Weet iemand of er een soort cursus bestaat om jezelf te ontplooien? Ik zit momenteel behoorlijk vast in mijn leven. En ik merk dat mijn opvoeding tot nu toe behoorlijk veel invloed heeft op mijn leven. Ik heb natuurlijk ook jong(22jaar) een kleine gehad. Heb snel volwassen moeten worden en heb voor vele belangrijke beslissingen gestaan. Tevens 3 jaar in een behoorlijk heftige relatie gezeten. Inmiddels ben ik weg van mijn vriend. En probeer ik echt mijn leven weer op orde te krijgen. eindeloos praten met psychologen etc. hebben voor mij tot nu toe nog geen veranderingen gebracht. Ik zou echt heel graag wat aan mijn persoonlijkheid veranderen en wat meer levenslessen leren. Ik ben behoorlijk impulsief, naief en erg jong in mijn doen en laten. dit heeft inmiddels behoorlijke impact op mijn werk. Hierdoor word ik vaak niet serieus genomen. Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen? Vooral nu mijn wereld in duigen stort wil ik een handvat mijn leven te verbeteren. Het zal niet makkelijk worden, maar ik moet nu echt eens gaan leven in plaats van op de vlucht zijn.
Ik voer momenteel zelf gesprekken met een coach, 1x in de twee weken. Vandaag is de tweede keer, maar aan het eerste gesprek heb ik al zoveel gehad. Ik had er weinig verwachtingen van, maar het viel me zo mee. Ik kan het gratis doen via mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering en voor zover ik weet zijn er coaches beschikbaar op een heleboel gebieden. Van opvoedingsondersteuning, tot werk, tot assertiviteit, relatieproblemen etc. Normaal is het helaas wel een prijzige bezigheid, dus ik ben blij dat ik het gratis kan doen.
Ik dacht ook meteen aan een coach. Zorg dan wel dat je een goede coach hebt die is aangesloten bij een beroepsvereniging, want de titel coach is niet beschermd, waardoor iedereen zich coach kan noemen.
Weet iemand waar ook een dergelijke coach kan vinden? Ik ben vwb werk niet werkloos. Dit gebeurd pas in maart 2016.
Een coach inderdaad. Mijn man heeft daar gesprekken mee gehad toen hij overspannen werd. Werkte veel beter dan een psycholoog. Want hij wist al lang waar het diepste probleem lag, hij wilde gewoon handvatten hoe hij ermee om moest gaan. En dat werkte als een trein, ik heb een andere man gekregen, in positieve zin aanvulling, hij heeft geinformeerd bij een praktijk waar ze én psychologen én coaches hebben. De praktijk kende ik dan weer via een vriendin. Maar die praktijken zijn vast overal wel te vinden.
Wat voor werk doe je? Misschien kan je een coach via je werk regelen. Onder het mom goed werkgeverschap.
Ik heb er even op gegoogled en waar ik dit kan doen. Maar het is me nu niet echt heel duidelijk wat het precies is. Tevens kan ik als respresant aanschuiven of dat mijn probleem wordt besproken.
Ik word gedatcheerd via een bureau bij een farmaceutisch bedrijf. Alleen heb ik van de week al te horen gekregen dat ik moet gaan zoeken naar een nieuwe baan of anders stopt het per 1 maart. Dus daar liggen geen kansen
Zelf heb ik heel veel gehad aan emotioneel lichaamswerk Venwoude ik ben niet direct op Veneoude begonnen, maar heb eerst een losse training gedaan. Daarna een weekend gedaan. Intensief, maar het beste dat ik mezekf kon geven. Ik wens je veel mooie inzichten. Ik vind dat je al heel bewust kunt kijken naar jezelf. Wees lief voor jezelf..