Ineens gevoel dat ik ontplof? Morgen 26 wkn...

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaIII, Feb 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Ik stond gisterenochtend op de weegschaal, omdat ik het gevoel had dat ik ineens veel meer gewicht mee aan het slepen was. De teller gaf 3 kg meer dan de dag ervoor... Vandaag al heel de dag een onrustig gevoel en een enorme 'grote' buik ineens, drukkend gevoel, maar niet hard. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Herkend iemand dit?

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik herken het niet echt maar het zou kunnen dat je vocht vasthoudt in je buik. Dit had ik aan het begin van mijn zwangerschap. Ik had ook heel snel een dikke buik. Ik zou het even aan de vk vragen want 3 kilo aankomen in een dag is wel erg veel.

3. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Dat ik ineens vocht vasthoud, weet ik wel zeker. Voel dat in mijn benen/billen. Handen en voeten vallen wel mee. Het is gewoon hoe ik me in het geheel voel, ik herken dit echt niet van de andere zwangerschappen. Voel me rot.

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik zou zeker je vk bellen!

5. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Dat ga ik morgenochtend zeker doen. Heb geen harde buiken en baby is lekker actief als altijd. Als ik andere klachten erbij krijg, bel ik vanavond/nacht nog, maar hoop dat dat niet nodig gaat zijn.

6. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Laat inderdaad je bloeddruk meten en urine testen voor de zekerheid!

7. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Ga ik zeker doen morgen. Hoopte heel erg dat iemand het zou herkennen. Mijn kids zijn hier en wanneer ik me dan (als enige volwassene in huis), niet helemaal ok voel wbt de zwangerschap, word ik daar nog 10x onrustiger van :(...

8. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Ik herken de klacht wel hoor, maar er kunnen meerdere oorzaken zijn (of juist niets) dus dan vind ik het belangrijk dat je eerst laat testen voordat je misschien stress krijgt om niets.
    Ik zou niet wachten tot morgenochtend als je je echt rot voelt trouwens!

9. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Zit je niet mss verstopt ofzo? Of iets gegeten dat je darmen in verdrukking zitten?

10. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    3 kg in een dag aankomen is altijd reden om direct te bellen. Want zwanger of niet, 3 kg aan vocht vasthouden en zeker in zo'n korte tijd is alles behalve normaal.
    Hoe gaat het nu met je? Wat zei de verloskundige?

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben ook benieuwd hoe het nu met je is.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik denk ook vocht.... heb het zelf ook heel erg en heb het ook buiten zwangerschap om. Kon ook echt 3-4kg aankomen in een dag als het echt heftig was. Nu kan dat nog steeds maar daarom weeg ik enkel sochtends op hetzelfde moment. Als ik later op de dag weeg kan het zo veel kilo's schelen. Allemaal vocht.

Hoe is het nu mama3?

13. MamaIII

MamaIII Bekend lid

Sep 29, 2014
    700
    0
    16
    Female
    Sorry voor de late reactie, een ziek kind gaf me weinig tijd om te internetten.

Mijn bloeddruk is goed, mijn urine ook. Inmiddels door (ik denk) het drinken van brandnetel thee, alweer een kilo weg kunnen plassen ;).

Share This Page