Morgen strippen of niet? Help!

Discussie in 'De bevalling' gestart door tata, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hoi Meiden,

Morgen ben ik een week overtijd en zou de vlos mij kunnen strippen.
    Ik weet niet of ik dat wel wil. Heb er sowieso niet veel zin in, omdat het kennelijk pijnlijk is. Verder is de kans erg groot dat de kleine dan op 1 april komt en dat heeft ook niet mijn voorkeur. Dus nu is de vraag....zal ik het morgen toch doen om mijn kans op inleiden te verkleinen of zal ik wachten tot vrijdag?
    wat is jullie advies en wie heeft er ervaring met strippen?

Thanx alvast!

2. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Lastige keuze die je moet maken. Ik wordt donderdag gestript en ben daar persoonlijk wel blij mee. De zwangerschap wordt voor mij met de dag zwaarder, zodat ik het niet erg zou vinden dat de kleine op 1 april komt. Maar kan me voorstellen dat het ook niet de meest ideale datum is...
    Succes met het maken van je keuze!

3. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ik heb ergens gelezen dat het voor de 41ste week geen nut heeft. Dat zou ik toch maar even navragen.
    Ik zie morgen wel wat ik doe. Eerst even kijken of de baarmoedermond al week is en dan zie ik op dat moment wel.
    Ik zou nog best een weekje rond kunnen lopen. Heb bijna geen klachten.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vond strippen absoluut niet pijnlijk (en ik ben een watje, maar had al wel 1cm ontsluiting) over de datum zou ik me niet heel druk maken...

5. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0

De verloskundige heeft mij inderdaad verteld dat het na de 41 week het meest zinvol is, maar niet dat het van te voren helemaal niet werkt. Dus voor mij is het wel het proberen waard.
    Weet jij al wat je gaat doen?

Succes vandaag.

6. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0

Thanx! Nee, ik weet het nog steeds niet! De baby is extreem druk sinds gisterenmiddag. Ik denk dat ik gewoon laat checken hoe het er voor staat en dan beslis. Ik laat het je straks weten.

7. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Hoi Tata,

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap pas met 42 weken gestript. Eerder hoefde van mij ook niet, ik voelde me prima en het allerbelangrijkste mijn dochter ook. Ze was gewoon nog niet zo ver.... Het strippen duurt al met al nog geen 30 sec.
    Niet prettig, maar zeker niet heel pijnlijk.
    Het werkte wel als een trein, diezelfde nacht is ze geboren.

Mocht ik doorlopen tot 41 weken laat ik me zeker strippen, ik wil namelijk heel graag thuis bevallen!

Volg je gevoel!
    Heel veel succes met de laatste lootjes!!!

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik vond strippen niet pijnlijk... beetje ongemakkelijk, maar niet pijnlijk... en euh.. t kan pas als je al iets ontsluiting hebt.. anders kan de vk niet bij je vliezen...en dus niet strippen..

persoonlijk zou t mij niet kunnen schelen dat t op 1 april geboren zou worden.. zou allang blij zijn dat de bvalling zou beginnnen..
    maar das natuurlijk bij iedereen anders

Hier heeft t strippen alleen bij Lisa geholpen.. bij de anderen deed t niets...bij lisa ben ik gestript met 41 wk en de volgende morgen is ze geboren...

bij de anderen deed t niets.. en zij kwamen allemaal met 42 wk of 41,6 wk..

succes

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ach, strippen moet je gewoon zien als een inwendig onderzoek waar ze een beetje aan het rommelen zijn rond de baarmoedermond. Ze hebben mij gestript maar dat wist ik niet eens op dat moment... dat hoorde ik pas een paar dagen later, toen ze zeiden dat het strippen niet had geholpen. hhihihi

10. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ben benieuwd wat je gaat doen en wat de vk ervan zegt.....

11. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hi meiden, ik ben weer terug. De baby maakt het nog heel goed en omdat het met mij ook goed gaat hebben we samen besloten nog even te wachten. Vrijdag en maandag zullen ze dan strippen en evt woensdag of donderdag inleiden. Binnen een week is de kleine er dus zeker.
    Ik vind het zooooo spannend.
    En als ie morgen komt is het ook goed hoor! Ik kan eigenlijk niet meer wachten!
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Liefs!

12. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Oh tata wat spannend allemaal!!! Gaan ze dan a.s vrijdag strippen?

13. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Ja, dan wel! En maandag dan ook weer, dan komt de vlos bij me thuis.
    Maar morgen is het volle maan, dus wie weet!
    En jij gaat morgen. Ben benieuwd of het werkt!

14. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Wil je niet teleurstellen... maar euh gisteren was volle maan...

15. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Das nou jammer......

16. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ja dat is de bedoeling wel. De verloskundige heeft wel gezegd dat als de dienstdoende vk toevallig al net een bevalling heeft gehad ze het morgen niet gedaan. Wat overigens ook wel begrijp.... Moet zeggen dat ik nu wel spannend vind hoor. Aan de ene kant weet ik dat ik er nu nog niet teveel van moet verwachten, maar aan de andere kant zit er toch een kleine kans in dat het wel helpt.

Hoop dat ik nog een beetje kan slapen vanacht ;)

17. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Spannend!!!!!!!!!!!!!! Proobeer maar lekker te slapen en anders gewoon morgen een tukkie doen!
    Laat je me iets weten? en dan ga ik vrijdag!
    x

18. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Geloof het of niet, maar ik heb vanacht geslapen als een roos. Terwijl de slechte nachten voor mij een reden waren om te vragen of ze wilde gaan strippen. :(

Ik hoop dat het lichaam dacht dat ik nog maar even een nachtje lekker moest slapen.... omdat ik vanacht in de weeen zit, hahaha ;)

Om 11.30 uur hoor ik of het doorgaat (als de dienstdoende vk niet net al een bevalling heeft..... ). Ik laat het je weten.

19. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0

Oooh, ik hoop het voor je. Spannend!
    Ik heb ook geslapen als een roos. Echt niet normaal. Terwijl ik de laatste weken heel slecht slaap. Mischien toch een voorteken? De baby is ook al zo rustig. mmm vreemd!
    Tot straks!

20. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hoop dat het voor jou ook iets betekent, tata. Ik heb trouwens de baby ook de hele nacht en ochtend niet echt gevoeld. Het schijnt dat ze vlak voor de bevalling rustiger zijn toch?

Deel Deze Pagina