JULI 2008 'Zaak-Maddie volgende week opgelost' De advocaat-generaal van de Portugese rechtbank zegt dat hij volgende week met de 'oplossing' komt van het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine McCann. Volgens Fernando Pinto Monteiro krijgen Kate en Gerry McCann maandag te horen of hun betrokkenheid bij de de verdwijning van hun dochter definitief wordt uitgesloten. Pinto Monteiro bleef voornamelijk vaag. Hij wilde verder geen details over de ontdekking weggeven. "De zaak-Maddie wordt maandag opgelost en jullie horen ervan", was het enige dat hij zei tegenover de Daily Mail. Vermoed wordt dat het einde van de ontvoeringszaak eindelijk in zicht is. Onvoldoende bewijs Madeleine verdween op 3 mei vorig jaar op 3-jarige leeftijd uit een vakantiewoning van haar ouders in het Zuid-Portugese Praia da Luz. Na haar verdwijning zetten haar ouders een internationale campagne op touw om hun dochter terug te vinden. De ouders en Robert Murat, een Brit die tijdens de verdwijning van Madeleine in Praia da Luz verbleef, werden als arguidos (formele verdachten) aangemerkt. Bronnen bij de Portugese justitie hielden tot dusverre vol dat er onvoldoende bewijzen zijn om een of meerdere verdachten te vervolgen. bron spitsnieuws
ik weet niet of dit een betrouwbare krant is, ik hoop voor de ouders dat er snel een einde aan komt maar weet eigenlijk niet of dat snel gaat gebeuren(hopelijk voor hun wel) maar wat denken jullie zou het dan toch of denken jullie van niet dat we er nooit achter komen? liefss
ik reed van de week op de snelweg en er reed een vrachtwagen met een mega grote foto van haar op zijn achterkant was wel een mooi gebaar! ik hoop dat we er achter komen wat er is gebeurd. ik heb zon eng gevoel dat de ouders er iets mee te maken hebben waarom weet ik niet maard at gevoel heb ik al vanaf het begin
hoihoi personlijk heb k ook wel een gemixt gevoel omdat het op zich wel een raar verhaal is maar als dat zo is zou het wel bizar zijn maar ja de laatste tijden horen wel meer rare verhalen jammer genoeg. maar dat is wel een mooi gebaar ja en ook confronteerd lijkt me. liefss
Het zal de Portugese Peter R de Vries wel zijn, oh laten we het hopen dat de ouders nu eindelijk een antwoord krijgen wat er nu werkelijk met hun dochtertje is gebeurd. 't zal wel wereldnieuws worden dan denk ik.
hoop inderdaad dat het echt waar is... maar vorige week dacht ik las ik nog op het nieuws bij ded msn pagina dat de zaak gesloten is en dat ze ervan uitgaan dat ze is gestorven op e kamer of iets..
Ik hoop nog steeds tegen beter weten in dat ze ergens opduikt zomaar ineens en levend en wel... Ik kan me niet voorstellen hoe het voelt om je kind kwijt te raken en nooit zal weten hoe wat of waar... Dat lijkt me het vreselijkste wat je als ouder kan overkomen. Direct gevolgd door dat je weet dat je kind dood is. Laat deze man de waarheid zeggen en echt weten wat er gebeurt is
The Daily mail is meer een roddelkrant vindt ik maar goed uiteraard hoop ik dat de ouders en familie nu echtte weten komen wat er is gebeurd. Leven zal ze niet meer ben ik bang maar al kunnen de ouders maar afscheid nemen van hun kleine meid.
ik ben heel benieuwd wat hier uit komt. wat ik opmerkelijk vind is dat het een ontvoeringszaak genoemt wordt terwijl ze dat niet kunnen weten, wie zegt dat ze ontvoerd is? misschien hebben de ouders het wel gedaan dan is ze ook niet ontvoerd. ik hoop echt dat de zaak opgelost wordt dan zullen veel mensen weer normaal verder kunnen gaan leven en dingen kunnen verwerken.
Portugal sluit zaak-Madeleine 22/07/2008 Gerry en Kate McCann arriveren op de persconferentie waarin ze aankondigen dat de Portugese politie hun zaak sluit. Foto EPA/Lee Sanders LISSABON - De Portugese justitie heeft het onderzoek naar de verdwijning van het Britse meisje Madeleine McCann maandag gesloten. De ouders van het meisje zijn niet langer verdacht. Dat maakte de Portugese justitie maandag bekend, aldus de BBC. Het meisje verdween op 3-jarige leeftijd vorig jaar mei uit haar slaapkamer in een resort in de Algarve. Haar ouders waren op dat moment in een restaurant in de buurt aan het eten. De zaak kreeg veel aandacht in de media. De ouders reisden heel Europa rond op zoek naar hulp. Ook een derde verdachte, de Brit Robert Murat, is niet langer verdacht. Een Britse rechter veroordeelde tien Britse kranten vorige week nog tot de betaling van 750.000 euro aan Murat, omdat die hem ervan hadden beschuldigd betrokken te zijn geweest bij de verdwijning. De ouders van Madeleine, Kate en Gerry McCann uit Rothley, zeiden in een reactie ''opgelucht'' te zijn. Maar verder is er niets te vieren, aldus een zegsman van de familie. Vanaf het begin ontkenden de McCanns evenals Robert Murat elke betrokkenheid bij de verdwijning. De Portugese aanklager Fernando Jose Pinto Monteiro zei dat het veertien maanden durende onderzoek geen bewijs had opgeleverd dat een van de drie betrokken is geweest bij een misdaad. Als er nieuw bewijsmateriaal opduikt, kan de zaak opnieuw worden geopend. De McCanns zetten hun zoektocht naar hun dochter voort. De advocaten van het echtpaar mogen later deze week de Portugese politiedossiers inzien. Het paar hoopt dat informatie daaruit privédetectives kan helpen in het onderzoek naar hun dochter. (ANP) (bron het parool)
Ik hoop zo van niet maar ergens heb ik het gevoel dat de ouders er tóch meer van weten. Ik hoop dat mijn gevoel onjuist is..
wat ik al helemaal raar vind. nu de zaak gesloten is , hebben de ouders weer zin om op vakantie te gaan. ( zo stond het n de telegraaf ) dan denk k : zin om op vakantie te gaan? terwijl onze dochter vermist is? nou echt niet
Sja ik blijf erbij dat die ouders er wat mee te maken hebben, MAAR zo niet, dan lijkt het me niet zo raar dat ze op vakantie gaan...je maakt me ff wat mee zeg als ouderzijnde....ik denk dat ik ook ff op vakantie zou gaan, ff weg van alles en iedereen...
ik denk dat de ouders er ook mee te maken hebben hoor maddie lag er toch met haar zusje op die kamer en waarom is dan alleen maddie weg gehaald dan
Zowiezo laat je toch je kleine kinderen niet alleen op een hotelkamer? De oudste was 3 jaar..sorry maar dat vind ik al erg dom in je eigen huis, laat staan in het buitenland, zelf lekker uit eten en die kinderen aan hun lot overlaten!
Had ook gehoord of gelezen dat ze de kinderen verdoofden als ze dat deden (zijn allebei arts geloof ik). Nou weet ik niet meer of t nou roddel was of echt gebeurde... Als dat zo is en ik neem de doorsnee beschuldigingen dan zou je haast denke dat t dit keer fout gegaan is met die verdoving...etc. Maar je zal er als ouders maar niks mee te maken hebben verder en gewoon dus echt je dochter zo kwijt zijn. En dan al die beschuldigingen over heel de wereld...
ook al hebben ze niets te maken met haar verdwijnen, dat zullen ze indirect altijd hebben. Als ze gewoon bij hun kinderen hadden gebleven, of ze mee hadden genomen, was ze er nog geweest in dat geval! Je moet toch je verantwoordelijkheid als ouder nemen? Of ben ik hierin nou erg ouderwets?