder de knie eronder doen met die panty.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind sommige reacties ook wel erg kwetsend.
    Ik heb al eerder gereageerd en ik vind vrnl kleding die niet goed past gewoon niet kunnen.Dus te kleine kleding waarbij alles eruit komt zetten en dat hoeft niet per definitie bij wat forsere vrouwen te zijn.Dit kan ook bij slanke dames het geval zijn.
    Zelf heb ik een maatje 44 en ik draag ook een witte legging met een mooie tuniek (ruim over de heupen) erop en als het even kan ook met birkenstocks eronder en ik loop er dus echt niet bij als één of andere debiel zoals de meeste zwaardere vrouwen hier in dit topic worden afgerekend.
    Mijn benen zitten na 3 zwangerschappen onder de spataderen en daardoor is voor mij de drempel om met blote benen te lopen echt te groot.
    Moet ik me dan gaan opsluiten omdat een witte legging boven maatje 40 echt walgelijk is want zo wordt het hier wel neergezet.Ik vind het ronduit stuitend kan ik wel zeggen.
    Ik zie het juist helemaal anders.Ik doe juist enorm veel moeite om er goed uit te zien en draag zelfs op warme dagen een corrigerend hemd omdat alles dan net iets strakker zit en ik me daardoor beter voel.Als ik dan een witte legging moet dragen dan is dat maar zo en voor iedereen die daar met zoveel walging naar moet kijken moet maar eens bij zichzelf ten raden gaan wat nu werkelijk hun eigen probleem is om een ander zo enorm af te kragen.
    Echt walgelijk hoe sommigen over andere mensen denken.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zit je dan met je witte legging, witte birckenstock met een fel blauw jurkje op je werk....oh en maatje 46....Rijp voor de modepolitie ;)

15. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Je kunt die short hebben hoor, lekker aanhouden, als ik jou figuur had, had ik ook een shorts aan getrokken.
    Alleen die panty met patroon maakt het een heel druk geheel, ik had dan misschien gekozen voor een effen kleur zwart zonder patroon, of gewoon die panty uit joh, het is kei mooi weer :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

ben het niet vaak met je eens..maar dit snap ik heel goed. Zeggen dat iets je smaak niet is is iets heel anders dan iets walgelijk en weet ik het veel noemen. En wat jij zegt van je benen..dat is dus waarom ik zei dat sommigen liever een legging dragen dan blote benen. Vriendin van mij ook

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Idd, dit. Hoewel mijn maatje nog ver boven de jouwe ligt en ik ipv legging zomer en winter panty`s draag onder een rok/jurk. Blote benen in de zomer vind ik vreselijk plakkerig (wil ik écht slippers, dan doe ik een kort broekje aan tegen het wrijven van de bovenbenen).

Waar ik van `walg`: twee weken geleden liep ik te winkelen met dochter en zoon. We liepen in een schoenenzaak en daar was een jonge vrouw aan het schoenen passen: Zeer strakke spijkerbroek, zwart leren jasje etc, zag er op de te strakke broek na, best aardig uit. Totdat ze bukte om een schoen aan te doen... de broek zakte tot meer dan halverwege billen en daarboven een zwarte `reetveter`, smerig gewoon. Je kon bij wijze van spreken haar tampontouwtje zien hangen... M`n kids wisten niet waar ze kijken moesten. Ik vond het voor het vrouwtje zelf gewoon een afgang: zie je er best aardig uit, boor je het op deze manier de grond in!

En inderdaad het overdreven bloot, wat je overal ziet: bij de eerste zonnestralen al op spaghettitopjes rondlopen, met blote buik als het effe kan en een hotpantsje eronder. Wat moet je dan dragen als het echt heet wordt? (Hoewel ik zelf altijd een correctiehemdje draag en een shirt met korte mouw, je zal mij niet zien met een hemdje, alleen al om m`n flubberarmen;))

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    die site met die lijst. haha heb me rot gelachen. geweldig!!! herken er heel veel in (vroegah vaak in usa geweest en idd, die Amerikanen snappen van die dingen helemaal niks, vooral stampotten)

heb nog niet t hele lijstje kunnen lezen op die site, ff zoonlief van school halen, brood erin proppen, terug naar school en dan lees ik weer ff verder :D

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Wat een harde onnodige reacties hier zeg!

Ik vind het concept "mode" niet kunnen... Dus in mijn ogen bestaan modeflaters niet. Iedereen wordt bloot geboren, is een eigen persoon van vlees en bloed met een hart en gevoel. Of je nu dik of dun bent, ik mag toch hopen dan mensen de deur uitstappen in kleding die ze lekker vinden zitten...

Ik ga me echt niet druk maken om wat anderen van me vinden, en loop dus met mn "2-voor-40-euro" spijkerbroek in mn legerkistjes, omdat ik geen zin heb om ze te strikken en ook geen zin heb om mn broek er dan overheen te wurmen. T-shirt erop en gaan met die banaan. Zal dr wel niet uitzien voor sommigen, boeie! En ik draag ook sokken in mijn sandalen, snap werkelijk niet dat er mensen zijn die zich daar aan kunnen storen. En leggings? Werkelijk? Een modeflater?? Las hiervoor al een reactie waarin iemand aangaf juist zo veel moeite te doen om er goed en netjes uit te zien, inderdaad met een legging. Zijn toch fijne dingen? Plakken je bovenbenen niet zo aan elkaar in de zomer, en het zit toch fijner dan een panty! En ik verf mn haar ook niet, wordt al behoorlijk grijs bovenop, terwijl dat heel normaal is maar dat weten mensen tegenwoordig niet eens meer! ;)

Kan me voorstellen als je er gevoelig voor bent, je best onzeker kan voelen, en het ook niet altijd makkelijk is om wat te kopen waar je je goed bij / in voelt. Maar kop op zeg, je hebt nu eenmaal het lijf wat je hebt. Als je dat lijf vervolgens in een outfit stopt wat hier betempeld wordt als modeflater kan dat echt kwetsend zijn hoor. Dit gaat niet puur om de kledingsukken, met dit topic worden van heel wat mensen de persoonlijke smaak snoeihard afgekraakt. Snap best dat dat niet de bedoeling geweest was, maar was wel een beetje te voorspellen toch? "Modeflater" is best een hard woord vind ik, en zegt eigenlijk dat je dan voor l*l loopt of net zo goed een clownspak aan had kunnen doen, want je ziet er toch al niet uit...

Denk dat ik in de ogen van zeer veel mensen een wandelde modeflater ben, dag in dag uit... Veel plezier om mij, beste mode-betweters, hoop dat jullie dag in dag uit onzettend veel schik hebben om alle normale mensen om jullie heen, lachen is gezond... Dat je er mensen mee kwets en onzeker maakt, ach ja, dat is toch maar bijzaak? Die mensen moeten zich niet aanstellen!

20. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Als jij geen dramaturgen bent met een rot karakter hoef je je niet aangesproken te voelen hoor ;)

Ik had het over dames hier die dikke vrouwen afzeiken om hun dikke benen, flibberarmen/ kipfilets en vetrollen.
    Een corrigeren topje dragen de meeste al, maar dikke dames willen ook wel eens een rokje aan en een tanktop. Er werden opmerkingen gemaakt dat dikke dames dat niet konden hebben. Daar viel ik over.

Btw: waarom mag er wel wat gezegd worden over dikke vrouwen maar als het woord slank valt is er een probleem. :(
    Daar ging het dus niet om..

Deel Deze Pagina