Moderne slavernij bij Zalando!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door raspberry, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

eens met kip,

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    En ik vond die reclames al zo erg!...... :$

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

zeker schokkend en dit zal bij veel meer bedrijven gebeuren er moet daar echt betere controle op gaan komen.. Betere lonen, ik bedoel de prijzen van de producten gaan steeds meer omhoog en de lonen worden steeds lager dan gaat er ergens wat mis, wat minder middelmanagement die al het loon opmaakt zou een idee zijn, naar mijn idee zijn daar soms veel te veel functies en mensen die uit hun neus lopen te eten..

Je moet de mensen uit de onderste kring zeker zo goed waarderen want die doen vaak het belangrijkste werk (wat vaak niet veel mensen willen doen)

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik vind het vreselijk allemaal, triest dat het zo moet.

Maar we zijn er zelf mede verandwoordelijk voor, zolang wij de spullen kopen zal dit blijven.

gelukkig heb ik zelf nooit bij zalando gekocht, maar ja wel bij H&M, dus eigelijk net zo schuldig.

laatste jaren probeer ik er wel meer op te letten, als er staat made in china, denk ik altijd mady bij kinderhandjes.heel erg eigelijk. en toch iedereen koopt het.

Wel is het goed dat dit soort onderzoeken naar buiten komen, schud ons als mens weer wakker.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    *Ik heb 2 topics samengevoegd*

Schrik niet als je het topic ineens kwijt bent

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Echt belachelijk dat dit vandaag de dag nog bestaat.
    Nu voel ik me wel schuldig dat ik ooit nog eens een waardebon heb gekregen van ze en deze wilde gebruiken voor een bestelling... Ga ik dus niet meer doen iig.

Trouwens wel vreemd want is Duitsland, niet bepaald een 3e wereldland waar je zoiets nog wel eens zou verwachten..

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat verwacht ik eigenlijk niet anders, dat het bij andere bedrijven ook wel zo gaat, (bij de link op facebook reageerde al iemand dat het bij zalando net zo gaat als bij amazon, om maar wat te noemen).
    Maar goed, ik denk als consument nu wel: bij zalando koop ik niets meer (en bij amazon dus ook niet). En reken maar dat dit soort bedrijven internet-fora in de gaten houden/zichzelf googelen om van alles aan imago-schade zo snel mogelijk ongedaan te maken.
    En ik denk maar zo: als je weet dat het ergens abnormaal aan toe gaat, moet je dat aankaarten. De media zijn machtig tegenwoordig, dus daar vooral gebruik van maken dan...
    Want ik vind het schanddalig dat mensen die zich de benen uit het lijf lopen van een minimumloontje rond moeten komen, terwijl meneer de directeur voor 60 uur de helft van de tijd aangenaam op z'n kont zitten te vergaderen, weet ik veel hoe vaak meer krijgt.... ;)

8. Leuk, die reclamebalk van Zalando hieronder!

Ik weet niet hoe het allemaal gaat in Duitsland, maar ik vind het vooral "schokkend" dat de wetgeving dit kennelijk toestaat.. of is er geen controle? Het lijkt een land waarin alles netjes geregeld is. Niet dus..?

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tsja en wat te denken van die leuke Primark waar de Hollandertjes zo graag shoppen (ik niet, vind het een verschrikking!!) want het is allemaal zo lekker goedkoop!!! Eigenlijk zouden dat soort zaken verplicht posters op moeten hangen of TV schermen met filmpjes met de fabriek waar dat spul gefabriceerd wordt.

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ja het is zeker verschrikkelijk,

maar Mamapeetje waar koop jij je spullen, weet je zeker dat wat jij hebt gekocht allemaal wel netjes gemaakt is??

het is nl veel onwetendheid, en ook nog eens een geld issiu, ik kan bv geen dure kleding betalen, dus wat moet je dan??

maar ik vind het echt erg hoor dat het tegenwoordig nog kan.
    meer bekendheid er aan is zeker heel erg goed.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Helemaal eens. Op mijn man zijn werk werken Polen en tsechen, je wilt gewoon echt niet weten hoe die behandeld worden. zijn ze ziek? (geen griep, maar ik heb het over zwaar gekneusde ribben ed, omdat ze van de trailers af vallen zo nu en dan :$) moeten ze gewoon om werken, zo niet, kunnen ze ophoepelen, schandalig gewoon, om over loonsverlaging ed nu in de crisistijd maar te zwijgen, dan doen ze niet bij de nederlanders, maar wel bij hun.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Blijkbaar doet het die grote ketens echt niets wat er gezegd word op fora's ed, kijk maar naar H&M die hebben zelf toegegeven niet over te gaan op eerlijke kleding. Ze weten dat de consument toch wel komt en dat is het 'm, de klant koopt zijn kleding toch wel en dat zal bij Zalando ook zo blijven.

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja maar dat werkt niet, de klant gaat ( zeker nu ) gewoon voor het goedkoopste, dat is met biologische voedsel ook, biologische voedsel is duurder en loopt de klant dus eerder naar het goedkopere, dat is met kleding net zo.

14. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Bizar! Dat dit kan in europa!

Deel Deze Pagina