Hallo meiden, Mijn vriend en ik zitten momenteel in een heus dilemma! Wij krijgen een zoon, en we vinden 1 naam heel mooi! Echter; zijn broer heeft ook een zoon, en je raadt het al: hij heeft deze naam! Nu is het wel zo, dat wij geen contact (meer) met de broer van mijn vriend hebben, en ze zijn onlangs ook nog eens geimmigreerd naar Engeland! Is het raar als wij onze zoon (misschien) dezelfde naam geven? Liefs, Minyaweth.
Ikzelf zou t niet willen maar kunnen jullie die naam niet anders schrijven ofzo? of ipv een i een a maken oid?
De naam valt inderdaad anders te schrijven, maar het komt hoe dan ook op hetzelfde neer.... Pfff...wel moeilijk hoor! En ik vindt al bijna geen enkele jongensnaam mooi Ik zoek me helemaal rot!
Ik zou het niet doen al is het maar voor de grootouders. die hebben dan in 1 keer twee kleinzonen die het zelfde heten. Groetjes Anita
Nou ik zou het absoluut niet doen. Niet iedereen is er blij mee dat je dezelfde naam uitzoekt en helemaal als je geen contact hebt onderling.Kennelijk had hij die naam al uitgezocht, dus zij waren eerder. Er zijn echt zoveeeeel namen, als je blijft zoeken vind je vast wel een andere naam, maar niet als je dat niet wilt.
Het is wel een moeilijke keus. Maar ik denk dat ik het uiteindelijk toch wel zou doen. Onze zoon heet het zelfde als een hele bekende toneelschrijver/acteur/schrijver. Voor en achternaam. Wij hebben ook heel erg lang zitten twijfelen of we het wel of niet moesten doen. Maar doen dachten we: Wat de rest wil denken, denken ze maar. Wij noemen hem zo. En als het een meisje was geweest dan hadden we haar naar een nicht genoemd (niet vernoemen). Ik had 3 jaar bij haar ouders gewoond en ken haar dus heel goed, maar het is zo moeilijk om een leuke naam te vinden. Het is idd wel een hele moeilijke keuze omdat je mans neef zo heet en vooral wat ik begrijp niet goed kunt opschieten met hun. Trouwens een kennis van ons heeft ook zijn zoon zelfde genoemd als die van ons en wij vinden dat niet erg (wel een kans dat ze in zelfde klas komen). Zelfde buurt, zelfde jaar dus grote kans zelfde klas.
Tja, ik zou het zelf niet snel doen. Aan de andere kant, het werd vroeger heel veel gedaan. Mijn broertje en 2 directe neefs heten allemaal het zelfde. Ze zijn alledrie vernoemd naar mijn opa.... Ze hebben wel allemaal een andere achternaam, maar toch!
(Groot)ouders leven niet meer. Misschien moet ik er even bijzeggen dat wij die naam al heel lang mooi vinden. Eigenlijk hebben we altijd al tegen elkaar gezegt: mochten we ooit een zoon krijgen, dan krijgt hij die naam! Ja, het is waar dat zijn broer eerder was, maar dat neemt niet weg dat wij het ook een hele mooie naam vinden en gevoelsmatig eigenlijk al besloten hadden dat dit hem zal worden! Contact zal nooit meer herstellen. Daarvoor is er téveel gebeurd en wonen ze te ver weg. Dat is 1 ding dat wij wel zeker weten.... Maar het blijft hoe dan ook lastig... Ik heb echt al naar vershrikkelijk veel andere namen gekeken, maar als ik de namen lees en hardop uitspreek, voel ik daar niks bij
Ik zou het wel doen. Wat maakt het uit dat er 2 dezelfde naam hebben. Dat zie je toch veel vaker? Misschien de naam wel op een andere manier schrijven, dan is het toch anders maar nog wel hetzelfde.
Gewoon doen. Er is (bijna ) altijd wel iemand met dezelfde naam. Het is jullie kindje en jullie moeten de naam kiezen die jullie mooi vinden! Al heet de hele straat zo. Roep bijvoorbeeld maar eens ergens Marco
Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die reageert van, dat ik het wel zou doen. Trouwens leuk, je bent ongeveer 1 week voor mij uitgerekend. Als ik zo lees, dan heb ik het gevoel dat je eigenlijk al een beslissing hebt genomen. Je wilt je zoon die naam geven, alleen twijfelt nog wel. Ik zou in zo'n geval niet teveel naar anderen luisteren. Gewoon beslissing nemen en erachter staan. Alleen zou ik niet te snel in je omgeving kenbaar maken, want die zullen wel proberen uit je hoofd te praten.
Ik zou het ook gewoon doen hoor, als je dat nu een mooie naam vind, lekker belangrijk dat iemand anders ook zo heet...succes ermee!