Ik heb maat 38/40.. Bij H en M pas ik juist meestal kleinere maten, shirtjes bijna altijd S, terwijl ik bij andere winkels toch echt wel M of soms zelfs voor de lente wel L moet hebben (ben 1.80m).. Ik werk als orthopedagoge in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.. grote organisatie met 40 gedragswetenschappers (orthopedagogen en psychologen), alleen nu zijn we vrijwel allen van locaties, etc gewisseld, dus even erg druk met inwerken, overdragen etc.. . Dus mijn baan op zich is niet echt nieuw, wel de invulling.
Zie deze post en denk.. ik heb geen birkenstocks en ook geen sleehakken hihi.. maar onder een skinny draag ik vrijwel altijd pumps, allerlei soorten en maten hak.. Als het echt warm is draag ik er ook wel slippertjes onder..
@ Aatje: als het weer er voor is dan zal ik een foto posten , gewoon allemaal bij elkaar. Thanks wbt het gewicht. Ik vind het zelf ook prima, alleen is alles na de zwangerschap een stuk losser. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik heb overal kussentjes Niet zo handig met broeken, BH's en korte mouwen. Ik moet denk ik dus vooral wat spieren kweken Maar zo's strak jongenslijfje hoef ik ook weer niet hoor... brrr.... ik zag laatst foto's van Angelina Jolie in een jurk met een lange split waar je haar been zag. Die dijen zijn echt eng! @ Melis: gave broek!! Daar zou ik echt de zomer in door kunnen brengen . Leuk ook met het topje dat je beschrijft. Wat is Olivia trouwens een prachtige naam! Wij hebben er ook aan gedacht voor Fay en ik zou bijna weer een meisje willen, alleen al voor de naam @ Lynn: wat een gave baan! Dat verdient een shop-feestje, toch? @ shopverslaafd: ik weet wel zeker dat ik shopverslaafd ben. Ik heb een paar websites die ik bijna dagelijks check, een paar winkeltjes waar ik graag kom en kan eigenlijk niet een middag de stad in zonder met wat tassen thuis te komen. Ach ja, ik werk ervoor, toch? Een ander geeft het aan wat anders uit... ik aan kleren. @ kleding voor de kleintjes: shoppen jullie ook wel eens op MP? Ik kan daar soms echt leuke dingetjes weghalen voor weinig. En kennen jullie DPAM.eu? Dat is een soort Franse Hema, echt heel cute.
@ Lynn, Pumps zijn ook altijd goed onder een skinny en heb ik er ook wel eens onder... Maar ivm mijn lengte kies is meestal voor een lage sleekhak en met dit weer een birkenstock! Heb jij btw kindjes ? Je hebt geen banner, dus geen idee! @ Melis, klinkt leuk met die witte top, ben benieuwd! @ Zilvervosje, ik heb wel eens wat overgenomen via MP, maar ben dan wel kieskeurig! Laatst een keer een shirtje overgenomen van iemand die te klein had gekocht... Dat is leuk!! En die site ken ik niet, eens ff keer kijken! Net weer van shopmiddag, je raart het nooit! Heb niks voor mezelf gekocht... Maar voor mn zoontje shoppen vind ik ook super leuk! En ik heb net nieuwe kleding van Mango......
@ Lynn: wat een leuke baan zeg! Hier moet ik echt nog leren lopen op pumps... Helaas, mijn enkels zijn erg zwak, dus eigelijk nooit echt kunnen wennen aan hoge hakken. @ zilvervosje: ik koop soms ook wel wat op MP, zowel voor Olivia als voor mezelf, ik ga dan wel altijd voor nieuw of zgan kleding... en verkoop ook op MP! Heb nu weer heel veel kleding uitgezocht, moet het nog even strijken en daarna zet ik het er ook allemaal weer op... Ja ik was ook helemaal weg van die naam, ik las een keer een boek die was geschreven door Olivia Goldsmit (ik was toen denk ik een jaar of 17) en vond de naam zo mooi, dat ik toen al wist, als ik ooit een meisje krijg, wil ik haar graag Olivia noemen. Gelukkig vond mijn man het ook een mooie naam . Haar hele naam is Olivia A.licia. @Aatje: Meen je niet!! Dat kan echt niet hoor Kijken jullie eigelijk weleens op modeblogs? Ik zoek er soms weleens op, maar heb nog steeds niet echt iets leuks gevonden. Op beautyblogs kijk ik wel: beautygloss.nl / misslipgloss.nl en beautylab.nl vind ik altijd wel leuk om op te kijken... Zo vanmiddag even lekker naar de kapper! Mijn uitgroei laten doen en de dode puntjes er weer vanaf.
Owja, in welke online winkels winkelen jullie eigelijk voor jullie zelf? Voor Olivia heb ik heel veel sites waar ik wat koop, maar voor mezelf eigelijk niet...
Ik shop veel op Zalando! Ideaal en ze hebben alles!!! Maar kijk ook wel op Wehkamp & Mango! Eerder keek ik nog wel eens op de H&M, maar daar kom ik tegenwoordig zelden.. Gister nog wel super cool broekje + vestje voor mn kleine vent gescoord!
Zalando vind ik ook een superwinkel. Ik shop ook graag bij orangebag (weinig hoor, en meestal in de sale) of via mio. Anthropologie.eu heeft ook mooie dingen, maar de collectie van nu vind ik wat minder. Sowieso shop ik daar vaker voor in huis dan voor kleding. (en ook weer, vaak in de sale)
Euh ????! Ik heb alles nog aan wat betreft jurken! Misschien 1 van de andere meiden... En nu is het de tijd om te shoppen he, sale!!
Hoi meiden.. Iemand vroeg of ik kinderen had.. Helaas nog niet.. eerst nog een leuke man hihi.. Ik ben een heel aantal jaren hier op ZP gekomen, wegens mijn hobby geboortekaartjes verzamelen en vond het zo gezellig, vooral de lounge en babynamen dat ik ben gebleven en inmiddels al best veel heb geschreven, maar nog veel meer gelezen.. Ik heb vandaag geshopt: Een zwarte broek, roze shirtje, roze hempje, wit shirtje en een antraciet kleurige gehaakte trui.. Daarnaast nog een roze tas en 2 bloemschuifjes en als afsluiter heerlijk uiteten geweest..
Waren die leuke mannen maar net zo makkelijk bij elkaar te shoppen Gelukkig heb je nog ff. Heb je al een leuke man op het oog?
Klinkt leuk Linn!! Foto Zo gister alle kleding gestreken en op MP gezet, pffff wat een klus! Even geheel off topic: we zijn sinds deze maand bezig met een tweede kindje (bij onze dochter heeft het uiteindelijk 2 jaar en 2 miskramen geduurd voordat ik zwanger was van mijn dochter). Nu moest ik gister ongesteld worden, maar vandaag nog niets.... Wel menstruatiepijn in mijn buik... Pfff ben mezelf nu echt helemaal gek aan het maken, zou het haast niet geloven als het nu ineens in 1 keer raak is... Maargoed als het nu in 1 keer raak is, mag ik gaan shoppen voor positiekleding hahahah
Oh, wat spannend!! Ik hoop het voor je, dat het meteen (en gezond) raak is! Misschien moest je lijf het even "leren" en slaat een zwangerschap nu makkelijker aan? Wbt positiekleding, daar werd ik wel ongelukkig van. Ik wil niks van de feestvreugde afhalen, maar ik kon het gewoon niet goed combineren en heb de hele zwangerschap rondgelopen in A-lijn jurkjes, leggings en tuniekjes. Man, wat voelde ik me a-modieus. Ook in de eerste jaren daarna, vooral omdat ik nu eigenlijk pas weer in mijn oude kleding/maat pas.... nog één broek te gaan (een hele mooi zwarte vrij strakke broek met een soort glanzende coating). Ik vind het echt heel knap als een zwangere vrouw er toch modieus uitziet, ik begrijp echt niet hoe ze het doen. Ik was het prototype skippybal met een plofkop
Hahahah oow sorry, eigelijk mag ik hier niet om lachen, maar je verwoord het zo grappig! Ik ben de eerste weken van mijn zwangerschap zo misselijk geweest dat ik niets binnenhield, uiteindelijk opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar was inmiddels wel al zo'n 7 kilo afgevallen. Mijn buikje kwam dus ook pas met een week of 20/25 en is altijd bescheiden gebleven (vanaf week 35 kreeg ik eigelijk pas echt een grote buik en ben bevallen met 37 weken). Daar ligt het dus denk ik ook erg aan..., ik had een klein buikje dat vooruit stond, dus dat kan je dan nog wel leuk aankleden..
Je mag er best om lachen hoor.... dat deed ik toen ook Ik had van te voren het beeld van een soort blije hippy mama, alles slank en alleen een buikje. De realiteit was dat op een gegeven moment zelfs mijn zwangerschapskleding niet meer pastte . (de hormoontjes werkten niet echt mee, want zoveel at ik niet) Lekker in een legging op mijn Birkenstocks, + 30? (ben gestopt met wegen) kilo en een rood zwetend hoofd erboven....lol. Mijn buik zat van voren, opzij, op mijn rug en op mijn bovenbenen. Wel naar dat je in het begin zo misselijk bent geweest! Dat lijkt me echt een rotbegin van de zwangerschap! Is het uiteindelijk wel over gegaan? Dus zo'n mooi recht buikje is ook niet altijd iets om jaloers op te zijn.
Ja gelukkig na een week of 12 was het weg, daarna nog wel heel veel maagzuur gehad. Nou eigelijk... ben ik het alweer vergeten hoe ik me toen voelde... Tuurlijk ik voelde me niet fijn, maar ach ik was zo blij dat ik eindelijk zwanger was en dat de echo's goed waren, dat ik de rest er voor lief bijgenomen heb
@ Melis, wat zal dat super zijn! Wanneer ga je testen ?? @ Zilvervosje, haha! Mag er niet om lachen want leuk zal je het niet gevonden hebben, maar zie je lopen met je skippybal .. Ik vond mezelf heel mooi tijdens mn zwangerschap! En droeg ook alleen een buik waar ie hoort! Kocht altijd positiekleding bij mama licious, super leuke en modieuse kleding... Dus Melis als het raak is help ik je graag kiezen
Ik heb vanmiddag getest, ik kon niet meer wachten haha! Snel in mijn pauze naar de kruitvat gelopen zwangerschapstesten gekocht en zo'n potje en op mijn werk de WC in gedoken, ooow erg hé Maargoed, helaas negatief. Had gister ongesteld moeten worden en ben het nu nog niet dus laat maar snel komen dan