Hoi meiden, Ik vroeg mij af wat een "normale" leeftijd voor het stoppen met een buggy is. Mijn zoontje wordt bijna 4 en tot voor kort gebruikten we nog de buggy als we bijv.naar de dierentuin/pretpark gingen. Hij is nogal snel van het optillen, moe zijn en dan vonden we een buggy wel zo handig. Nu is hij vorige week kapot gegaan en willen we eigelijk geen nieuwe meer kopen... ook denk ik dat hij er te oud voor is. Of valt dat wel mee? Wat zouden jullie doen? Groetjes, mamalicious
Hier hebben de kinderen tot ongeveer 2,5 jaar nog wel in een buggy gezeten maar zeker niet vaak. Naar een pretpark tot 3 jaar denk ik... Ik vind 4 jaar persoonlijk echt te oud voor de buggy maar het hangt enorm af van het kind.
Tot een jaar of drie (max 3,5) vind ik. Bij een gezond kind wat zich normaal ontwikkeld (heeft) natuurlijk. Wij lopen zelf heel wat af, maar op de basisschool gaan ze bij ons ook regelmatig op stap waarbij de kinderen zelf een behoorlijk stuk moeten lopen.
Hier ook tot 2,5 jaar in de buggy, toen werd haar zusje geboren. Heb haar vooraf duidelijk verteld dat de kinderwagen voor de baby was, omdat die niet kon lopen en zij wel en dat ik haar ook niet kon tillen ed. Ze heeft dat geaccepteerd. Ik zou geen nieuwe meer kopen en hem ook niet gaan tillen oid... Als hij echt moe is, dan wat vaker rusten of als het echt nodig is, zo'n karretje huren oid. Dit er van uitgaande dat er niets met hem aan de hand is natuurlijk (bij een kindje dat hypermobiel is of wat anders heeft, vind ik het wat anders)!
Wij hebben er nu nog wel een bij gekocht, aan het eind van mijn zwangerschap. Dochter is bijna 2,5. In principe gebruiken we hem alleen als we lang weg gaan. Ik vind inderdaad ook tot 3,5 wel een mooie leeftijd om hem nog te gebruiken. Met bijna 4 zou ik zeker geen nieuwe meer kopen. Kan me wel voorstellen dat het lastig is hoor als je kindje al snel niet meer wil lopen ergens. Maar in een pretpark of dierentuin kun je dan altijd nog een karretje huren.
Thnx voor de reacties. Ik vond rond 3.5 ook wel een max. We gaan geen nieuwe kopen en zien wel hoe het loopt... loopt... Als het wil lopen tenminste haha
Mijn dochter is 4 en voor pretparken heb ik de buggy nog nodig. Ze zit er ook wel eens sporadisch in als ze heel moe is en ik wil nog lopend boodschappen doen. Oh ja en laatst een keer toen ze koorts had en ik iets tegen waterpokken moest halen. Hier gaat de buggy dus nog niet weg
Hier ook nog steeds een buggy achter de hand maar echt gebruiken doen we hem allang niet meer. Het is meer voor het geval dat.... Maar ik was heel lui dus heb tot mijn zesde of zo wel in een buggy gezeten als we naar dierentuin of pretpark gingen. Kwam laatst nog foto's tegen van mezelf in de buggy bij de kinderboerderij *schaam*
Hier zit onze zoon van 3 vrijwel nooit meer in een buggy, ik gebruik zelf heel veel de loopfiets en als dat echt niet mogelijk was dan ging hij op het plankje achter de wagen. Maar zoals van de winter als het echt koud is en ik lopend naar school moet gebruik ik de dubbele wagen voor de 2 jongste. Hij heeft echt een hekel aan kou en loopt dan niet, ik zie me niet lopen achter een kinderwagen met een kind op mijn arm en een dikke buik+ dat ik dan een deken om zijn beentjes doe in de wagen en hij het minder koud heeft. Maar anders mag hij lekker lopen en dat doet hij zonder problemen.
Ik vond 3 jr de max, hij stond ook al een hele poos ongebruikt in de schuur. Tot we een hond kregen die dus uitgelaten moet worden en zoontje alleen mee wil als hij in de buggy mag.. Ik ben er mee akkoord gegaan dus nu loop ik elke dag in het park met een grote peuter in de buggy.. Ach ja, ik maak me er maar niet druk om.. (maar stiekem vind ik het geen gezicht.. haha)
Voor 'alledaags' gebruik tot 2 jaar. Ik had nog wel een ergonomische drager waar hij dan af en toe nog even in kon als het wat langer duurde allemaal. We hebben hem incidenteel (pretpark o.i.d) nog wel gebruikt tot 3, maar nu zou ik dat niet meer doen. Dan zou ik bij de Efteling ofzo eerder eens zo'n karretje halen. Of een bolderwagen ofzo.
sorry maar ik vind het altijd zo'n raar gezicht grote kinderen in een buggy. Ik ben van mening als je kind goed gezond is en goed kan lopen dat ze prima kunnen lopen, dat gesleep met zo'n ding. Dus vier, nee wat mij betreft niet meer. Maaaaarrrrr iedereen moet doen waar ze zich het prettigst bij voelen en als jij een buggy achter de hand wil, tja, dan schaf je toch zo'n 25 euro ding aan?
Voor mijn gevoel zat er nooit echt een max aan het gebruik van de buggy. Tot ik een tijdje geleden een klasgenootje van mijn dochter (ook 4 jaar) in de buggy zag zitten. Dat vond ik stiekem toch wel vreemd. Hier is hij tot gebruikt tot 4 jaar, maar alleen in de Efteling (en dan door mijn man). Mijn dochter was al 15 kg en ik duwde me een ongeluk, dus ik weigerde pertinent om haar nog te duwen in de buggy. Gevoelsmatig zou ik zeggen: tussen 3 en 3,5 jaar, maar dan alleen voor langere stukken. Maar uiteindelijk ben jij degene die beslist.
Ik ben trouwens vorig jaar (groep 1) meegeweest met een uitje van mijn dochter haar klas. Was een redelijk stukje lopen maar wel wat je van kleuters mag verwachten vind ik..en de school vond dat dus blijkbaar ook. Was er tot mijn stomme verbazing een moeder die aan de juf vroeg hoe ze dat deden met al die buggy's??? De juf vroeg wat ze bedoelde met buggy's...ja haar zoontje liep dus echt zo'n stuk niet. Ze parkeren 200 meter van school af met de auto (dichterbij kan niet) en dan gaat hij in de buggy naar school....echt het meest bizarre wat ik ooit gehoord heb.
Hier gaat mijn middelste regelmatig in de duowagen samen met z'n broertje maar dat is meer uit eigen gemak. Ik heb geen rijbewijs en voor afspraken komt het regelmatig voor dat ik zeker 30 min heen en 30 min terug moet lopen. Mijn middelste heeft niet een heel lang uithoudingsvermogen en gaat op een gegeven moment vervelend doen en daar heb ik echt geen tijd voor. Vooral wanneer ik dochter weer van school moet halen oid en ik ben een heel stuk van huis ga ik niet met hem lopen slepen. Bovendien heeft mn duowagen een hele grote boodschappenmand wat fijn is haha. Maar goed, als hij richting basisschoolleeftijd gaat is het wel echt gedaan hoor.
Mijn meisje is 22, 5 mnd en ik krijg al steeds commentaar dat mijn dochter nog in een wagen/buggy zit. Ze vinden het geen gezicht zo`n groot kind die met haar voeten op de grond bungelt. Kan toch makkelijk ver lopen ik ben te laks. Tot ik zeg dat ze verdorie dik 1, 5 jaar is. Ja ze bungelt met haar voeten over de grond en ja ze heeft nu eenmaal fe lengte van een 4 jarig meisje maar mijn meisje laat ik niet 10 kilometer lopen. Ik doe een hoop lopend. Ik denk dan ook waar bemoeien mensen zich toch mee? Ze is 1m02, 5 lang en 13, 2 kilo moet dat dan betekenen dat ze niet meer in een buggy mag omdat ze veel te lang is en anderen het geen gezicht vinden? Ik doe als ik ver moet lopen haar toch mooi in de buggy.
Ik krijg ook te horen dat het geen gezicht is zo`n groot kind in de buggy. Maar wat moet ik dan? Haar tig kilometer mee laten lopen omdat anderen het geen gezicht vinden zo`n lang meisje? Ze is erg lang en kan daar niets aan doen. Maar ze gaat toch mooi mee de buggy in hoor. Ze is verdorie 22 mnd oud. Maar anderen bemoeien zich er snel mee dat ze te groot is voor de buggy. Ze is 1m02, 5 en 13, 2 kilo. Dat hoeft niet te zeggen dat een kind van ruim 1, 5 jaar dan maar moet gaan lopen toch?