Hoe lang mag je uiterlijk door lopen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hannah1989, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hallo!

Ik had een vraagje..
    Ik hoorde laatste dat ze je niet meer in elk ziekenhuis standaard laten door lopen tot 42 weken..
    Dat ze je nu al na 41 weken en 3 dagen max gaan inleiden..
    Heeft iemand hier iets over gehoord of mee gemaakt?
    Zonder medische redenen toch eerder ingeleid?
    Ben gewoon nieuwschierig maakt me verder niet zo veel uit..

2. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik mocht als ik wou gewoon tot 42+5 doorlopen, maar vanaf 41 weken mag je hier kiezen wat je wilt. Ik hoor echt dat het overal verschillemd is dus je kunt het het beste aan je eigen vk vragen

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ieder ziekenhuis heeft een ander beleid, een ziekenhuis hier nog geen 20km verderop laten je gewoon tot 42 lopen en leiden je dan in op de dag dat je 42 weken bent.

Het ziekenhuis waar ik bij loop laat je maximaal tot 41 weken lopen.

Ieder heeft zijn eigen protocol.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier is het geloof ik Max 42 weken, maar ik las laatst hier op het forum van iemand die met 43 weken pas is bevallen. Is dus echt verschillend per Vk/zh

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Volgens mij heb je wel overal het recht om vanaf 41 weken ingeleid te worden.

6. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    is zeker allemaal heel verschillend zeg!
    ik ga over 2 weken voor het eerst weer naar de verloskundige liep altijd bij het gyno.. dus zal het eens aan haar vragen..

hoop niet dat ze me tot 43 weken door laten lopen!
    ben al zo zenuwachtig! haha

7. tdw

tdw Niet meer actief

Bij mij hebben ze mij ook tot 42 weken laten lopen voordat ik ingeleid werd.

8. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik ben de vorige keer met 41 weken ingeleid, maar nu wil ik zelf nog even afwachten... Best raar dat het beleid zo verschilt per ziekenhuis/vk.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ken je de zembla aflevering over babysterfte in Nederland? Misschien interessant om eens te kijken als met deze vraag loopt.

10. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hier kijken ze naar hoe jij je erbij voelt. Bij de eerste ben ik voor de 41 weken gestript, dat mocht maar moest niet. Met 41+3 bevallen, anders was ik met 41+5 ingeleid. Ze laten je hier niet langer doorlopen dan 42 weken maar je mag zelf kiezen of je na 41 weken ingeleid wordt.

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Bij 41.3 zou ik het gesprek over inleiden hebben en uiterlijk bij 41.5 zou ik worden ingeleid. uiteindelijk is het niet nodig geweest. 41.2 braken 's nachts mijn vliezen en is mijn dochter geboren.

12. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier kijken ze inderdaad naar hoe je je voelt.
    Mocht ik de 40 weken halen dan gaan ze kijken of ik al inleidbaar ben. Dus hier laten ze je sowieso niet perse tot de 42 weken lopen

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Volgens mij is het niet per ziekenhuis verschillend. Hierover zijn gewoon landelijke protocollen en beleid (vanuit richtlijnen voor gynaecologen).

Als jij je goed voelt en de baby het nog goed doet mag je vanaf 41 weken kiezen voor een vrijwillige inleiding. Daarna mag je nog maximaal een week doorlopen tot 42 weken. Met 42 weken dient een verloskundige je over te dragen naar een gynaecoloog (ivm medische risico's) en moet je in het ziekenhuis bevallen.

Vanaf 42 weken is het beleid ook inleiden en dus niet meer over de termijn van 42 weken heen. Natuurlijk kan je als zwangere altijd besluiten om hier wel overheen te gaan maar een gynaecoloog zal dit absoluut afraden vanwege zeer hoge risico's voor zowel moeder als kind. Vanaf 41 weken moet je bij de meeste artsen ook iedere dag of om de dag op controle.

Ik zie niet in waarom je als zwangere te ver overtijd wilt gaan. Dit soort risico's ga je toch niet lopen?

14. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier ook tot 42 weken maar gelukkig begon de bevalling zelf met 41.3 :)

15. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Broertje van mijn vriend is geboren met 43 weken, maar dat is ruim 20 jaar geleden. De bevalling gaf complicaties voor zowel moeder als kind. Hij heeft zuurstoftekort gehad bij de geboorte omdat hij niet goed meer door het geboortekanaal paste. Daardoor is hij verstandelijk licht beperkt (op gebied van geheugen). Ik kan me niet voorstellen dat ze je nu nog zo lang door laten lopen.
    Maar het exacte beleid weet ik niet.

16. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Ik ben pas met 42 weken en 1 dag ingeleid.

17. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ken een paar recente gevallen van geboortes rond de 43 weken. Deze kinderen zijngezond geboren.
    Je mag uiteraard zo lang doorlopen als je wenst, je kunt niet gedwongen opgenomen worden voor een bevalling.
    Zeker als je de laatste weken op regelmatig basis (om de dag) o.a. je vruchtwater laat controleren, hoeft er geen reden te zijn om voortijdig in te grijpen. Zolang je zelf op de hoogte bent van de voordelen en risico´s van zowel inleiden als afwachten, is het prima.

18. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Ouste is geboren met 41,5 bij 6cm thuis kwam de Bk erachter dat ik totaal geen vruchtwater had(ze wilde m'n vliezen breken,maar er kwam helemaal niks ja beetje meconium aan t haakje ze schrok zich rot gelijk naar t zeg gereden)gelukkig helemaal gezond hoor.
    2e uiteindelijk geboren met 41,3 omdat ikzelf heel standvastig was ze wilde t weer over t weekend heen tillen dat wilde ik door bovenstaande natuurlijk niet.
    Ja maar we hebben geen plek,maakt niet uit ik kom er nu aan en ik blijf in het zkh totdat m'n baby er is ik wacht wel,maar wel in t zkh met de nodige controles hihi

Deel Deze Pagina