Wat een mooi iets! Overleden baby krijgt 'Vlinderdoosje' - Zwolle - Regio - Stentor Ik heb het zelf (gelukkig) niet mee gemaakt, maar ik denk dat veel mensen dit een goede verwerking vinden! Liefs
Ik hoop het inderdaad ook nooit mee te maken, maar ik vindt het een heel erg mooi gebaar. Dit moeten ze in ieder ziekenhuis doen.
wat een mooi gebaar zeg ! ik hoop het nooit mee te maken... maar ik vind wel dat ze dit in ieder ziekenhuis moeten doen... dit maakt het toch wel iets persoonlijker dan in een wit doosje zoals in de tekst staat..
Prachtig initiatief. Inderdaad iets wat ieder ziekenhuis zou moeten hebben. Hoop dat dit straks overal zo is.
Tja......... Ik weet het niet hoor , wij hebben het zelf meegemaakt . Kom op jongens het is een ,schoenendoos hè ? waar je je kindje in mee naar huis neemt . Ik heb het zelf vorig jaar met mees* meegemaakt , wij moesten hem meenemen in een doek !!!! Ik vind eigenlijk dat er een begrafenisondernemer naar het ziekenhuis moet komen die een kistje , mandje , whatever en Vervoer naar huis met regelen , Wij zaten vorig jaar 30 juni midden in de nacht met een dood kind in de auto , nu waren Wij vrij nuchter , maar probeer maar ,Es' thuis te komen . Nee mensen ik vind dat er echt iets beters moet komen dan een schoenendoos met een vlinder ........ Sorry Vind het overig wel goed dat er mensen zijn die zich hiervoor inzetten en er over nadenken . Liefs Edith Mama van mees*
ben het eens met edithrook komop he.....een doos???? leuk geprobeerd en goed bedoeld,maar het slaat de plank echt wel mis hoor!! ik zou mijn kinderen nooit in een doos hebben gelegd ik kreeg in het ziekenhuis een mooi klein wit houten mandje (open), echt een heel mooi mandje ,met daarin een prachtig zacht babydekentje....waar mijn tweeling vol respect in gelegd werd sommige ziekenhuizen zijn gelukkig zo slim om dit wel in huis te hebben voor de keren dat dit dus gebeurd daarna zijn mijn jongens opgehaald geworden door de begrafenisondernemer en overgegaan in het kistje wat ik uitgezocht hebt...... alsnog vreselijk allemaal, maar respectvoller dan een kartonnen doos!
Ben het ook met de laatste 2 dames eens. Wij kregen een rieten mandje vanuit het ziekenhuis mee, dat zag er een stuk vriendelijker uit dan een zwarte schoenen doos. Dat het personeel van dat ziekenhuis zich niet rot schaamt als ze met zo'n zwarte doos komen.
Ik dacht dat er altijd iemand van de begraafplaats met kistjes naar ziekenhuis heen kwam om de kindjes op te halen die het niet hebben mogen redden.. heb dit nooit geweten. maar een doek met je kindje? een witte doos? Ik vind het mooi dat ze er over denken maar van karton??? ik vind mandjes, en kleine kistjes dan respectvoller.. zelf zou ik echt niet weten of ik mijn kleine kindje mee zou willen nemen in een doek .ene kant zou jedenk niet willen loslaten andere kant.. het idee dat je kindje mee moet in een kartonne doos.... heel veel sterkte voor de mensen die dit hebben moeten meemaken.
Ik ben ook helaas mijn dochter kwijt geraakt en ik vind dit doosje zeker niet perfect, maar ik ben blij dat ze iets hebben. Wij hebben voor onze dochter een rieten mandje gekregen, wat ik veel beter vind dan het doosje. Maar het is wel een service van het ziekenhuis, ze kunnen ook niets doen. Een doek , ik ben blij dat ze daar in mijn ziekenhuis anders mee omgingen. De positieve kanten van het doosje vind ik de mooie babydeken en het beertje, keurig voor een jongen, meisje of neutraal (bij sommige kindjes is vanwege afwijkingen niet meteen duidelijk wat het geslacht is, helaas). De vlinder op de voorkant vind ik ook mooi. Het is welzeer jammer dat het een doosje van karton is, hout of riet had toch veel passender geweest. Ik denk dat ik het meest respectloze van het product de naam vind, 'vlinderdoosje', daarmee benadruk je dat karton wel heel erg.
Voor een groter kindje vind ik een mandje of kistje ook beter maar ik vind dit wel een goed idee. Het doosje is voor kindjes die voor de 24e week zijn geboren. Helaas zijn er veel ziekenhuizen waar bij een vroeggeboorte voor 24 weken niks is geregeld, deze ziekenhuizen kunnen hier een voorbeeld aan nemen!
sorry hoor maar als je het zo zegt.... mijn moeder is ook wel wat meer waard als een houten kist onder de grond. Het gaat om het gebaar, niet om het materiaal :x er zijn vast ook mensen genoeg die het niet breed hebben en dan is zoals jij het noemt een bewerkte "simpele schoenendoos" een hele goede oplossing.
Het is jammer dat ik er wel verstand van heb maar er zijn echt hele mooi kleine mandjes voor kindjes onder de 24 weken , er zijn zat organisaties die willen samenwerken met ziekenhuizen , denk aan bv make à memory als voorbeeld zo zijn er ook ander vrijwilligers ...... Dus sorry ik blijf het een schoenendoos vinden , en wie heeft het hier nou over ,waard vinden,..... Ik vond het mijn zoon ook niet waard om onder de grond te stoppen...... Kom op laten we maar stoppen als we zo gaan beginnen meiden t,is prachtig ik hoop allleen dat geen van onze kinderen er in hoeft ! Liefs Edith Mama van mees*