maken jullie kindjes ook van die rare geluiden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessicad, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge is nu ruim 6,5 maand en brabbelt wat af. Maar sinds een week of zo maakt ze ook van die rare geluiden alsof ze haar adem inhoud of zo. Dat je niet ademt, maar wel geluid eruit krijgt. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
    Mijn schoonmoeder schrok ervan, maar volgens mij doet ze het omdat ze het leuk vind. Al klinkt het wel een beetje piepend dan, maar ze lijkt het bewust te doen. Al was het met haar verstopping soms wel zo dat ze tijdens het persen haast vergat adem te halen.
    Ze heeft wel een snot neusje en hoest af en toe wat slijm op, maar ik heb niet het idee dat ze benauwd is of zo. Ik vond het zelf ook niet gek of zo, maar door mijn schoonmoeder ben ik nu wel benieuwd of andere kinderen het ook doen.

2. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik denk dat ik weet wat je bedoelt mijn neefje heeft dat ook gedaan! Die vond het erg grappig!
    Maar het ziet er heel vreemd uit! In zijn geval was het gewoon weer een nieuw geluidje wat ie ontdekt had... Nu doet ie joe cocker na...

3. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Sinds Aerin heeft ontdekt dat gillen heel erg leuk is (vindt hij, wij denken:"wat moeten de buren wel niet denken van ons ;)") komen er meer gekke geluidjes uit hem. Zo "weet" hij dat hij bij zijn nachtvoeding (rond 5-6 uur 's ochtends) zachtjes moet doen omdat papa slaapt. Hij gaat dan heeel zachtjes liggen gillen waarbij hij meer piepgeluidjes achteruit zijn keeltje perst. Het klinkt erg leuk.

4. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Dat gillen doet Inge idd ook graag, al gilt ze de laatste tijd wat minder. Het klinkt eigenlijk wel een beetje alsof ze het ebnauwd heeft, maar dan lijkt ze het niet benauwd te hebben. Klinkt vaag, maar het klinkt dus wel een beetje piepend zoals iemand met astma kan klinken, maar dan lijkt zij het voor de lol te doen. Ik maak me er verder neit echt zorgen over, maar vind het wel apart klinken en was benieuwd of andere kinderen het ook doen.
    Ben benieuwd of Aerin hetzelfde geluid maakt. Dat gillen en naar zichzelf luisteren terwijl ze allemaal gekke geluiden maakt doet ze al lang

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Zover ik weet hoort het er gewoon bij hoor! Die kleintjes zijn allemaal aan het ontdekken wat ze kunnen en luisteren dan ook graag naar zichzelf.

Ik moet soms zo lachen als ik weer iets nieuws hoor...!

6. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ja ik moet er ook altijd erg om lachen. Ik heb ook het idee dat ze gewoon met haar stem aan het spelen is. Maar omdat mijn schoonmoeder schrok vroeg ik me af of meer kindjes dit geluid maken, of dat ze een apart geluid maakt (niet dat ik me dan zorgen zou maken, maar was gewoon nieuwsgierig). Als ze echt benauwd zou zijn dan zou ik dat wel aan meer moeten merken. Maar het klinkt wel erg vaag, haha.
    Ze ligt nu in bed en ik hoor haar via de babyfoon weer steeds dat geluid maken. Soms lijkt het ook wel of ze daarna gek lacht (beetje met het zelfde geluid, maar dan lachend, klinkt wel grappig).

7. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik schrik me af en toe ook rot, maar dan blijkt weer dat Fab weer een nieuw geluidje heeft uitgevonden. (dat er toevalling net op lijkt alsof hij stikt)

8. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Het is leuk om het te filmen en dan via de camera f=af te spelen met geluid zodat hij zichzelf hort. Hij gaat dan tegen zichzelf terugpraten.

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dat geluid maakt Silvester ook, in het begin schrok ik er ook van. Inderdaad net of hij stikt. Maar nu hoort het er "gewoon" bij. Net als het gillen trouwens, doet ie ook sinds een week ofzo. Krijg het hem niet afgeleerd..... (doet soms zelfs pijn aan je oren, zo hard als hij het kan doen!)

Deel Deze Pagina