Hallo allemaal, Mijn dochter wordt volgende week 6 maanden (wat vliegt de tijd!) Het is een lief en vrolijk ding, gezond, huilt nooit, beweeglijk, nieuwsgierig. Alles gaat eigenlijk super goed, behalve dat ze als ze wakker wordt haar speentje nodig heeft om weer in te slapen.dwz overdag gebeurt dat per slaapje 1 of 2 x (soms niet). snachts slaapt ze supergoed door maar wordt ALTIJD rond half 6 wakker. Dan geef ik haar haar speen ( ze slaapt de hele nacht zonder!) en slaapt ze door en als we niet hoeven te werken is dat meestal tot 8u, soms moet ik haar wakker maken om 08.30. En dan is het niet dat ze honger heeft, helemaal niet. Toen de wintertijd inging sliep ze tot half 10! Ik ben bang dat (mijn schuld) het een soort van gewoonte is, ze zeggen dat je een baby onder 6 maanden niet kan verwennen en daar ben ik het wel mee eens, maar ik heb haar er aan laten wennen, dat is wat anders. Maar goed, hoe kan ik haar dit afleren of moet ik maar wachten tot ze zelf in het donker haar speen kan vinden (hmmm wanneer is dat?). Van de ene kant wil ik haar niet van die spen afhankelijk makn maar ach, kind heeft zuigbehoefte, dat hoort erbij toch? Ben benieuwd naar jullie adviezen! groetjes en bedankt!
Ze leert vast wel om zelf haar speen te pakken en anders, ach, 1 keertje per nacht haar speen geven is niet zo'n probleem toch. Eva is bijna 3, maar is regelmatig haar doekje of knuf kwijt, dan geven we die en dan slaapt ze weer verder. Het is wel iets anders dan een speen,maar ze duimt wel een paar keer per nacht e ik vind het prima. Als jouw dochtertje heel even een speen nodig heeft is het toch ook prima. Er zijn ook kinderen die de hele nacht hun speen in hebben.
Je zou eventueel meerdere speentjes in bed kunnen leggen. Misschien grijpt ze er dan vanzelf eentje en slaapt ze zelf weer door .. Hier liggen er meestal 2 a 3 spenen in bed (en 's ochtends ook allemaal weer uit bed) en we hebben een speen aan zijn tutlap zitten. IK denk dat Sven een maand of 6 was, toen hij ze zelf goed kon vinden.
Levi wordt meestal ook 1 (maar ook regelmatig 2 óf 3) keer 'wakker'. Dan geven me hem z'n speen en even een aai en dan slaapt hij zo verder. Hij is dus bijna 9 maand, maar pakt 9 van de 10 keer z'n speentje niet zelf 's nachts. Overdag wel.
Pffff! Ruilen met mijn zoontje? Ik zou feest vieren als ik er maar 1x per nacht uit moest voor zijn speen. Mijn zoontje is 6 maand geweest en ik moet er nog steeds wel een keer of 4 uit, als het niet vaker is. Wees blij!
Oh ja dat weet ik, maar het 'probleem'is dat als ik er uit ga, wat ik niet erg vindt, ik niet meer in slaap kom in tegenstelling tot de meeste andere mensen. Het is zelfs zo dat ik automatsich om of voor half 6 al wakker ben, ook als dochtertje zich nog niet heeft laten horen..... het zit zeg maar ook in mijn ritme... En ze gaat sinds kort naar het KDV en als ze dan wakker wordt tijdens slaapje en speen wil zijn ze vaak al te laat met reageren waardoor ze te wakker wordt, en niet meer kan slapen maar wel wil slapen..... Thuis kan ik meteen als ik haar hoor haar speentje geven. Het zou dus beter zijn, voor haarzelf, als ze zonder speen terug in slaap kan komen.....