Wij willen straks ons kindje laten dopen en we vinden het mooi als er in de namen verwijzingen naar de opa's en oma's zitten, maar we willen wel graag een modernere vorm ervan. De aanstaande oma's heten beiden Toos, dat schijnt afgeleid te zijn van Catharina. Daarom willen we de eerste naam ook afleiden van Catharina. De tweede en derde naam zouden afgeleiden van Franciscus (Frank) en Gerardus (Gerrit) moeten worden. We weten trouwens nog niet of het een jongetje of meisje wordt en we denken ook dat we ons dit niet laten vertellen tot de geboorte. Dus we hebben jongens- en meisjesnamen nodig... Help! Ik vind dit echt moeilijk!
Ikzelf vind Tooske wel schattig maar tja, het ligt er helem aal aan wat jullie als eerste naam kiezen, daar moet het toch ook lekker bij klinken lijkt mij? En wat is er mis met Frank Gerrit? Ik vind het mooie oude hollandse namen, maar alsnog, welke naam komt ervoor? Onze zoon heet Jelte Aalt Berend naar beide opa's (Aalt Gerrit Aalt_ en Berend Cornelis Willem -Ben-) Nu voor een tweede vinden we het lastiger, want stel: weer een jongen? Een meisje krijgt dan als tweede en derde naam: Tanne (van Tannetje - Tannie), Astrid .